فرهنگ و هنر

«سنجرخان» از ۲۴ بهمن روی آنتن می رود

سریال تاریخی «سنجرخان» به کارگردانی محمدحسین لطیفی و نویسندگی زنده یاد ضیاءالدین دری که اولین استارت تولیدش در سال ۹۹ زده شد، پس از گذشت سال ها بالاخره به آنتن تلویزیون رسید.

«سنجرخان» نام سریالی به کارگردانی محمدحسین لطیفی و تهیه کنندگی حسین جلالی است که پس از گذشت کش و قوس های فراوان اکنون زمانی دقیق برای پخش این مجموعه تلویزیونی در نظر گرفته شده است.

متن «سنجرخان» را پیش تر زنده یاد ضیاءالدین دری، کارگردان و نویسنده سریال های «کلاه پهلوی» و «کیف انگلیسی» در ۲۶ قسمت نوشته بود اما پس از درگذشت این کارگردان، تهیه کننده سریال را به کارگردان دیگری واگذار کرد و این مجموعه به کارگردانی محمدحسین لطیفی و تهیه کنندگی سعید جلالی تولید شد.

«سنجرخان» در معاونت امور استان ها تولید شده و چند باری هم به دلیل مشکلات تامین هزینه در تولیدش وقفه صورت گرفته است.

شخصیت اصلی این سریال را فرشید گویلی که یک بازیگر محلی کُردزبان است ایفا می کند. محمود پاک نیت، احمد نجفی، جلیل فرجاد، علی اوسیوند و پیام دهکردی از دیگران بازیگران این سریال تاریخی هستند.

به گفته حسین جلالی، تهیه کننده این سریال، سنجرخان نام مبارز معروف و شناسنامه دار کردستان است که به مبارزه با روس ها برمی خیزد.

تهیه کننده «سنجرخان» درباره کلیت این سریال گفته است: «سنجرخان» سریالی ۲۶ قسمتی است که داستانی واقعی از ۱۰۰ سال پیش را روایت می کند. داستان این سریال بر اساس واقعیت است. ماجرا در زمان احمد شاه قاجار اتفاق می افتد. «سنجرخان» قهرمان ملی کُرد است که علیه روس ها مبارزه کرده است.

محمدحسین لطیفی، کارگردان «سنجرخان» هم سال گذشته دلیل طولانی شدن پروسه تولید این سریال را مشکلات مالی عنوان کرده بود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا