فرهنگ و هنر

بعثت پیامبر (ص) موهبتی الهی برای تمام‌ بشریت

بعثت، نقطه آغاز و رمز رهایی بشر از جهل و نادانی و صعود او به قله رفیع انسانیت است؛ بعثت هدیه الهی بر انسان خاکی برای پیوند با صلح و آرامش و رساندن به تعالی و بالندگی است.

به گزارش  زریان به نقل ایرنا، بعثت پیامبر اسلام (ص) تحولی بنیادین در عصری که عرب جاهلی غیر از نوشیدن خون یکدیگر، غرق شدن در غرایز حیوانی و زنده به گور کردن دختران و تمامی ارزش های انسانی، چیزی نمی دانستند به وحود آورد.

رسول خدا (ص) با پوشیدن ردای نبوت و تبعیت از فرامین حق تعالی دست به انقلابی زد؛ انقلابی که درآن بشر عصر جاهلی را تبدیل به انسانی متمدن کرد. انسانی که توانست معنی صلح و آزادی و عدالت و توحید را بفهمد و زنده به گور کردن فرزندان خود را عملی قبیح شمارد.

بعثت پیامبر اسلام (ص) زندگی توام با صلح و آرامش را برای انسانهایی توصیه و تاکید کرد که سالیان سال در سایه جهل خود دست به جنگ و خونریزی برسر جزیی ترین مسایل می زدند.

بعثت رسول خدا و پیام آن متعلق به تمام بشریت و انسانهایی است که در بند زورمداران زمان، روزگار می گذارنند و قربانی جاهلیت مدرن می شوند.

رهایی از ظلمت پیام بعثت پیامبر اسلام (ص) بود

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بعثت پیامبر اسلام پیام های مهمی دارد، اظهارداشت: دعوت به معنویت، رهاشدن از زیر یوغ بندگی ظالمان و مستکبران، دعوت به انسانیت، توحید، عدالت و در یک کلام دعوت انسانها به سعادت و رها شدن از ظلمت و تاریکی و نفی عبودیت غیر خدا پیام مهم بعثت است.

آیت الله شیخ جواد مجتهد شبستری ادامه داد: سعادت انسان در دنیا و آخرت و تکامل انسان پیام دیگر بعثت پیامبر اسلام (ص) است.

وی با بیان‌ اینکه بعثت مهمترین اتفاقی است که در زندگی بشر رخ داده، بیان کرد: بعثت پیامبر اسلام با قرآن کریم آغاز شده و در حقیقت قرآن کریم‌ برنامه پیامبر اسلام (ص) است.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری، وحدت را پیام دیگر بعثت عنوان کرد و گفت: وحدت حول محور توحید و یکی شدن، پیام بعثت است زیرا جامعه ای که انسجام‌ و یکپارچگی نداشته باشد، بدون تردید از آرمان های پیامبر اسلام و بعثت عقب خواهد ماند.

بعثت انبیای الهی، برای هدایت تمام بشریت است

دیگر نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری هم بیان کرد: بعثت پیامبر اعظم (ص) موجب هدایت، تکامل و ارتقای بینش بشریت شد و راه تعالی آنها را هموار کرد.

آیت الله عسگر دیرباز ادامه داد: همچنین بعثت پیامبر اسلام (ص) مردم جزیره العرب را با ارزش های الهی و انسانی پیوند داد و از آنها انسانهایی متمدن ساخت.

وی افزود: با بعثت نبی مکرم‌ اسلام (ص) عقل خفته بشر عصر جاهلیت، بیدار شد و با قرار گرفتن در مسیر فرامین الهی حیات جدیدی را آغاز کرد.

وی اظهار کرد: مردم عصر جاهلیت بیگانه با صلح و آرامش بودند و عدالت را نمی شناختند؛ آنها با پیروی از پیامبر اسلام (ص) زندگی آرام و توام‌ با صلح را تجربه کردند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: قرآن کریم بزرگترین ثمره و میوه بعثت است که در سایه فرامین این کتاب آسمانی، مردم با عدالت اجتماعی آشنا شدند و حفظ حرمت فرزندان و پرهیز از جنگ و خونریزی را وظیفه خود دانستند.

بعثت سنتی الهی برای هدایت بشریت است

امام جمعه شاهین دژ نیز بعثت را سنتی الهی برای هدایت بشتریت عنوان کرد و گفت: زمانی که جاهلیت بشر به اوج‌ برسد، از طرف خداوند متعال سفیرانی برای هدایت بشر فرستاده می شود.

حجت الاسلام فصیح نیا اظهار داشت: چنان که وقتی جاهلیت نمرود به اوج رسید، حضرت ابراهیم (ع) و زمانیکه جاهلیت فرعون به اوج رسید، حضرت موسی (ع) مبعوث شدند زیرا عقل بشر به تنهایی نمی تواند اورا به سعادت برساند.

وی به جاهلیت دوران قبل از بعثت پیامبر اکرم (ص) اشاره کرد و ادامه داد: در دوران قبل از بعثت پیامبر اسلام (ص) دختران زنده به گور شده و قبایل اوث و خزرج بر سر مسایل جزیی ۴۰ سال باهم جنگ می کردند که بعثت پیامبر اسلام (ص) با معجزه الهی قرآن کریم، این جاهلیت را از بین برد و همچنان این معجزه حضرت محمد (ص) پابرجا و استوار بوده و بشریت را به سمت نور و سعادت هدایت می کند.

به گزارش ایرنا،پیامبر اسلام (ص) در ۲۷ رجب سال چهلم عام الفیل و در ۴۰ سالگی به پیامبری مبعوث شدند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا