تابلوسازی رضا
سایر

بهترین مارک سرویس چاقو

در این مقاله قصد داریم شما را به صورت جامع با بهترین مارک سرویس چاقو و انواع برند های تولید کننده چاقو های آشپزخانه آشنا کنیم. در ادامه با ما همراه باشید تا با پاسخ جامع این سوال که چاقوی خوب چی بخرم آشنا شوید.

بهترین مارک سرویس چاقو

همانطور که میدانید چاقوها مهمترین نقش را در آشپزخانه داشته و همواره یکی از ابزارهای ضروری و مهم برای هر آشپز و آشپزخانه ای به شمار می آید. تقریبا میتوان گفت بدون وجود چاقو در آشپزخانه، آشپزی بسیار سخت شده و درست کردن غذا دشوار خواهد بود. در واقع چاقو اصلی ترین بخش هر آشپزخانه می باشد و به همین دلیل انتخاب درست آن میتواند تاثیر بسیار زیادی بر روی آشپزی و نحوه پخت غذا خواهد داشت.

چاقوها مهمترین ابزار در کیت سرآشپز هستند و می توان از آن برای تقریباً هر کار آماده سازی غذا از خرد کردن پیاز و قصابی گوشت گاو گرفته تا باز کردن صدف و برش نان استفاده کرد. اما، انواع مختلفی از چاقوهای آشپزخانه وجود دارد که برای اهداف مختلفی طراحی شده اند. این راهنمای جامع انواع چاقوها و کاربرد آنها را پوشش می دهد، بنابراین می توانید گزینه مناسب برای نیازهای خود را پیدا کنید.

انواع مختلف چاقو آشپزخانه برای کارهای متعددی مورد استفاده قرار می گیرند و تشخیص اینکه کدام چاقوها برای آشپزخانه شما ضروری هستند دشوار است. در ایران همواره برند های متعددی وجود دارد که به تولید و عرضه انواع چاقو آشپزخانه می پردازند، انتخاب مناسب ترین برند و همچنین انتخاب بهترین مارک سرویس چاقو آشپزخانه در بین انواع مختلف برندهای تولید کننده چاقو کار نسبتا دشواری خواهد بود.

بهترین مارک چاقوی سرآشپز

در رابطه با بهترین مارک چاقوی سرآشپز باید بگویی، چاقوی سرآشپز همه کاره ترین نوع چاقوی آشپزخانه است که آن را به یک وسیله ضروری در هر آشپزخانه تبدیل می کند. چاقوی آشپزی که به آن چاقوی سرآشپز نیز می‌گویند، دارای تیغه‌ای بلند و پهن است که به نوک تیز می‌رسد.

این طراحی به آن اجازه می دهد تا برای چرخ کردن و خرد کردن سریع به جلو و عقب حرکت کند. آنها معمولا دارای یک لبه مستقیم برای برش دادن غذاها به آرامی و در چند حرکت آسان هستند. طول تیغه چاقوی سرآشپز از ۶ اینچ تا ۱۲ اینچ متغیر است که ۸ اینچ محبوب ترین اندازه است.

در رابطه با بهترین مارک چاقوی جهان باید بگوییم، چاقوهای کاربردی ترکیبی از چاقوهای سرآشپز و چاقوهای تمیزکننده هستند. تیغه یک چاقوی کاربردی بلندتر از چاقوی مخصوص پخت و پز و باریکتر از چاقوی سرآشپز است. طول تیغه یک چاقوی کاربردی از ۵ تا ۹ اینچ متغیر است که ۶ اینچ محبوب ترین اندازه این چاقو می باشد.

چاقوی کاربردی برای چه مواردی استفاده می شود؟ برش دادن میوه ها و سبزیجات با اندازه کوچک تا متوسط، برش دادن گوشت و نان، پوست کندن مرکبات.

از جمله بهترین برند چاقو قصابی و بهترین مارک چاقوی شکاری در جهان، چاقوی کلیور می باشد. این چاقو به راحتی گوشت، استخوان و غذاهای متراکم را تجزیه می کنند. آنها یک تیغه کوتاه و پهن دارند که شبیه تبر با لبه مستقیم است که آنها را برای بریدن با حرکت بالا و پایین مفید می کند.

چاقوی سرآشپز Genesis Mercer

یکی از گزینه‌های مقرون به صرفه‌تر در میان چاقوهای آلمانی آزمایش شده، چاقوی سرآشپز Genesis Mercer است. این چاقو کمی سبکتر از Wüsthof Classic است و دارای دسته پلاستیکی و لاستیکی محکمی است که در دست گرفتن بسیار راحت است.

در رابطه با بهترین مارک چاقو اره ای باید بگوییم، چاقوی آهنگری و اره ای به هر نوع چاقویی گفته می‌شود که از یک تکه فلز ساخته شده باشد. برای ساختن یک چاقوی آهنگری، یک بلوک فولادی قبل از تراشیدن و تیز کردن، با استفاده از یک پرس قوی به شکل چکش در می‌آید. سپس دسته اضافه می‌شود، قبل از اینکه تیغه درخشش و براق شدن نهایی را داشته باشد.

چاقوی دسینی

بهترین مارک چاقو اره ای چاقوهای دسینی می‌باشد. سرویس چاقو دسینی دارای قیمتی مقرون به صرفه بوده و به دلیل استفاده از استیل قوی در ترکیبات آن یکی از بهترین مارک سرویس کارد آشپزخانه به شمار می‌آید. یکی از ده چاقوی برتر دنیا و بهترین نوع چاقو سلاخی، چاقوی زنجان می‌باشد. چاقوی زنجان در تمامی دنیا و کشورهای دیگر جهان نیز از شهرت و معروفیت بسیار بالایی برخوردار است چرا که بسیار تیز بوده و در گذر زمان در برابر قرار گرفتن در شرایط محیطی متعدد هیچگونه ایرادی را از خود بروز نخواهد داد و می‌توان از آن سالیان بسیار زیادی استفاده نمود.

چاقوی زنجان

اگر به دنبال بهترین مارک چاقوی ایرانی هستید باید بگوییم چاقوی زنجان مناسب ترین گزینه برای شما خواهد بود چرا که مناسب برای هر کاری اعم از: خرد کردن سبزیجات، تمیز کردن مرغ و گوشت و حتی خرد کردن استخوان مرغ و گوشت می‌باشد. لازم به ذکر است بهترین چاقو ساز ایران در زنجان بوده و معمولا افراد از سایر نقاط جهان برای خرید چاقوهای بادوام به زنجان سفر می‌کنند.

بهترین برند چاقو زنجان بدون شک چاقوی حیدری زنجان می‌باشد. از جمله قدیمی‌ترین و معروف‌ترین برندهای تولید کننده انواع چاقو در ایران، حیدری می‌باشد. استفاده از فولاد ضد زنگ در این نوع چاقو باعث شده است تا از مقاومت بسیار بالایی برخوردار بوده و همواره اولین انتخاب افراد هنگام خرید چاقو آشپزخانه باشد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا