یاداشت ها

«نقد سازنده» یا «تخریب و باج خواهی» از شهردار؟!

خالد شهید الهی

نقد باید منصفانه باشد. ارائه پیشنهاد نیز بر مبنای واقعیت ممکن باشد. نیت انجام چنین کاری نیز بایستی از روی دلسوزی و خیرخواهی باشد. هدف نیز نباید باعث تخریب یا دلسرد نمودن فرد یا افرادی گردد. با این مقدمه ی کوتاه می روم سراغ اصل مطلب.
دو مورد از اقدامات خیلی مهم شهردای محترم در سال جاری بحث آسفالت معابر و پروژه عظیم تفرجگاه ناله شکینه می باشد.
با شروع این دو اقدام دیگر نباید برای کسی شک یا شائبه ای در حسن نیت مجموعه مدیریت شهری باقی مانده باشد. در سنوات اخیر نیاز به تفرجگاهی در خور و شأن مردم منطقه بر سر زبان ها افتاده بود. که شکر خداوند متعال این مهم در حال به وقوع پیوستن است.
با این وجود زمزمه هایی از قبل وجود داشت و اکنون نیز جاری است در خصوص استخدام های بعضاً بی ضابطه و خارج از عرف اداری برخی از افراد در دستگاه شهرداری. این موضوع وقتی خود را بیشتر بروز می دهد که ارباب رجوعی به شهرداری مراجعه نموده و خدمت مورد نظر خویش را دریافت نمی کند. یا اینکه آنگونه که باید و شاید نیست. خب طبیعی است که گلایه کند و گاهاً کلمات و جملات ناصحیحی را نیز به کار گیرد. بیشتر گلایه ها حکایت از وجود نیروهایی بیکار و یا وظیفه نشناس در این مجموعه شهری دارد.
همچنان که ابتدای این موضوع اشاره نمودم باید منصفانه نوشت و جانب حق را نباید از یاد برد. لازم به ذکر است که اقدامات مثبت شهردار محترم سبب شده است توقع مردم نیز از ایشان بیشتر گردد. توقعاتی که علت آن ناشی از ایجاد اعتماد مردم به ایشان می باشد.
اعتمادی که در سالیان اخیر کمتر مدیری توانسته است در میان مردم برای خود جلب نماید. پرسش ساده است؟
جناب شهردار محترم لطفاً و خواهشمندیم در خصوص شیوهی استخدام و نیز وظایف برخی نیروهای مستقر در مجموعه تحت امر شفاف سازی نمایید و به مردمی که شروع پروژه ناله شکینه امید را در دلشان زنده نمود بفرمایید که قضیه چیست؟ واقعیت ماجرا چیست؟ و چرا این شایعه وجود دارد؟ امیدوارم در فرصت مناسب این موضوع نیز روشن گردد.
در این مقال هدف ایجاد شک و تشویش اذهان عمومی نبوده و نخواهد بود. لکن بنا بر رسالت رسانه و نیز اینکه خود را عضوی کوچک از جامعه ی خبرنگاری این سرزمین می دانم و نظر به اطلاع از حسن نیت شهردار محترم در خصوص امور و وظایف مربوط، بر خود لازم دانستم جهت تنویر افکار عمومی جستجوگر و کنجکاو که گاهی برخی حتی جانب انصاف را نیز رعایت نمی کنند، توضیحاتی در فرصت مناسب ارائه نمایند. پروژه عظیم نالشکینه دل هر فردی را شاد نموده است. این نیست مگر به همت مجموعه مدیریت شهری.
حیف است این شیرینی را با آن تلخی بیامیزیم اما افکار عمومی کماکان خواستار روشن شدن این شک و شائبه خواهند ماند. کمتر مدیرانی هستند که رسانه بتواند از آنان بازخواست نماید. اما به مدد اقدامات خوب شهردار محترم، این موضوع در دستور کار این نشریه قرار گرفت تا باز هم بیش از پیش شخصیت دوست داشتنی و نیز مسوولیت شناسی پاسخ دهنده بر همگان آشکار گردد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا