خبرهای سیاسی

دکترعثمانى؛ نماینده سابق بوکان: هدف از طرح سؤال و استيضاح و نهايتاً عزل شهردار، شخص و جريان خاصي است به عنوان ابزار انتخابات آینده

دكتر محمدقسيم عثمانى در خصوص فعل و انفعالات شورا در خصوص سؤال از شهردار و مسائل پشت صحنه آن عكس العمل نشان داد و طي يادداشتي از شوراي شهر خواست به حمايت خود از شهردار مردمي و تواناي بوكان ادامه دهند.
متن اين يادداشت بشرح زير است:
به نام آنكه جان را عقل آموخت
سخنى با اعضاى محترم شوراى شهر بوكان
انتخاب، حمايت، سؤال و استيضاح  شهردار همه و همه جزو اختيارات قانونى شوراهاى شهر در كشور است و هيچ كس نمي تواند منكر اين واقعيت قانونى باشد اما در اعمال اين حق، خصوصا استيضاح و عزل شهردار فعلى بوكان ملاحظاتى بايد در نظر داشت از جمله اينكه؛
١- منافع عمومى مد نظر باشد نه منافع شخصى.
بايد به اين سؤال مهم پاسخ داده شود كه موضوعات مورد اختلاف بين شورا و شهردار، متوجه منافع عمومي است يا موضوع ديگري در ميان است؟
بنظر مى رسد رئيس محترم شورا كه انسانى متعهد، سالم و مجرب است مى تواند بيش از ديگران، در اين خصوص شفاف سازى كند و پاسخگوى اين موضوع نزد افكار عمومى باشد.
٢- رضايتمندى مردم اساس تصميم باشد نه رضايتمندى باندى و جناحى.
نظر سنجي از مردم مي تواند محك خوبى براى ارزيابي عملكرد شهردار باشد زيرا عملكرد شهردار، ذاتاً عينى و ملموس است و توده مردم به راحتى مى توانند در مورد عملكرد شهردار، قضاوت كنند و به راحتى مي توان به اين مهم دست يافت. البته در اين ميان بايد توجه داشت كه نظر عمومى مردم مهم است نه چند نفر خاص كه ار عملكرد شهردار نفع شخصي برده اند و يا بصورت شخص از عملكرد ايشان متضرر شده اند.
٣- نيفتادن در تله برخى از افراد و جريانات.
گاهى در بعضى شوراها افرادى پيدا مي شوند و جريان پشت صحنه اى ورود پيدا مي كند كه براى اعضاى خوش نيت شورا  دام گذارى مي كنند كه بايد اين بصيرت و هوشيارى در بين اعضاى خوش نيت شورا وجود داشته باشد كه گول بعضى ها را نخورند و با طناب پوسيده آنان به چاه نيفتند.
بر حسب اطلاعاتى كه بنده دارم هدف از طرح سؤال و استيضاح و نهايتاً عزل شهردار، برخلاف تصور برخي از اعضاى خوش نيت شورا كه فريب بعضي ديگر را خورده اند، آوردن شهردار موفقى همچون مهندس رستم پور نيست بلكه هدف شخص و جريان خاصي است كه در ايام انتخابات بعنوان ابزار از آن استفاده شود.
مخلص كلام اينكه افكار عمومى، به هيچ وجه پذيراى عزل شهردار نيست. دو تن از سالم ترين افراد كه بنده از نزديك شناخت دارم، و در حال حاضر عضو شوراى اسلامى شهر بوكان هستند، مخالف عزل شهردار هستند و بشدت از اين موضوع ناراحت و رنجيده خاطر بوده  و همين امر شائبه هايي را در ذهن مردم و مسئولين ايجاد مي كند و اين موضوع به هيچ وجه براى جايگاه اجتماعى اعضاى خوش نيت و آبرومندي كه عضو شورا هستند، مثبت و مفيد نيست. اين موضوع تصميمى كاملاً انتخاباتى است و عليرغم برخى ادعاها كه در آينده خواهد شد، در پشت صحنه اين تصميم اهدافي ناصواب نهفته است و دود آن به چشم مردم خواهد رفت.
انتظار مى رود اكثريت سالم اعضاى شورا به حمايت خود از شهردار ادامه داده و از اين اتفاق به عنوان فرصتى براى همدلي و همراهي بيشتر استفاده نموده و به خواست افكار عمومى احترام بگذارند.
از شهردار مردمى و پرتلاش بوكان نيز انتظار مى رود ضمن حفظ جايگاه شوراى محترم و تعامل مثبت و سازنده با آنان، قدر محبت و درايت و هوشمندى اين مردم فرهيخته و مسئولين هوشيار و دلسوز خصوصاً اعضاى محترم شوراى تامين را بدانند و با انگيزه دوچندان به اين شهر و مردم باوفا و باوقار آن، خدمت مضاعف نموده و با خدمت شايسته، دل اين مردم نجيب را شاد و در دل شاد آنان جايگاه هميشگي خود را محفوظ بدارند. ان شاء الله

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا