یاداشت ها

یک‌رنگیِ منتهی به یک‌صدایی، رمز موفقیت ماست

صادق توکلی مهر

صادق توکلی مهر عضو شورای شهر و رییس شورای شهرستان ارومیه در یادداشتی خطاب به نمایندگان جدید مجلس شورای اسلامی در ای است که نباید مردم را از شروعش ناامید نمایید. از هم‌اکنون با درایت کامل و با هم‌اندیشی با اهل نظر و همراهی اهل عمل، بسازید شهری درخور نام بلند ارومیه که عاری از تکبر و نفاق باشد و آکنده از تساهل و زندگی محبت‌آمیز شهروندان ترک و کرد و جایگاهی را که شایسته آن است در ایران عزیز به آن برسد.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه برگزار شد. مردم شریف شهرستان ارومیه در حرکتی زیبا، اقدام به انتخابی معنادار کردند انتخابی که نشان از پایان تفکر و عقلانیتی بود که سال‌ها شهر را در زیر سیطره خود به اغما برده بود و با ادعاهایی واهی، پوششی برای فساد و باندبازی و غصب مناصب درست کرده بودند. میلیاردها تومان از سرمایه‌های شهر را حیف و میل کرده و پشت ویترین دفاع از منافع و به زعم خودشان هویت، مشغول سفیدشویی فساد و نفاق بودند.
چند سال پیش و در دوره انتخابات شورای شهر با گفتمان نقد عقلانیت موجود وارد عرصه رقابت شده و اذعان کردیم که ارومیه نیازمند یک عمل جراحی در ذهنیت و عقلانیت است وگرنه روزهای خوشی در پیش نخواهد داشت. همان موقع وعده داده و فریاد برآورده بودیم که «صدای ملت در ارومیه بلند است و صد برابر نیز بلندتر خواهد شد».

امروز گوشه‌ای از بلندی صدای ملت را سراسر مردم ایران شنیدند. صدایی که از اعماق وجود برخاسته. صدایی که فریاد هر پیر و جوانی را به همراه خود دارد و صدایی که باید افق‌هایی روشن برای ارومیه پدیدار کند. صدایی که نامرئی‌سازی نمی‌کند و نامرئی‌سازی‌ها را خواهد زدود.

جا دارد تبریکی از صمیم قلب برای منتخبان مردم بفرستیم و تهنیت‌شان بگوییم برای مأموریت مهمی که مردم آنها را لایقش دیدند. همچنین باید به این منتخبان گفت مردم رسالت خود را با دادن رأی اعتماد به انجام رساندند و با این کار رسالتی تاریخی و ارزشمند را به شما سپردند رسالتی که شهر را از فساد به سلامت، از انکار به دگرپذیری و تفاهم، از فریاد و انجماد تعقل به گفتگو و شکوفایی عقلانی وارد کند و دست هر همسایه و هم‌خانه‌ای را در دست همسایه‌اش قرار دهد تا دست در دست هم میهن خویش را کنیم آباد.

“پایان رسالت مردم، آغاز رسالت شماست.” آغاز امانت شماست و آغاز راهیست که نباید مردم را از شروعش ناامید نمایید. یقین دارم که از سترگی کار و اهمیت موضوع آگاهی دارید و از هم‌اکنون با درایت کامل و با هم‌اندیشی با اهل نظر و همراهی اهل عمل، بسازید شهری درخور نام بلند ارومیه که عاری از تکبر و نفاق باشد و آکنده از تساهل و زندگی محبت‌آمیز شهروندان ترک و کرد و جایگاهی را که شایسته آن است در ایران عزیز به آن برسد.

در ابتدای کار فراتر از هر نتیجه‌ای که حاصل شود گفتیم که باید به دنبال انسجام و یک‌رنگی باشیم و دیدیم که نتیجه انسجام، یک‌رنگی است و نتیجه یک‌رنگی نیز موفقیت و سربلندی‌ست.

در نهایت از طرف خود از تمامی افرادی که در این نتیجه حتی به اندازه یک رای شریک بودند سپاسگزارم و امید دارم ارومیه در فرداها به انتخاب امروزش افتخار کند و مسیری نو را برای اتحاد و همبستگی، برای زندگی بخشیدن به دریاچه عزیز، برای رشد و توسعه و برای شادی و افتخار ترسیم کند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا