جامعه

آمار قربانیان تصادفات جاده ای ایران با مجموع ٢٧ کشور اروپایی برابر است

نماینده مجلس:

آستانه تحریک وزارتخانه صمت و راه و شهرسازی کجاست؟
آمار قربانیان تصادفات جاده ای ایران با مجموع ٢٧ کشور اروپایی برابر است
سرویس آذربایجان غربی- نماینده سردشت و پیرانشر با انتقاد از آمار بالای ‎ قربانیان تصادفات جاده ای در ایام نوروزی کشور گفت: این آمار بسیار تکان دهنده و وحشتناک بوده و برابر با کل تلفات رانندگی ۲۷ کشور اروپایی است.

به گزارش  زریان، کمال حسین پور در این باره در صفحه مجازی خود نوشت: خودروهای کشور ارابه های مرگ هستند و جاده ها هم فقط نام جاده را یدک می کشند.

او ادامه داد: این آمار باید ‎ کهیر به جان مسئولان ارشد وزارتخانه های صمت و راه و شهرسازی بیاندازد. خودروهایی به کیفیتِ فرغون تولید می کنیم و خوشحال هم هستیم.

حسین پور بیان کرد: از وزیر راه و شهرسازی می پرسم برای سروسامان دادن به وضعیت نامطلوب جاده های ٣شهرستان پیرانشهر، سردشت و میرآباد چکار باید می کردم که نکرده ام؟ آستانه تحریک مسئولان ارشد آن وزارتخانه کجاست؟

او افزود: پروژه احداث بزرگراه تمرچین- پیرانشهر به نقده چه زمانی به سامان می رسد؟ چرا به وضعیت جاده های شهرستان سردشت رسیدگی نمی شود؟

نماینده سردشت و پیرانشهر تاکید کرد: ساماندهی به دو موضوع خودروهای بی کیفیت و جاده های بی کیفیت باید در دستور کار روزانه مجلس دوازدهم باشد.

گفتنی است؛ طبق آخرین آمار از ۲۴ اسفند ١٤٠٢ تا هشتم فرودین ١٤٠٣، ۵۴۹ نفر در تصادفات رانندگی جان باختند و طبق آمار رسمی پلیس؛ ١٤ هزار و ٦٠٠ نفر هم مصدوم شدند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا