جامعه

رییس دانشگاه ارومیه خبر داد: ارتقای ۱۵۰ پله ای دانشگاه ارومیه در نظام رتبه بندی بین المللی تایمز

رییس دانشگاه ارومیه گفت: نتایج رتبه­ بندی منطقه ­ای نسخه­ ی ۲۰۲۴ نظام معتبر رتبه‌بندی دانشگاه های آسیایی تایمز به تازگی اعلام شده است. بر طبق این رتبه ­بندی، دانشگاه ارومیه با ۱۵۰ پله ارتقا به رتبه ۲۵۰-۲۰۱ در بین دانشگاه­ های آسیایی صعود کرده است.

به گزارش  زریان، احمد علیجانپور اظهار کرد: بنتایج رتبه­ بندی منطقه ­ای نسخه­ ی ۲۰۲۴ نظام معتبر رتبه‌بندی دانشگاه های آسیایی تایمز به تازگی اعلام شده است. بر طبق این رتبه ­بندی، دانشگاه ارومیه با ۱۵۰ پله ارتقا نسبت به نسخه ۲۰۲۳، از رتبه ۴۰۰-۳۵۱ به رتبه ۲۵۰-۲۰۱ در بین دانشگاه­ های آسیایی صعود کرده است.

او افزود: نظام رتبه­ بندی THE یکی از بزرگترین و قدیمی-ترین نظام­ های رتبه­ بندی دانشگاه­ ها و موسسات آموزش عالی در سطح جهان است که در نسخه ۲۰۲۴، تعداد ۱۱۲۷ موسسه آموزش عالی در منطقه­ ی آسیا در آن نمایه و رتبه­ بندی شده ­اند و از این میان تعداد ۷۳۹ دانشگاه از ۳۱ کشور حضور دارند و از ایران نیز ۷۵ موسسه حضور دارند.

رییس دانشگاه ارومیه گفت: بر طبق این رتبه ­بندی بین­ المللی، وضعیت رتبه دانشگاه ارومیه در بین دانشگاه ­های جامع ایران نیز ارتقا یافته است، به طوری که در بین کل موسسات ملی از رتبه­ ی ۴۴ به رتبه ۱۵ و در بین دانشگاه­ های جامع بعد از دانشگاه­ های تهران، تبریز، شیراز و فردوسی مشهد که جایگاه رتبه ­بندی آنها بالاتر است، دانشگاه ارومیه به همراه دانشگاه کاشان در سبد رتبه­ ای مشترک ۲۵۰-۲۰۱ قرار دارد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا