اقتصادی

تامین ۹۰ درصد اراضی طرح ملی مسکن در آذربایجان شرقی

عابدین خرّم در جلسه شورای مسکن استان: در تامین اراضی مورد نیاز طرح ملی مسکن رتبه ۷ کشوری را داریم.طراحی نقشه و ساخت مسکن، مرحله دوم این طرح بود که در بسیاری از شهرستان‌های استان این کار نیز انجام شده یا در حال انجام است و مرحله سوم، تأمین زیرساخت‌هاست که نیاز به همکاری وزارت نیرو و نفت دارد.

عابدین خرّم در جلسه شورای مسکن استان، افزود: در تامین اراضی مورد نیاز طرح ملی مسکن رتبه ۷ کشوری را داریم.

خرّم ادامه داد: طراحی نقشه و ساخت مسکن، مرحله دوم این طرح بود که در بسیاری از شهرستان‌های استان این کار نیز انجام شده یا در حال انجام است و مرحله سوم، تأمین زیرساخت‌هاست که نیاز به همکاری وزارت نیرو و نفت دارد.

وی افزود: متأسفانه وزارت نیرو در موضوع زمین‌هایی که قابل مولدسازی و فروش هستند سخت‌گیری می‌کند و دستگاه‌های استانی اختیار تام ندارند، درحالی‌که راه میان بر برای تأمین زیرساخت‌ها و رفع بسیاری از مسائل، دادن اختیار تام به دستگاه‌های استانی است.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین خواستار استفاده از بافت‌های فرسوده به‌منظور ساخت مسکن ملی از سوی راه و شهرسازی شد و گفت: باید موانع قانونی را برطرف کنیم و با توان بیشتر در کاهش مساحت بافت فرسوده با پیاده کرده طرح‌های ساخت مسکن ملی اقدام لازم را انجام دهیم.

وی همچنین گفت: ۷۴ هزار واحد در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان در دست ساخت است که در صورت تامین زیرساخت ها، یک سوم از این تعداد آبان ماه به متقاضیان تحویل می‌شود.

زارع پور مشاور وزیر نیرو و نماینده تامین آب و برق طرح‌های ملی مسکن هم گفت: براساس بند ۹ مصوبه شورای ملی مسکن که در اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ ابلاغ شده است، تامین اعتبار اجرای تاسیسات طرح‌های مسکن یک سوم از محل صندوق ملی مسکن، یک سوم از منابع داخلی وزارت نیرو و یک سوم از سازمان برنامه و بودجه محقق می‌شود.وی افزود: وزارت راه و شهرسازی نیز باید بتواند با فروش زمین های مازاد موجود در اختیار دستگاه های اجرایی، اعتباراتی را برای توسعه زیرساخت ها تامین کند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا