تابلوسازی رضا
جامعه

دستور وزیر راه و شهرسازی برای آغاز مطالعات خط ریلی ارومیه-تبریز

وزیر راه و شهرسازی: توسعه ایستگاه راه‌آهن رازی در برنامه قرار دارد به‌ویژه با افتتاح پایانه مرزی رازی این موضوع اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

برای توسعه ایستگاه راه آهن رازی، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با مشارکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران نسبت به این موضوع اقدام کند؛ در خصوص منابع نیز کمبودها از طریق منابع مولدسازی تامین خواهد شد. در خصوص مسدود بودن این مسیر، مطالعات خط ریلی ارومیه – تبریز آغاز شود.

به گزارش روز شنبه زریان از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش بامداد جمعه در حاشیه افتتاح انبار راه آهن ارومیه بر توسعه ایستگاه راه‌آهن رازی، افزایش لکوموتیو و افزایش حرکت قطارها در مسیر و مشارکت بیشتر بخش خصوصی در این مسیر ریلی تاکید کرد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: توسعه ایستگاه راه‌آهن رازی در برنامه قرار دارد به‌ویژه با افتتاح پایانه مرزی رازی این موضوع اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

وی اظهار کرد: برای توسعه ایستگاه راه آهن رازی، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با مشارکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران نسبت به این موضوع اقدام کند؛. در خصوص منابع نیز کمبودها از طریق منابع مولدسازی تامین خواهد شد.

بذرپاش ادامه داد: در خصوص مسدود بودن این مسیر، مطالعات خط ریلی ارومیه – تبریز آغاز شود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر هر ۲ روز یک بار قطار در مسیر تهران – ارومیه و بالعکس حرکت می‌کند که تلاش داریم تا در همین دولت، تعداد و تردد قطار به سه برابر افزایش یابد.

وزیر راه و شهرسازی بر بهره‌برداری از مسیر ریلی توسط شرکت‌های خصوصی تاکید کرد و یادآور شد: با شرکت‌های کنونی برای بهره‌برداری از خطوط ریلی در سه سطح بالا، متوسط و ضعیف مذاکره و توافق شود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا