جامعهیاداشت ها

مزایای تنظیم قرارداد در موسسه حقوقی چیست؟

حمزه مرادی

مشاور حقوقی و مدیر موسسه حقوقی دادخوهان بوکان

فقدان قرارداد بین طرفین معامله یا تنظیم غیر تخصصی قرارداد ، موجب شده که ماه ها و سال ها وقت طرفین معامله ، در دادگستری با پرداخت هزینه های سنگین حق الوکاله و هزینه دادرسی، تلف گردد ، از این رو در این مقاله، مزایای تنظیم قرارداد در موسسه حقوقی مورد بررسی قرار گرفته شده است .
قرارداد در موسسه حقوقی
در رابطه با مزایای تنظیم قرارداد در موسسه حقوقی می توان عنوان نمود که چنین قراردادهایی دارای متن جامع و کاملی هستند ، زیرا مشاور حقوقی قرارداد به لحاظ رابطه کاری و شغلی خاص طرفین معامله و با تسلط به قوانین حاکم در قرارداد ، به تنظیم قراردادها اقدام می کند و نکات حقوقی تنظیم قراردادها را رعایت می کند ، به گونه ای که می توان حتی در متن مندرج در قرارداد تفاوت میان یک قرارداد عادی با قراردادی که در موسسه حقوقی با تسلط کامل تهیه شده است ، را مشاهده نمود .
موسسات حقوقی دارای تجربه کاری بالا و تخصص لازمه در تنظیم انواع قراردادها می باشند که در این راستا از صاحب نظران و کارشناسان تحصیل کرده در حوزه ی علم حقوق بهره می برند ، لذا با اطمینان کامل می توان تنظیم انواع قرارداد را به چنین موسساتی سپرد و از نتیجه ی قرارداد در جهت تحقق مفاد قرارداد ، مطمئن بود .
مزایای تنظیم قرارداد در موسسه حقوقی
پیشگیری از دعوا : با وجود قرارداد شفاف ، قوی و اصولی دیگر طرفین دعوا نمی توانند به دنبال نقطه ضعف و تخلفی باشند .
جلوگیری از باخت در دعوا : در قرارداد محکم و قوی با رسیدن اختلاف طرفین به دادگاه ، احتمال برد بسیار بالا خواهد بود .
جلوگیری از طولانی شدن دعوا : در قرارداد واضح و روشن ، دیگر نیازی به کارشناس ، شاهد ، قسم و … نخواهد بود و قاضی سریع حکم خواهد داد.
جلوگیری از اختلاف نظرهای قضایی : با تنظیم صحیح قرارداد ، دیگر تفسیرهای متفاوت قضایی از آن برداشت نخواهد شد .
جلوگیری از هزینه های پولی برای پرونده : در قراردادهای قوی تنظیم شده دیگر به صرف هزینه های اضافه نیازی نخواهد بود .
جلوگیری از اتلاف وقت و درگیری و تنش در دادگستری : با تنظیم قرارداد تخصصی ، دیگر نیازی به هزینه برای وکیل گران قیمت ، هزینه دادرسی ، کارشناسی و ….نخواهد بود .
جلوگیری از پارتی بازی و از بین حق و حقوق فرد: با تنظیم یک قرارداد اصولی دیگر جای هیچ گونه ضعف و ابهامی جهت پارتی بازی وجود نخواهد داشت .
اجرای صحیح و به موقع تعهدات و افزایش کیفیت کار : در قرارداد صحیح ، همه چیز مشخص و منظم خواهد بود و ترتیب حقوقی برقرار خواهد شد .
کاهش ریسک اقتصادی : با تنظیم قرارداد صحیح، از لحاظ حقوقی ، ریسک اقتصادی کاهش می یابد .
حفظ رابطه ها : با تنظیم قرارداد قوی و جامع، روابط انسان ها و حرمت ها حفظ می شود .
هموار شدن مسیر برای رسیدن به توافق بین طرفین : ابتکار حقوقی و تمهید ساز از سوی مشاور جهت تنظیم قرارداد ، باعث از بین رفتن دغدغه های حقوقی طرفین معامله می گردد .

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا