اقتصادی

توزیع محموله ۱۰ هزار تنی شکر در بازار

مسعود امرالخی، مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای وزارت جهاد کشاورزی درباره وضعیت شکر در بازار گفت: در حوزه شکر و یا کالای دیگری کمبود نداریم، مشکل این است که ۱۰ هزار تن شکر توسط شرکت بازرگانی دولتی به پروژه های مختلف در استان های مختلف توزیع شد که از ۱۰۰۰۰ تن کمتر از ۵۰ تن است.

وی همچنین اعلام کرد: تنظیم بازار شکر به انجمن قند و شکر سپرده شد که ۲۰ تن شکر استاندارد در اختیار فروشگاه های زنجیره ای قرار داد که ۵۰ درصد آن به فروش رفت. شکر برای بخش خصوصی است و فروشگاه های زنجیره ای باید به موقع با آنها مبادلات مالی انجام دهند، به همین دلیل در بازار با کمبود مواجه هستیم.

امرالخی افزود: کارخانه های قند تقاضای فروش شکر را داشتند اما به دلیل عدم تحرک فروشگاه های زنجیره ای، این شکر خریداری نشد، فروشگاه های زنجیره ای ذخیره نکردند، توزیع شکر از ۳ فروشگاه زنجیره ای آغاز شد، سایرین نیز قول عرضه از امروز را دادند.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر محصولات عمده وزارت جهاد کشاورزی در برنامه تهران بیشت گفت: جهاد کشاورزی یک ماه پیش شکر لازم را توزیع کرد و کمبود عرضه و ذخیره سازی دلیل کمبود شکر نیست. . قیمت جهانی شکر افزایش یافته است و وزارت کشاورزی و جنگلداری قیمت پایه ثبت سفارش شکر را اصلاح کرده است.

وی تاکید کرد: شکر بر اساس نیاز ملی موجود است و کمبودی نداریم. درب کارخانه ۲۵۵۰۰ و قیمت مصرف کننده شکر فله ۲۸۰۰۰ تومان.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا