یاداشت ها

چرا ناکارآمدی مجلس فقط در بوکان احساس می شود؟

حسن خضری

 

بسیار خوب، مجلس ناکارآمد است، اما پرسش این است که، چرا فقط برای بوکان ناکارآمد است ، یا چرا این ناکارآمدی ، بیشتر بوکان را تحت تاثیر قرار داده است ؟!…
پس چرا برای سردشت ، بناب ، ملکان ، مهاباد ، میاندوآب و ….، همین مجلس ناکارآمد ، کارایی داشته و خیلی تاثیرگذار ، کارایی داشته است و به تعبیری دیگر ، برای سایرین کارایی داشته و تنها برای بوکان ما آثارمنفی داشته است ؟!…
چرا طی ۱۲ ماه ، تنها در یکسال ، در محدوده جغرافیایی شهرستان میاندوآب ، سه شهرستان جدید چهاربرج ، باروق و لیلان و هشت بخش جدید دیگر ایجاد شده است ؟!
چرا چهاربرج میاندوآب از همین مجلس ناکارآمد ، اثرات مثبت کسب و توسعه یافته است ؟!
پس چرا سیمینه ما در ۲۰ سال گذشته نه تنها توسعه نیافته، بلکه رشد هم نکرده و آثار منفی را کسب و دچار عقب ماندگی شده است و امکاناتی که ۲۰ سال قبل به آن داده بودند ، به مرور برچیده شده اند ؟!
چرا در همین مجلس ناکارآمد ، سردشت در مسیر درست گام نهاده و بخش امیرآباد آن به شهرستان ارتقا و سه بخش جدید و شهرهای جدید در محدوده جغرافیایی سردشت ایجاد شد و در مهاباد شهر جدید گوک تپه خلق می شود و روستای خانقاه به محدوده شهری مهاباد اضافه و در همین مجلس ناکارآمد ، مهاباد در ردیف تبریز است برای زیبایی و چهره آرایی ؟!
اما دریغا که این مجلس ناکارآمد تنها در بوکان ما آزمون شده است !
چرا سدسازی در جای جای ایران ادامه دارد و در دو استان آذربایجان شرقی و غربی هم متوقف نشده ، اما در بوکان به خاطر احیای دریاچه ارومیه ، عملیات احداث سد سیمینه رود متوقف گردید ؟!
چرا طرح آبیاری برانی در محمودجغ شاهین دژ و در دشت نقده اجرا می شود ، اما در بوکان ما ، عملیات اجرای پروژه آبیاری بارانی دشت رحیم خان در ارتباط با موضوع احیای دریاچه ارومیه متوقف و بعد از ۱۷ سال ، برای برچیدن طرح مذکور تصمیم گیری می شود ، در حالیکه بیش از ۸۰ در صد این پروژه اجرا شده است ؟!
چرا در ۲۴ سال گذشته ، این مجلس تنها برای بوکان ما ناکارآمد بوده است ؟!
چرا در ۲۴ سال گذشته ، بخش تازه ای در بوکان ایجاد نشده و علیرغم وعده های زیاد دو نماینده عزیز در این ۲۴ سال ، ایجاد حداقل یک بخش به کوه بدل گشته و این بخش ایجاد نشد که نشد و نشد ؟!
چرا کسی از منافع بوکان دفاع نکرده است و دفاع نمی کند و چرا بوکان به آزمایشگاه بدل گشته و تمام اثرات ناکارآمدی به فرمایش حضرتعالی این مجلس ناکارآمد را جذب و در آن ذوب شده است ؟!
چرا در ۲۴ سال گذشته ، بوکان امکانات جدیدی را ندیده و مردم شریف این دیار با موانع بالقوه مواجه شده و می شوند ؟!
چرا در این ۲۴ سال ، هرچه بلا است فقط برسر تو ای بوکان عزیز ، نازل شده است ؟!
پس چرا مهاباد در مسیر پیشرفت گام می نهد ، سردشت آبادتر می شود و میاندوآب به سمتی حرکت می کند که شاید به زودی ادعا کند باید استان جدیدی در آن محدوده جغرافیایی ایجاد شود ؟!
چرا ۲۴ سال است اجازه نمی دهند بوکان توسعه را تجربه کند،و آنچه را هم که دارد ، دارند از آن می گیرند ؟!
بوکان قشنگ است ، ترکیب انسانیش ، ترکیب اجتماعیش ، ترکیب جنسی جمعیتیش ، ذوب خرده فرهنگ های آن در فرهنگ غالبش ، همه و همه چیزش زیبا است ، اما دارند اینهمه زیبایی را نیز از آن سلب می کنند!….
و مسائل فراوان دیگر که در آتی ، بایستی تجزیه و تحلیل گردند…

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا