اقتصادی

گوسفند زنده برای عید قربان کیلویی ۱۷۰ هزار تومان

مدیرعامل اتحادیه دامداران ایران:دام زنده برای عید قربان امسال نرخ مصوبی ندارد و به صورت عرضه و تقاضا به فروش می رسد اما بر اساس توافق انجام شده قیمت هر کیلوگرم گوسفند نر بره ۱۷۰ هزار تومان تعیین شده است.

وضعیت بازار دام آرام است و نیاز مردم برای قربانی دام در عید قربان با تمهیدات وزیر جدید جهاد کشاورزی و همراهی دامداران تامین شده است.

به گزارش شبکه شرق، مجتبی علی مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران ایران گفت: وضعیت بازار دام آرام است و با هماهنگی وزیر جدید جهادگر نیازهای مردم برای قربانی در عید قربان تامین شده است. کشاورزی» و حمایت از دامداران. ”

وی افزود: بر اساس توافق صورت گرفته، قوچ زنده برای عید قربان کیلویی ۱۷۰ هزار تومان، ذبح شده و به صورت بهداشتی در مراکز عرضه دام به فروش می رسد.

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران ایران ادامه داد: قیمت مصوب فروش دام زنده در سال جاری هنوز با وزارت جهاد کشاورزی به توافق نرسیده است و قیمت بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می شود.

وی تصریح کرد: در کشورهای غربی در ایام عید قیمت ها کاهش می یابد اما در کشور ما در ماه رمضان و عید قربان با افزایش تقاضا قیمت ها افزایش می یابد.

ˈعلیˈ با ابراز امیدواری نسبت به افزایش تولید دام زنده و عرضه به بازار در ۴ ماه آینده، تصریح کرد: قیمت نهاده های دامی کاهش یافته و به صورت موقت در اختیار دامداران قرار می گیرد و دام آنها توسط دامداران خریداری می شود. توافق، بنابراین دام انتظار می رود و قیمت گوشت قرمز ممکن است کاهش یابد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا