جامعه

سد مهاباد در آستانه سرریز شدن قرار دارد

رییس امور آب مهاباد با اشاره به اینکه سد در آستانه سرریز شدن قرار دارد گفت: جهت کنترل ایمنی و پایداری سد، در صورت لزوم، رهاسازی و افزایش خروجی بیشتر آب سد در دستور کار قرار دارد.

خالد رحمانی در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی و استمرار و تشدید سامانه بارشی و بارش باران شدید و ذوب برف، وقوع آبگرفتگی معابر، جاری شدن سیلاب در رودخانه‌ها و مجاری آبی برای شهر و روستا متصور می‌گردد، که همین امر منجر به افزایش ورودی آب سد مهاباد شود.

او افزود: با توجه به اینکه سد در آستانه سرریز شدن قرار دارد در جهت کنترل ایمنی و پایداری سد ،در صورت لزوم رهاسازی و افزایش خروجی بیشتر آب سد مخزنی و تبع آن افزایش دبی بیشتر آب رودخانه مهاباد در دستور کار قرار دارد.

رحمانی از شهروندان و بویژه مهمانان نوروزی، روستاهای پایین دست سد مهاباد و مناطق حاشیه‌ی شهر که در کنار رودخانه‌ی مهاباد واقع دارند، خواست از هرگونه تردد و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مجاری آبی شهرستان خودداری و موارد ایمنی را کاملا رعایت کنند.

سد مهاباد که در ضلع غربی این شهر احداث شده، تنها یک کیلومتر با شهر فاصله دارد و به همین لحاظ یکی از نزدیکترین سدها به مناطق مسکونی به شمار می‌آید، دارای ۱۹۷ میلیون مترمکعب ظرفیت اسمی و ۱۷۲ میلیون مترمکعب ظرفیت مفید است که علاوه بر تامین آب شرب شهر، بیش از ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان را نیز زیر پوشش قرار می‌دهد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا