از کجا بفهمیم اکانت اسپاتیفای پرمیوم شده است؟
اگر از دسته کاربرانی هستید که از اسپاتیفای به موسیقی مورد علاقه خود گوش میکنید، حتماً میدانید که نسخه رایگان اسپاتیفای با پخش تبلیغات آزاردهنده و بسیاری از محدودیتهای دیگر، چندان مناسب گوش دادن به موسیقی نیست. از طرفی به خاطر وجود موسیقیهای فراوان و داشتن بزرگترین دیسکوگرافی از موزیسینها و خوانندگان دنیا، اسپاتیفای همچنان جزو برترین اپلیکیشنهای پخش موسیقی است.
بسیاری از کاربران برای استفاده از این اپلیکیشن، به سراغ خرید نسخه پرمیوم اسپاتیفای خواهند رفت. سؤال اینجاست که از کجا بفهمیم اکانت اسپاتیفای پرمیوم شده است؟ نحوه تشخیص پرمیوم بودن اسپاتیفای در گوشی و یا کامپیوتر به چه شکل است؟
از کجا بفهمیم اکانت اسپاتیفای پرمیوم شده؟
به طور کلی 2 روش برای نحوه تشخیص پرمیوم بودن اسپاتیفای وجود دارد. هر دو روش به وسیله اپلیکیشن، نرمافزار یا وبسایت اسپاتیفای قابل انجام هستند. اسپاتیفای روشهای گوناگونی را برای پرمیوم کردن اسپاتیفای در اختیار کاربران خود قرار داده است.
نحوه تشخیص پرمیوم بودن اسپاتیفای در موبایل
برای پاسخ دادن به سؤال از کجا بفهمیم اکانت اسپاتیفای پرمیوم شده در موبایل، میبایست به اپلیکیشن یا وبسایت اسپاتیفای دسترسی داشته باشید. این دسترسی به طور معمول به صورت مستقیم امکانپذیر نیست، پس برای دیدن پلن خود بهتر است از یک نرمافزار تغییر آی پی استفاده کنید. همچنین برای مشخص شدن اینکه اکانت شما پرمیوم است، باید در نرمافزار یا وبسایت اسپاتیفای Login کرده باشید.
حال با باز کردن اپلیکیشن اسپاتیفای، در قسمت بالا سمت راست وارد بخش تنظیمات (شکل چرخ دنده) شوید. در پنجره باز شده، میتوانید تمامی تنظیمات مربوط به اکانت و خود اپلیکیشن را مشاهده نمایید. در قسمت بالایی گوشی خود میتوانید نام اکانت، دکمه view profile و تنظیمات account را مشاهده کنید. در نسخههای جدید اسپاتیفای، این قابلیت به صورت خودکار در زیر قسمت Account به صورت خلاصه به شما نشان داده میشود.
از کجا بفهمیم اکانت اسپاتیفای پرمیوم شده؟ اگر برای این سؤال یک جواب بله یا خیر برایتان کافی است، میتوانید این اطلاعات را در این بخش ببینید. اگر نسخه پرمیوم را به هر شکل بر روی اکانت خود داشته باشید، میتوانید گزینه Premium plan را مشاهده کنید.
با وارد شدن به این بخش، گزینه See premium plans را میتوانید ببینید. با فشردن این گزینه، وارد بخشی خواهید شد که تمامی دسترسیهای پرمیوم اسپاتیفای شما در آن نمایش داده خواهد شد.
نحوه تشخیص پرمیوم بودن اسپاتیفای در وبسایت
این بخش مشخصاً برای خرید پرمیوم قرار گرفته است، اما از طریق آن میتوانید بفهمید که اکانت اسپاتیفای پرمیوم است یا خیر. در روش دوم تشخیص پرمیوم بودن اسپاتیفای، باید بر روی یکی از این پلنها کلیک کنید. تفاوتی ندارد که چه گزینهای را انتخاب میکنید. هدف ما وارد شدن به وبسایت اسپاتیفای و بخش پرمیوم پلن است. پس از انتخاب یکی از این گزینهها، اسپاتیفای شما را به مرورگر وب ارجاع خواهد داد. در برگه باز شده میتوانید بفهمید که آیا اکانت اسپاتیفای مورد نظر پرمیوم شده است یا خیر. همچنین امکان تغییر پلن و حتی کنسل کردن پلنی که در حال حاضر از آن استفاده میکنید، وجود دارد. توجه داشته باشید که بسیاری از اکانتهای پرمیوم اسپاتیفای در ایران به علت گرانی ارز به شکل Family plan هستند. شما در طول سال میتوانید عضو ۲ تا ۳ خانواده شوید و پس از آن، اسپاتیفای امکان تغییر family را به شما نخواهد داد. پس اگر دلیلی برای کنسلی پلن خود نمیبینید، از گزینه کنسل استفاده نکنید. در این باره از طریق مقاله “اکانت فمیلی اسپاتیفای چیست؟” اطلاعات بیشتری کسب کنید.
اگر اهل فن هستید، میتوانید با ورود به وبسایت accounts.spotify.com و وارد شدن به بخش پروفایل در سربرگ overview، نوع subscription خود و اطلاعات آن را ببینید. در صورت پرمیوم بودن اکانتتان، شاهد گزینه Cancel premium و در صورت رایگان بودن اکانت، گزینه Spotify Free را مشاهده خواهید کرد.
تشخیص فوری پرمیوم بودن اسپاتیفای
یک روش دیگر نیز برای پاسخ دادن به سوال “از کجا بفهمیم اکانت اسپاتیفای پرمیوم شده” وجود دارد. این روش ممکن است به دقیقی روشهای دیگر نباشد. همانطور که میدانید اسپاتیفای برای رد کردن موسیقیها محدودیتی برای اکانتهای رایگان گذاشته است. این محدودیت معمولاً ۶ بار رد کردن در هر ساعت است. شما میتوانید برای چک کردن پرمیوم بودن اسپاتیفای خود، شروع به رد کردن آهنگها کنید. اگر در میان آهنگها به تبلیغ خورده یا با پیام “شما نمیتوانید این آهنگ را skip کنید” مواجه شدید، بدانید که همچنان از پلن رایگان اسپاتیفای استفاده میکنید.
سخن پایانی
حال دو روش تشخیص پرمیوم بودن اسپاتیفای را فرا گرفتید. توجه داشته باشید که اسپاتیفای با وجود جشنوارهها، محدودیتهای خود آهنگ و البته پلیلیست مورد نظر، میتواند این محدودیت را برداشته و در مواردی به ۱۵ بار رد کردن در ساعت افزایش دهد.