اقتصادی

تحویل لاستیک با قیمت مصوب در سیستم پخش لاستیک

مدیرکل دفتر توزیع و خدمات آماد وزارت ایمنی گفت: عرضه لاستیک خودرو با قیمت مصوب به روال گذشته یعنی ثبت نام در سامانه توزیع لاستیک و روغن موتور و اخیراً وزارت ایمنی طرح جدیدی را اعمال کرده است.
محمدجواد نظرزاده در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری زریان در پاسخ به این سوال که آیا برنامه ای برای عرضه لاستیک های به اصطلاح دولتی آغاز شده است؟ وی بیان کرد: وزارت ایمنی چنین طرحی را اجرا نکرده است و در حال حاضر برنامه و طرح جدیدی در خصوص تامین لاستیک کامیون های سنگین وجود ندارد و روش نیز مانند گذشته است.

مدیرکل دفتر خدمات و توزیع آماد وزارت صمت افزود: کلیه لاستیک های وارداتی و تولیدی خودروهای سنگین مانند قبل در سامانه توزیع لاستیک و روغن موتور Kala.ntsw.ir ثبت شده و متقاضیان در سایر سامانه ها ثبت نام می کنند. به عبارت دیگر صاحبان خودروهای سنگین نیز می توانند درخواست خرید لاستیک را داشته باشند در این سامانه ثبت نام کنند.

وی بیان کرد: بنابراین در صورت موجود بودن لاستیک به صورت سهمیه ای در اختیار دارندگان HGV قرار می گیرد، این روش عرضه و توزیع فرآیند جدیدی نیست و سالهاست که برقرار است.مدیرکل دفتر خدمات و توزیع آماد وزارت حراست درباره توزیع لاستیک خودرو گفت: عرضه لاستیک سبک خودرو در حوزه کاری من نیست.

پیش از این محمدحسین کمری، مدیرکل دفتر خدمات کل وزارت صنعت، معدن و تجارت در گفت وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: از آنجایی که ارز کارخانه های تایرسازی تامین نمی شود، کارخانه ها نمی توانند پاسخگوی نیازها باشند. از بازار، بنابراین با تقریباً ۱۰ درصد ظرفیت تولید انجام می دهند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا