بین المللخبرهای سیاسی

موسسه وابسته به دانشگاه نیویورک:

ترکیه بافت جمعیتی مناطق کردنشین سوریه را تغییر داده است

سرویس جهان- موسسه جاست سکیوریتی با اشاره به وجود دهها گزارش نهادهای حقوق بشری، از تغییر بافت جمعیت مناطق کردنشین تحت تصرف ترکیه مانند عفرین خبر داده است.

به گزارش  زریان ، موسسه جاست سکیوریتی وابسته به مدرسه حقوق دانشگاه نیویورک، با اشاره به گزارش چندین موسسه حقوق بشری مانند دیده بان حقوق بشر، موسسه عدالت برای سوریه و دیده بان حقوق بشر سوریه، از اخراج و آواره شدن بیش از 100000 تن از ساکنان کرد منطقه عفرین در جریان حمله ترکیه به آن در سال 2018 خبر داده است.

این موسسه همچنین از تصرف اموال و خانه های کردهای ساکن عفرین، پس از آواره شدن آنها توسط گروههای افراطی وابسته به ترکیه خبر داده است.

موسسه جاست سکیوریتی هدف از این اقدامات توسط ترکیه را ایجاد کمربند عرب نشین در مناطق کردنشین نزدیک مرزهای ترکیه و تغییر بافت جمعیت این مناطق عنوان کرده است.

موسسه وابسته به دانشگاه نیویورک، ترکیه را عامل و محرک اصلی جنایت برخی گروههای تروریستی وابسته به این کشور در سوریه دانسته است زیرا به گفته این موسسه، با این که جرایم برخی از این گروههای تحت حمایت ترکیه به اثبات رسیده و برخی نیز در لیست گروههای ترور قرار گرفته اند اما ترکیه حاضر نیست آنها را محاکمه کند.

موسسه جاست سکیوریتی نسبت به ادامه تغییر بافت جمعیت دیگرمناطق کردنشین سوریه در ادامه تهاجم گسترده ترکیه هشدار داده و از جامعه بین المللی خواسته است ترکیه را برای جلوگیری از ادامه اعمال جرایم سازمان یافته علیه کردهای سوریه توسط گروههای نزدیک به این کشور تحت فشار قرار دهند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا