سایر

خرید چاقو آشپزخانه از فروشگاه آنلاین

قطعاً هنگام خرید چاقوی آشپزخانه از فروشگاه‌های آنلاین یا حضور در فروشگاه‌ها، با تنوع مدل‌ها، برندها، رنگ‌ها و قیمت‌ها مواجه می‌شوید و اغلب به دنبال راهنمایی برای انتخاب بهتر هستید. تیم ما در دست‌ساز با ارائه یک لیست کامل از موارد راهنمای خرید چاقوی آشپزخانه به شما کمک می‌کند تا بدون نیاز به کمک دیگران، انتخاب درستی داشته باشید.

راهنمای خرید چاقو آشپزخانه

مواردی که هنگام خرید چاقوی آشپزخانه باید بدانید، شامل موارد زیر است:

1. جنس تیغه:
– فولاد ضد زنگ: رایج‌ترین نوع تیغه که به راحتی تیز می‌شود ولی ممکن است خم شود.
– کربن استیل: تیغه‌های ماندگاری بالا و تیزی دارند، اما ضد زنگ نیستند و نیاز به مراقبت بیشتر دارند.
– فولاد دمشقی: تیغه‌های محکم و با طراحی‌های زیبا، اما نیاز به حفظ از رطوبت دارند.
– سرامیک: سبک، تیز و ارزان قیمت، اما شکننده و نیاز به مراقبت ویژه دارند.

چاقو آشپزخانه

2- وزن
فاکتور مهم بعدی در انتخاب چاقوی آشپزخانه توجه به وزن آن است. چاقوی آشپزخانه باید وزن اصولی و استانداردی داشته باشد. تعادل وزن چاقو بین جلوی تیغه و ابتدای دسته باید یکسان باشد. اگر دسته چاقو بیش از اندازه سنگین باشد به درستی و موثر نمی‌برد و اگر تیغه خیلی سنگین باشد موجب اذیت و ناراحتی در حین استفاده می‌شود.

3- راحتی
چاقوی انتخابی شما باید در دستتان راحت باشد. به گونه‌ای که متناسب با خطوط دست و نحوه قرارگیری در کف طراحی شده باشد. دسته چاقو نباید لبه‌ی تیز یا زاویه دار داشته باشد که موجب ناراحتی شما شود. همچنین بدنه و دستگیره نباید ضخیم باشد چرا که دست باید به راحتی روی آن قرار گیرد. دقت به این امر مهم با لذت بردن یا ناراحتی شما از فرآیند آماده‌سازی غذا ارتباط مستقیم دارد.

4- جنس دسته
جنس دسته چاقو باید کاملاً محکم و بدون شکاف باشد تا موجب رشد باکتری نشود. دسته چاقوها اکثراً از چوب، رزین، پلاستیک و استیل می‌باشند که انتخاب هر یک به سلیقه‌ی شما برمی‌گردد. دسته‌های پلاستیکی صاف و بدون شیار هستند و گاهی روی بدنه بافت‌هایی برای نگهداری ایمن‌تر دارند. این نوع دسته با حرارت آب می‌شود.

5- تانگ
در واقع تانگ به قسمت تیزنشده از تیغه که داخل دسته قرار دارد گفته می‌شود.

سه نوع تانگ در چاقوها داریم:

– تانگ کامل: به مدلی که تیغه در تمام طول دسته پایین می‌رود. این مدل قطعاً بهترین انتخاب است زیرا تعادل بهتر و طراحی محکم‌تری دارند و تیغه به هیچ عنوان شل نمی‌شود.

– دم موش: در مدل تانگ دم موش تیغه در امتداد دسته باریک و در پایه جوش داده می‌شود. چاقوهای دم موشی امکان دارد به مرور زمان شل شوند.

– نیم تانگ: در این مدل تیغه تا نیمه دسته کشیده شده است.

6 – شناخت نوع کاربرد و نیاز

در بازار انواع مختلف چاقوها وجود دارد که هریک وظیفه‌ی خاصی برعهده دارند. در هنگام خرید چاقو زنجان شما باید بدانید برای انجام کدام فعالیت در آشپزخانه چاقو نیاز دارید تا طبق آن از بین انواع مختلف چاقوی آشپزخانه، دمه دستی، راسته‌ای، سلاخی، جوجه‌زن و … یکی را انتخاب کنید. البته اگر یک سرویس و ست کامل از چاقوهای آشپزخانه بخواهید قطعاً مدل‌های متنوع و با کیفیتی با قیمت کمتر از تکی آنها می‌توانید تهیه کنید.

7 – مارک چاقو
دقت به برند چاقو امری بسیار مهم است زیرا موجب داشتن یک محصول با کیفیت و بادوام در طول چندین سال خواهد بود که شما را از تکرار خرید و یا ناراحتی از کندی آن بی‌نیاز خواهد کرد.

8- توجه به زیبایی و ظاهر
ظاهر چاقو آشپزخانه از جمله موارد تأثیرگذار در انتخاب است. زیرا با لذت بردن شما از آشپزی و رضایتتان هنگام استفاده ارتباط مستقیم دارد.

9 – قیمت
قیمت و بهایی که برای خرید چاقو آشپزخانه پرداخت می‌کنید باید با میزان بودجه مدنظر شما مطابقت داشته باشد. زیرا چاقو هم مثل هر محصول دیگری در انواع قیمت‌ها و تنوع برندها وجود دارد که همین امر باعث رنج قیمت‌های گوناگون می‌شود. در میان چاقوهای آشپزخانه، نمونه‌های ست و تکی دست‌ساز تولید زنجانی در انواع قیمت وجود دارند که مدل‌های ارزان قیمت نیز از لحاظ کیفیت بسیار ارزش بالاتری از قیمت خود دارند.

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا