اقتصادی

حذف شرط «ثبت نام فعال» برای برخی از متقاضیان سامانه یکپارچه خودرو

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری زریان، مخاطبان خبرگزاری فارس با ثبت کمپینی با عنوان «با حذف بند پلاک فعال به همه مردم اجازه خرید خودرو بدهند» را ضبط کردند و مدعی شدند محدودیت های اعمال شده در طرح فروش سامانه یکپارچه است که شامل داشتن پلاک فعال برای آن دسته از افرادی که خودرویی در وضعیت نامناسب دارند و باعث ایجاد مشکلاتی مانند عدم امکان ثبت نام در این طرح می شود.

شورای رقابت بر اساس الحاق هیأت تجدیدنظر، شرط بند ۴ ماده ۴ بخشنامه خودروی شورا توسط رئیس شورا و مرکز صلاحیت کشور را اعلام کرد.

لذا در اطلاعیه شورای رقابت که در پایان خرداد ماه سال جاری منتشر شد، آمده است: تبصره الحاقی بند ۴ ماده ۴ بخشنامه ۵۴۳ شورای رقابت توسط دارنده مسابقه ابلاغ شد. شورا و مرکز صلاحیت ملی به وزارت امنیت، خودروسازان و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان.

اطلاعیه ابلاغی به استناد مصوبه شماره ۱۲۷٫۰۲٫ح اتاق تجدیدنظر شورای رقابت به شرح زیر است:

به استثنای ممنوعیت قبلی (ثبت نام در سامانه یکپارچه و خرید خودرو) کسانی هستند که دارای پلاک معتبر پلیس و سن خودرو مشمول پلاک مذکور بیش از ۵ سال باشد.

هیأت تجدیدنظر نیز در دویست و پنجاه و هشتمین جلسه خود اعتراض خودروسازان به مصوبه ۵۴۳ مورخ ۱۴۰۱ شورای رقابت را رد کرد.۱۱٫۱۱ رد شده بود.

در بند ۴ ماده ۴ دستورالعمل خودروهای شورای رقابت که در تاریخ ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ ابلاغ شد، آمده بود متقاضیانی که ثبت نام فعال دارند مجاز به ثبت نام و خرید خودرو نیستند. .

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا