جامعه

آذربایجان‌شرقی ۸۳ هزار معتاد شناسنامه‌دار دارد

به گزارش خبرگزاری زریان تبریز، طلاب محمدی نخست وزیر صبح امروز در دیدار با مدیران مراکز ترک اعتیاد استان به شهدای مبارزه با مواد مخدر ادای احترام کرد. یک برنامه علمی هدفمند و همکاری اساتید دانشگاه به ما این امکان را داده است که در زمینه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر در منطقه به نتایج بسیار رضایت بخشی دست یابیم.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و ۱۲۷ ماده مخدر در کشور شناسایی شده است، گفت: متأسفانه افراد سودجو با اهداف مختلف اقتصادی، سیاسی و اجتماعی جوانان را فریب مصرف مواد مخدر می کنند و غرق در تاریکی و هرج و مرج آذربایجان شرقی ۸۳ هزار نفر جمعیت دارد. معتادان دارای شناسنامه در دام مصرف مواد مخدر، تحت کنترل و تحت درمان در مراکز ترک اعتیاد هستند.

وی بر اطلاع رسانی عمومی و فرهنگ سازی مناسب برای آگاهی خانواده ها از پیامدهای خطرناک اعتیاد و سایر معضلات اجتماعی تاکید کرد. باید تلاش مجاهدانه ای کرد تا خانواده ها از وجود مواد مخدری که منجر به نابودی جامعه می شود آگاه شوند، همانطور که اراده جوانان برای سالم سازی جامعه و انحرافات اجتماعی منجر به آسیب های اجتماعی می شود.

محمدی جمهوری اسلامی ایران را پرچمدار مبارزه جهانی با مواد مخدر دانست و ادامه داد: مقام معظم رهبری شخصاً بر عملکرد شورای مبارزه با مواد مخدر کشور نظارت دارند و من به شدت نگران مبارزه با مواد مخدر هستم. و مقامات دولتی باید به همان اندازه نگران رسیدگی به این آسیب هایی باشند که جوانان دولت اسلامی را تهدید می کند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر نقش موثر آموزش و پرورش در آگاه سازی دانش آموزان و خانواده های آنان در پیشگیری از اعتیاد و سایر معضلات اجتماعی، تصریح کرد: این مسئولیت سنگینی بر عهده نظام آموزشی کشور است. . هست، اما تلاش بیشتری در این زمینه لازم است.

امیر رنجیور مدیر اجرایی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی نیز در این نشست با تشکر از کارکنان مراکز درمانی سوء مصرف مواد و کاهش آسیب های اجتماعی گفت: اگر مرکز درمانی نیاید جرم است و مرکز درمانی باید به محض آمدن او روند درمان را به عنوان بیمار شروع کند.

وی افزود: کشور ما ۴۰۰ هزار شهید و جانباز تقدیم مبارزه با مواد مخدر کرده است و بیشتر کشفیات مربوط به ایران است.

رنجیور خاطرنشان کرد: با وجود اینکه درمان هایی برای داروهای سنتی وجود دارد، اما شیوع مواد مخدر صنعتی وضعیت را نگران کننده کرده است. بنابراین نیاز به مشارکت و گفت‌وگو در حوزه‌های درمانی و حمایت اجتماعی وجود دارد.

در این نشست از اقدامات و فعالیت های دست اندرکاران مبارزه با مواد مخدر در این ایالت قدردانی شد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا