جامعهخبرهای سیاسی

نماینده مهاباد خواستار انتشار لیست نمایندگان امضا کننده بیانیه جنجالی شد

نماینده مهاباد در حمایت از مردم و علیه ۲۲۷ نماینده امضاکننده بیانیه جنجالی اخیر اعتراض کرد و گفت: رییس مجلس و هیأت رئیسه برخلاف قانون مانع از انتشار لیست اسامی آن بیانیه شده اند.
جلال محمودزاده، نماینده مهاباد در صحن علنی مجلس خطاب به مردم، نمایندگان و هیأت رئیسه مجلس گفت: ٢٢٧ نفر از نمایندگان برخلاف رسالت مجلس به صدور بیانه جهت برخورد با معترضان اقدام کرده و آقای قالیباف و هیأت رئیسه نیز برخلاف قانون شفافیت آرا مانع از انتشار لیست اسامی آن بیانیه شده اند.

او تاکید کرد: این عمل منجر به پخش لیست و نامه های جعلی در فضای مجازی شده است. لذا از هیات رئیسه مجلس درخواست می کنم لیست واقعی نمایندگان امضا کننده را برای اطلاع عموم مردم منتشر کنند.

او خطاب به رییس مجلس افزود: جناب آقای قالیباف، من در طول ٣ دوره نمایندگی مردم در مجلس هیچ وقت به مردم پشت نکرده و برخلاف خواسته های آنان اقدام نکرده ام، لذا همچنانکه قبلا گفته ام از این تریبون نیز به عنوان نماینده مردم سرافراز مهاباد امروز ۲۲ آبانماه ۱۴۰۱ برای ثبت در تاریخ اعلام می کنم این بیانیه ضد مردمی را ندیده و امضاء نکرده ام.

پس از این سخنان نماینده مهاباد در صحن علنی، رئیس مجلس نیز در جواب اعلام کرد نامه پخش شده درفضای مجازی جعلی است.

در انتهای صحبت نماینده مهاباد، حدود ۵۰ نماینده مجلس به او اعتراض کردند و برای لحظاتی صحن مجلس متشنج شد.

گفتنی است؛ در پایان جلسه علنی روز (یکشنبه، ۱۵ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی بیانیه درخواست ۲۲۷ نفر از نمایندگان از قوه قضائیه برای برخورد قاطع با معترضان اخیر و اجرای حکم قصاص برای افراد دارای حکم محاربه قرائت شده بود که با واکنش های مختلفی همراه بوده است/.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا