بین الملل

میزان جان باختگان بیش از آمار اعلام شده است/اجساد بسیاری بدون ثبت دفن شده اند

«گارو پایلان» نماینده HDP در بازدید از استان زلزله زده آدی یامان، اظهار داشت که با توجه به دفن اجسادی که توسط بستگان آنها در زلزله اخیر بدون ثبت آماری دفن شده‌اند، میزان جان‌باختگان زلزله بسیار بیشتر از آمارهای اعلام شده است.
به گزارش کردپرس، «گارو پایلان» نماینده حزب دموکراتیک خلق‌ها (HDP) در بازدید از استان زلزله زده آدی یامان، اظهار داشت که تعداد زیادی از جانباختگان زلزله در این استان توسط بستگان آنها بدون ثبت در آمارها دفن شده‌اند و میزان قربانیان زلزله بسیار بیشتر از آمارهای اعلام شده است.

به نوشته روزنامه جمهوریت، پایلان در بازدید از استان آدی یامان، اظهار داشت: «اجساد شهروندانی که در زلزله‌های اخیر در استان آدی یامان جان‌ باخته‌اند توسط خانواده‌های آنها بدون ثبت در آمار به خاک سپرده شده است.»

وی در ادامه افزود: «متاسفانه تعداد جان‌باختگان بسیار بیشتر از آمار اعلام شده است.»

پایلان در حساب خود در شبکه‌های اجتماعی نیز در این خصوص نوشت: «بخش زیادی از اجساد پیدا شده در آدی یامان بدون ثبت در آمارها توسط بستگان این افراد دفن شده‌اند، متاسفانه تعداد جان‌باختگان بسیار بیشتر از آن‌چیزی است که در آمارها اعلام شده است.»

لازم به ذکر است در حالی که شش روز از زلزله‌های هفته پیش با مرکزیت شهر مرعش می گذرد، همچنان شمار جانباختگان در حال افزایش است. بر اساس آخرین آمار تاکنون ۲۱۰۴۳ تن کشته و بیش از هشتاد هزار تن زخمی شده اند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا