ورزش

علی مبارکی فوتبالیست نام آشنا

به گزارش گروه ورزشی ، علی مبارکی، فوتبالیست نام آشنای کشورمان که توانسته با عملکرد خوب خود در پست هافبک دفاعی نظر تیم های خارجی را به خود جلب کند اکنون در تیم اسپورتینگ لیسبون بازی می کند. لژیونر تیم ملی کشورمان با استعداد خود توانست به لیگ پرتغال راه پیدا کند و بازی های این بازیکن مورد توجه کادرفنی تیم اسپورتینگ لیسبون قرار گرفته است. علی مبارکی زاده خراسان رضوی نیشابور متولد سال 1373 است و  وقتی که تنها دو سال داشت، به همراه خانواده اش به تهران نقل مکان کرد و در این شهر بزرگ شد.
علی مبارکی در زمین خاکی‌ها و ورزشگاه‌های تهران همزمان فوتبال و فوتسال را بازی می‌کرد. اما بعدها فوتبال را فقط به عنوان رشته ورزشی خود دنبال کرد. او از همان زمان کودکی به فوتبال علاقه بسیار داشت و همیشه در دوران تحصیل در مدرسه و محله مشغول به بازی فوتبال بود. تا این که بالاخره در 14 سالگی در یکی از مدارس فوتبال مشهد به صورت حرفه‌ای‌تر فوتبال را آغاز کرد علی مبارکی همچنین در سن 18 سالگی در تیم عالی حرفه ای بابک مشهد بازی کرد.
درخشش خیره کننده علی مبارکی در فوتبال ایران
این بازیکن در ۱۸ سالگی، نخستین بازی خود را برای تیم عالی حرفه ای بابک مشهد به عنوان جوانترین بازیکن نام گرفت.
از جوانترین بازیکن تا رسیدن به لیگ آذربایجان
در سال ۲۰۲۱ مبارکی برای به تن کردن لباس خزر لنکران اذربایجان در لیگ فوتبال اذربایجان با این باشگاه وارد مذاکره شد و پس از آزمایش پزشکی و دریافت ویزا و مجوز کار، بستن قراردادی ۲ ساله به صورت رسمی به این باشگاه ملحق شد و نخستین بازی خود را در این تیم انجام داد.

نخستین گل خاطره انگیز و اثرگذار علی مبارکی در آذربایجان

لژیونر کشورمان اولین گل خودش را در مقابل تیم ، در رقابت‌های جام حذفی فوتبال اذربایجان به زیرا ثمر رساند و برای تیم خود پیروزی ۳–۰ را پدید
علی مبارکی در این فصل خود توانست، ۱۰گل و ۶پاس گل از خود به جای گذاشت، که آمار بسیار خوبی برای او بود. به همین علت، در این فصل به عنوان بهترین بازیکن لیگ آذربایجان انتخاب شد. علی مبارکی در فصل‌ ۲۰۲۳ به تیم اسپورتینگ لیسبون b پرتغال پیوست .


زندگی خصوصی علی مبارکی
در بخش خصوصی زندگینام علی مبارکی مشاهده می‌کنیم که پدر او شغل آزاد مشغول به فعالیت بوده است و مادر او خانه‌دار می‌باشد. علی دوتا برادر کوچکتر از خود دارد. او به ورزش‌هایی چون فوتبال و بولینگ دریانوردی و جهانگردی علاقه بسیاری دارد. ماشین مورد علاقه او پورشه است. او اکنون مدرک لیسانس تربیت بدنی دارد. علی مبارکی فردی با آینده روشن است.تلاش او باعث شد که او به جایگاهی که الان دارد برسد و با این تلاش به دستاوردهای بزرگتری نیز دست پیدا می‌کند. او علاقه دارد در لیگ انگلیس بازی کند، با توجه به عملکرد خوبی که در لیگ آذربایجان و اکنون پرتغال به نمایش گذاشته، قطعارسیدن به لیگ انگلیس دست یافتنی خواهد بود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا