تابلوسازی رضا
فرهنگ و هنر

فراخوان نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کردی سقز منتشر شد

نوزدهمین فستیوال تئاتر کردی‌ سقز اواخر آبان ماه ۱۴۰۳ برگزار می شود و گروه های داوطلب ۱۵ روز پس از انتشار فراخوان باید آمادگی خود را جهت حضور در جشنواره اعلام کنند.

به گزارش زریان، براساس اعلام دبیرخانه فستیوال تئاتر کردی؛ این جشنواره با رویکرد توجه به فرهنگ، زبان و ادبیات فاخر کردی، نگاه نو و خلاقانه به فرهنگ، رسوم و آئین های سنتی کوردستان، ایجاد بستری مناسب و فرهنگی برای تبادل اندیشه‌های خلاق و نوگرایانه در بین هنرمندان عرصه نمایش و عامه مردم و جلب مشارکت عمومی برای رشد و اعتلای هنرهای نمایشی در کردستان، بازآفرینی خلاقانه حماسه ها، آیین ها و رسوم ملی از طریق هنر نمایش، کشف استعدادهای هنری نسل جوان و ایجاد فضای رقابتی هنرمندانه با حضور گروه های نمایش داخلی و خارجی برگزار می شود.

از سوی دیگر، این جشنواره به ۲ صورت صحنه‌ای و نمایشنامه نویسی برگزار می شود، در بخش صحنه ای حداکثر آثار پذیرفته شده داخلی ۸ اثر و خارجی ۴ اثر است و زبان گفتاری نمایش‌ها باید کردی باشد، ضمن اینکه هر کارگردان فقط با یک اثر نمایشی می‌تواند در جشنواره حضور داشته باشد و کلیه گروه های نمایشی داخلی و خارجی می توانند در جشنواره شرکت نمایند، ضمن اینکه نمایش نامه هایی در اولویت خواهند بود که در هیچ جشنواره دیگری شرکت نکرده باشند.
در بخش نمایشنامه نویسی نیز، نمایشنامه نگاشته شده باید به زبان کردی و در ۳ سال اخیر نگاشته شده و در هیچ جشنواره ای شرکت نکرده باشد و آثار ترجمه ای نباشد.
در این بخش ۳ نمایشنامه برگزیده خواهند شد.

نوزدهمین فستیوال کردی اواخر آبان ماه ۱۴۰۳ برگزار می شود و گروه های داوطلب ۱۵ روز پس از انتشار فراخوان باید آمادگی خود را جهت حضور در جشنواره اعلام کنند.

گروه های داوطلب می بایست تا ۳۰ مهرماه ۱۴۰۳ فایل ویدئویی فشرده با کیفیت مناسب و یـک نسـخه تایـپ شـده متـن بـه زبـان کـردی و لـوح فـشرده به صورت تایپ شده را به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.
زمان اعلام نتایج بازبینی ۱۰ آبان سال جاری است.
دبیرخانه جشنواره بین المللی تئاتر کردی اعلام نموده علاقه مندان می توانند آثار خود را به آدرس دبیرخانه به نشانی: کردسـتان – سـقز – اداره فرهنـگ و ارشـاد اسلامی – دبیرخانـه دائمـی جشـنواره تئاتـر کـردی سـقز با کدپسـتی ۶۶۸۱۶۱۶۹۷۵ ارسال کنند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا