جامعهیاداشت ها

دو عضو کُرد شورای شهر ارومیه: پیام ما مملو از محبت و عشق است

سرویس آذربایجان غربی- صادق توکلی مهر و ساسان ابراهیم زاده دو عضو کُرد شورای شهر ارومیه در پیامی مشترک به انتقاد از نحوه تدارک برنامه ها و پیام نوروزی تک محورانه شورای شهر در ارومیه پرداخته و خطاب به دیگر اعضای شورا و شهرداری ارومیه نوشتند: آیا از خود نپرسیده‌اید که کدامین قدرت و نیرو توان کتمان وجود مردم و انکار تاریخ و نادیده گرفتن آن‌ها را دارد؟! این دو عضو شورا در ادامه نوروز را به مردم عزیز ارومیه، آشوریان ارجمند و ارمنی‌های عزتمند، کردهای گرامی و آذری‌های محترم، تبریک گفتند.

به گزارش  زریان، در متن پیام مشترک صادق توکلی مهر و ساسان ابراهیم زاده دو عضو کُرد شورای شهر ارومیه آمده است؛ شورای شهر و شهرداری ارومیه در حال تدارک مراسم و برنامه‌های نوروزی هستند اما از همان ابتدا خشت اول را همچون همیشه کج نهاده‌اند و درشان بر همان پاشنه‌ی نامرئی‌سازی می‌چرخد.
همکاران عضو شورا و آقای شهردار و شهرداری، خطابمان با شماست. آیا شما حق دارید دست در جیب مردم ببرید و از همه آن‌ها عوارض و مالیات دریافت کنید اما برای یک تبریک و پیام که البته آن هم به عنوان نماینده مردم وظیفه‌تان است فقط یک قسمت از جامعه را ببینید و قسمت دیگرش را نامرئی کنید؟!
چنین حقی را چه کسی به شما داده است!؟
کدام قانون، چنین اختیار مضحکی را به شما عطا کرده است؟!
کدام اصول اخلاقی و عقلانی، شما را در چنین تصمیمی آزاد گذاشته است؟!
کدام آموزه‌ی دینی و کدام توصیه‌ی مذهبی، چنین پیشنهادی به شما داده است؟!
کدام ویژگی امانت و شرافت، چنین عملی را در حق صاحبان امانت روا شمرده است؟!
کدام اصل قانون اساسی، چنین پایمال کردن حقوق مردم را به شما آموزش داده است؟!
کدام مصلحت مملکت و کشور، چنین جسارتی به شما اعطا کرده است؟!
حتی اگر تمامی پاسخ‌ها به پرسش‌های فوق باب میل شما باشد آیا از خود نپرسیده‌اید که کدامین قدرت و نیرو توان کتمان وجود مردم و انکار تاریخ و نادیده گرفتن آن‌ها را دارد؟!
یا کدام صلاح و مصلحت بالاتر از صلح و آرامش و هم‌زیستی با محبت و مسالمت‌آمیز مردم در این شهر است؟!
ما به عنوان عضوی از انجمن شهر به همه مردم ایران و عزیزان همشهری‌مان اعلام می‌کنیم که پیام شورای شهر ارومیه و شهرداری آن، پیام ما نیست. این پیام حتی پیام شورای شهر و شهرداری ارومیه هم نیست بلکه پیام عده‌ای است که تلاش می‌کنند میل و اراده خود را بر شهر و واقعیت‌های تاریخی و اجتماعی آن تحمیل کنند. پیام کسانی است که پیام مردم را در انتخابات در نیافته‌اند و به جای خدمت به مردم، خواهان خدمت مردم به خودشان و امیال و منافع‌شان هستند.
این پیام، پیام کسانی‌ست که شهر را به حال و روز فعلی درآورده‌اند و با پنهان شدن پشت ادعاهای واهی، درصدد فریب مردم هستند.

پیام ما، پیامی است مملو از محبت و عشق برای مردمی که از خشکی دریاچه بدون تبعیض دچار غم و اندوه می‌شوند و زندگی‌شان بدون تفاوت تحت‌تأثیر خشکی این نگین فیروزه‌ای قرار دارد.
پیام ما، پیامی است آکنده از صمیمیت و صفا برای همسایه‌ای که اگر با عضوی از خانواده دعوا کند خاطر مارا هم مکدر ساخته است پس آرامش او، آرامش ما و سعادت او سعادت ما است.
پیام ما، پیامی‌ست سرشار از دعوت به تفاهم و گفتگو برای همشهری‌ای که اگر تورم خُلقش را تنگ کند هیچ لبخندی از خُلق تنگش بر لب‌های ما نقش نمی‌بندد بلکه از شرمندگی او پیش زن و بچه‌اش، ما هم شرمنده و شرمگین می‌شویم.
پیام ما دعوت به تعقل، تفاهم، امانت و شرافت است چراکه بدون این‌ها، هیچ مملکتی آباد و هیچ جامعه‌ای شاداب نخواهد شد.

مردم عزیز ارومیه، آشوریان ارجمند و ارمنی‌های عزتمند، کردهای گرامی و آذری‌های محترم، رسیدن نوروز را به امید بختی فیروز به همه شما هم‌وطنان تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم روزی برسد که ما به جای اصلاح پیام تبریک مدعیان سیاست در این مرز و بوم، دست در دست هم به فکر آباد کردن شهرمان باشیم و برای ارائه طرح‌های توسعه و عمران به رقابت بپردازیم و شرافت‌مان وثیقه‌ی امانت‌داری و انجام وظیفه باشد.

نوروزِ پیروز بر همگان فرخنده باد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا