سایر

بررسی انواع تاچ ال سی دی سامسونگ (اورجینال و غیر اورجینال)

تاچ ال سی دی سامسونگ یکی از حساس ترین قطعات گوشی موبایل است. سامسونگ یکی از آن برندهایی است که بیشترین تنوع را در نمایشگرهای لمسی LCD با کیفیت دارد. به عنوان مثال می توان انواع مختلف صفحه نمایش لمسی سامسونگ را در کیفیت های زیر مشاهده کرد: صفحه نمایش لمسی دست دوم (استوک یا روکار)، مارک (سرویس پک)، قدیمی، Old2، تعویض شیشه و غیره که هر کدام از نظر نسبت متفاوت هستند. روشنایی صفحه نمایش و حساسیت لمسی، مقاومت صفحه نمایش در برابر ضربه و موارد دیگر با یکدیگر متفاوت هستند.

انواع تاچ ال سی دی سامسونگ

سرویس پک
همانطور که در فیلم مشاهده کردید کیفیت تاچ ال سی دی سرویس پک یا همان شرکت سامسونگ تنها تاچ ال سی دی است که گوریلا گلس را در بین کیفیت هایی که به آن اشاره کردیم دارد. این مدل از کیفیت و استاندارد ساخت بالایی برخوردار است. ال سی دی صفحه لمسی این شرکت قبل از عرضه به بازار توسط شرکت های خدمات سامسونگ تست شده است.

همچنین با تعویض تاچ ال سی دی آسیب دیده با این نوع تاچ ال سی دی تفاوتی در کیفیت صفحه نمایش و تاچ ندارد. ال سی دی های لمسی جدید سامسونگ واقعی توسط شرکت های مختلف چینی تولید می شوند. این نمایشگرهای لمسی و ال سی دی از کیفیت بالایی برخوردارند، اما تفاوت آنها با شرکت ها در عدم استاندارد ساخت و عدم آزمایش مکرر است.

تعویض شیشه
کیفیت دستگاه تعویض گلس صفحه نمایش لمسی سامسونگ به گونه ای است که صفحات لمسی شکسته از کشورهای مختلف جمع آوری و به چین ارسال می شود و سپس شیشه شکسته را جایگزین می کنند. این مدل LCD صفحه لمسی دارای چندین کیفیت متمایز است.مثلاً شیشه هایی که در کارخانه تعویض می شوند از شیشه هایی که در کارگاه تعویض می شوند کیفیت بهتری دارند یا شرکت های چینی هستند که علاوه بر شیشه، ال سی دی های لمسی تخت را نیز تعویض می کنند و در نتیجه کیفیت و قیمت این LCD صفحه لمسی کمتر پیدا می کند.

البته لازم به ذکر است که گاهی اوقات علاوه بر شیشه ای و تخت، تاچ برخی از تاچ ال سی دی ها نیز تغییر می کند و این تاچ ال سی دی ها کیفیت بسیار پایینی دارند و خرید آن ها به هیچ وجه توصیه نمی شود. این ال سی دی های لمسی که با نام OG شناخته می شوند ممکن است توسط برخی افراد سودجو با نام عینک جایگزین به فروش برسند. پس بهتر است قطعات موبایل را از مراکز معتبر خریداری کنید.
OLED
کیفیت بعدی یک تاچ ال سی دی یا آی سی تخت سامسونگ قدیمی است. این نمونه از نمد ضعیف تر، کیفیت پایین تر و قیمت پایین تر است. اولین نمونه های تولیدی این مدل قدرت تغییر نور را نداشتند و به دلیل وجود آی سی بر روی بردهای پردازش تصویر، این LCD های لمسی در ایران به آی سی های تخت نیز معروف هستند.

مشکلاتی که این آی سی ها ایجاد می کردند این بود که به دلیل گرما، فشار و کمبود فضای آی سی درون قاب، ال سی دی های لمسی به سرعت از کار می افتادند و به همین دلیل تغییراتی در فناوری ساخت ایجاد شد که پردازشگر تصویر را درون قالب پایینی قرار می داد. دادن.اکنون این LCD های لمسی علاوه بر قابلیت تغییر نور، قابلیت فیلتر رنگ آبی را نیز دارند.

OLED2
آخرین کیفیت تاچ ال سی دی سامسونگ که به آن پرداختیم کیفیت تاچ ال سی دی اولد ۲ است که به منظور کاهش قیمت نمایشگرهای تاچ ال سی دی TFT تولید شد. دو مشکل این نوع قطعه، ضخیم بودن بیش از حد آن نسبت به LCD اصلی لمسی و عدم امکان تغییر نور بود. به عبارت دیگر در روشنایی تاچ ال سی دی با تغییر نور هیچ اتفاقی نیفتاد. بنابراین به مرور زمان ضخامت آن کمتر شده و جنس پشت آن فلزی می شود و به جای قدیمی از ال ای دی، نور پس زمینه و تاچ در ساخت آن استفاده می شود. چیزی که در این فناوری جدید وجود داشت وجود نور پس زمینه بود که باعث می شد صفحه لمسی گوشی با فشار کم بشکند.

به همین دلیل سری بعدی تاچ ال سی دی های فلزی را تولید کردند که دارای ورق فلزی در پشت بودند و فشار کمتری به نور پس زمینه وارد می کردند. سپس جنس این ورق به پلاتین تغییر یافت که باز هم ضخامت آن کاهش یافت و در نهایت نسخه های اولد ۲ روانه بازار شدند.ضخامت ال سی دی های لمسی OLED2 مشابه ال سی دی های لمسی پارچه ای گوشی است که در آنها از مدارهای مجتمع استفاده نمی شود. ساخت و ساز و در واقع مدارهای مجتمع در ال سی دی های لمسی استفاده می شود.حرف

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا