فرهنگ و هنر

کووید ۱۹ مانع ارائه خدمات کتابخانه‌ها نیست

” احمد طهرانی” روز یکشنبه در آیین رونمایی از آثار سه نویسنده خمین در کتابخانه عمومی شهید بهشتی این شهرستان افزود: نقش کتابداران در افزایش آگاهی جامعه و علاقمندی شهروندان به مطالعه تاثیرگذار است.
وی با بیان اینکه امروز گسترش فضای مجازی موجب شده که مردم کمتر به کتاب و کتابخوانی روی بیاورند، اظهار داشت: گسترش فرهنگ کتابخوانی در جامعه ضروری است.
فرماندار خمین ادامه داد: کتابخانه‌ها و نهادهای فرهنگی از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی برای معرفی نویسندگان و پژوهشگران این شهرستان استفاده کنند.

سرپرست اداره کتابخانه های عمومی خمین گفت: با توجه به شیوع کرونا و شرایط بحرانی خمین، برنامه‌های بیست و هشتمین دوره هفته کتاب با محوریت فضای مجازی در این شهرستان برگزار می‌شود.
« اشرف شمسی» شعار بیست و هشتمین دوره هفته کتاب را «دانایی؛ مانایی » بیان کرد و افزود: برنامه‌های گرامیداشت این دوره از هفته کتاب طوری برنامه ریزی شده که کتاب به عنوان بهترین همدم در روزهای کرونا معرفی شود.
وی ادامه داد: کرونا شرایط استفاده از فضای مجازی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی، معرفی نویسندگان و برترین کتابهای داخلی و خارجی را فراهم کرد.
سرپرست اداره کتابخانه های عمومی خمین اضافه کرد: کتابداران این شهرستان از آغاز شیوع بیماری کرونا در فضای مجازی حضور فعال داشتند و با برگزاری نشست های کتابخوان، آموزش کاردستی و معرفی کتاب در شبکه‌های اجتماعی با اعضای کتابخانه‌های شهرستان در ارتباط بودند.
شمسی گفت: برگزاری نشست‌های کتابخوان، مشاوره، رونمایی کتاب، معرفی نویسندگان بومی، نشست‌های تخصصی هفته کتاب و نقد کتاب در شبکه‌های اجتماعی از جمله برنامه‌های کتابخانه‌های خمین به منظور گرامیداشت هفته کتاب است.
سرپرست اداره کتابخانه های عمومی خمین منابع موجود در کتابخانه‌هاهای شهرستان را ۱۱۳ هزار و ۹۷۷ جلد بیان کرد.
شمسی گفت: زادگاه امام راحل دارای ۶ باب کتابخانه عمومی است که از این تعداد سه باب کتاب در خمین و قورچی‌باشی و سه باب در روستاهای شهابیه، دهنو و رباط مراد قرار دارند.
وی افزود: ۱۱ کتابدار در کتابخانه‌های عمومی این شهرستان به علاقمندان کتاب و مطالعه خدمات ارائه می‌دهند و سه هزار و ۵۷۰ نفر عضو فعال این کتابخانه ها هستند.

در این آیین از کتابهای ” اشک حسرت” سروده ” داود عزیمی “، “ریاضیات مقدماتی” نوشته ” شهرام رضایی ” و ” لکنت زبان و راه های درمان آن” اثر ” غلامرضا عبدلی” رونمایی شد و از برگزیدگان مسابقه کتابخوانی کتاب”ریحانه” تجلیل شد.
خمین با ۱۰۵ هزار نفر جمعیت در جنوب استان مرکزی واقع شده است.
یست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از ۲۴ تا ۳۰ آبان ۱۳۹۹ برگزار می‌شود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا