تصویریجامعهسایرگفتگو

در میان مردم و طرح مهمترین مشکلات از دید آنها

کسانی که علاقمند به شرکت در این گونه مصاحبه ها هستند می توانند از طریق شماره تلفن : ۰۹۱۴۳۸۲۲۱۳۹ با ما در ارتباط باشند. در ضمن پایگاه  خبری زریان آماده پاسخ و جوابیه در خصوص مطالب منتشر شده در این صفحه و در ارتباط با سخنان همشهریان می باشد. امیدواریم مسئولین محترم نیز پیگیری های لازم را انجام دهند.

رحمان سید سعیدی
دولت باید توجه ویژه ای به استخدام فارغ التحصیلان دانشگاهی داشته باشد. این همه هزینه های کلان صرف آموزش می شود خصوصا در سطح مراکز آموزش عالی ولی متاسفانه شاهد هستیم بیشترین بیکاران در قشر از جامعه است.خیلی ها هم با رشته های غیر مرتبط استخدام و یا مشغول به کار می شوند که این هم یک معضل است. مثلا فارغ التحصیل رشته کشاورزی در بیمارستان استخدام و یا کارمند تربیت بدنی می شود.

سلیمان سالمیان
برای حل خیلی از مشکلات باید فرهنگ مترقی داشته باشیم و به اصطلاح با فرهنگ باشیم. باید ما مردم از خودمان شروع کنیم خیلی از مشکلات ارتباطی به مسئولین ندارد و مربوط به حوزه فرهنگ جامعه است. به همیین خاطر باید فرهنگ مطالعه خصوصا کتاب خوانی را گسترش دهیم.

رضا یزدانپناه
وضعیت اقتصادی جامعه خیلی مهم و سرنوشت ساز است. بسیاری از مشکلات بخاطر مسائل اقتصادی است از جمله سرقت و دزدی، انواع کلاهبرداری ها ،طلاق، بزهکاریها، خشونت و… که در این خصوص هم دولت و هم سرمایه داران می توانند نقش مهمی در حل و فصل آن داشته باشند.
حمزه عجمی
خیابان ها دیگر گنجایش این همه ماشین را ندارند. لااقل خود مردم رعایت کنند دلیلی وجود ندارد بخاطر یک کار ساده و کوچک با اتومبیل شخصی به خیابان بیایم. با این وضعیت ترافیک و کمبود پارکینگ استفاده از وسائط نقلیه عمومی خیلی به صرفه تر است.

صلاح احمدی
اعتیاد واقعا به حد بحران رسیده است. بسیاری از مسائل اجتماعی هم از جمله سرقت و طلاق بیشتر به خاطر این معضل است. باید مردم جامعه هوشیار باشند و اجازه ندهیم به همین سادگی افراد به دام اعتیاد و مواد مخدر بیفتند. اعتیاد جامعه را فلج می کند و اگر این مشکل از بین برود بسیاری از مشکلات دیگر را هم نابود کرده ایم.

حسن حسن زاده
چرا تولید مانتو مدارس را فقط به تعدادی خاص از خیاط ها می دهند. اگر افرادی واجد شرایط هستند خوب اعلام شود یا لااقل هر سال به صورت نوبتی به تعدادی از خیاط ها این سهیمه را بدهند تا حق کسی ضایع نشود و این طور بی عدالتی اعمال نگردد. این مانتو مدارس منبع درآمدی است که فقط به چند نفر خیاط می رسد. در ضمن والدین دانش آموز که به خیاطی ها مراجعه می کنند ممکن است خودشان هم جانبی خرید کنند.

عباس قدیمی
پول گندم کاران و کشاورزان زحمت کش چند ماهی است که پرداخت نشده است. همین انگیزه فعالیت در این بخش را کاهش داده است. در ضمن قیمت خرید محصولات کشورزی بسیار پایین است شاهد هم بودیم که هنداوانه به کیلویی ۱۵۰ تومان رسید حالا با چه قیمتی از کشاورز خریداری شده که حتی هزینه مخارج تامین آب این محصول را هم کفاف نمی دهد.

اسماعیل کدخداشیره
ادارجات آب و فاضلاب، گاز ، برق و… هماهنگی بیشتری با شهرداری داشته باشند با کلی هزینه که از جیب مردم پرداخت می شود یک خیابان یا کوچه آسفالت می شود ولی در مدتی کوتاه به خاطر لوله کشی آب، تعمیرات فاضلاب، لوله کشی گاز و … تخریب می شود. خوب باید پاسخگویی این خسارت ها هم بود. این همه هزینه سرسام آور خیلی راحت از بین می رود. بعد هم شهرداری در جایی که یک کاری عمرانی را شروع می کند آن را سریعا به پایان برساند نه اینکه پروژه را به حال خود رها سازد و در کار و کاسبی مردم اختلال ایجاد کند.

منصور رحمانیان
هم آمار اعتیاد بالا رفته و هم شاهد کاهش سن اعتیاد هستیم.نهادهای ذیربط باید در این خصوص بیشتر فعالیت کنند تا بیش از این شاهد کاهش سن اعتیاد نباشیم. خیلی کارها در این مورد می توان انجام داد. اعتیاد باعث تشدید بسیاری از مشکلات شده است. در این وضعیت بد اقتصادی اعتیاد هم افزایش داشته باشد وارد بحران خواهیم شد.

صلاح جمالی
این بلاتکلیفی انتخاب شهردار بیشترین لطمات را به توسعه و پیشرفت و عمران و آبادانی شهر می رساند. در ضمن عدالت عمرانی هم محقق نشده است برخی از مناطق سنگ فرش های آنچنانی با گلدانهای قیمتی دارد برخی مناطق هم از جمله حاشیه شهر فاقد کوچکترین امکانات جال اینکه آنها هم عوارض شهرداری پرداخت می کنند.

کمال شریفی
بحث امنیت شهروندان خیلی مهم است باید مسئولین محترم خصوصا نیروی انتظامی به آن توجه ویژه ای داشته باشد. با اراذل و اوباش با شدت برخورد شود تا جرأت بر هم زدن آرامش و آسایش مردم را نداشته باشند. خیلی از خانواده ها که به پارک ها انتظار دارند تفریح و آسایش داشته باشند.

جمال احمدی
پارک اندیشه فاقد امکانات اولیه از قبیل سرویس بهداشتی و سطل زباله است. امیدوارم این خدمات و کارها در این پارک انجام گیرد که خیلی هم مورد نیاز است.البته بقیه پارکهای سطح شهر هم از کمبود امکانات رنج می برد . این امکانات هزینه زیادی لازم ندارند.

عارف صالحی
این بازارچه دروازه قبران هنوز امتیاز مغازه هایش مشخص نشده است.مسئولین شهرداری در این باره کاری انجام دهند . نیاز اساسی هم به آسفالت دارد خصوصا اینکه با این کار وضعیت بهداشتی این محل پر رفت و آمد ارتقاء خواهد یافت.

طه قره
از شهرداری بوکان می خواهم به کوچه پارکینگ رضایی توجه کند. چند سال است که درخواست آسفالت یا بتن ریزی کرده ایم ولی هنوز مورد توجه قرار نگرفته است. این کوچه در مرکز شهر قرار دارد و پرتردد است پس باید فکری به حالش کرد.

قهرمان اولی زاده
در سطح استان توجه بسیار کمی به ورزش و ورزشکاران بوکانی می شود .البته باید از زحمات بی وقفه کمال علیخواه آذر نمود که پیگیری های در خصوص رسیدگی به مشکلات ورزش شهرستان انجام می دهد ولی از مسئولین امر انتظار داریم به بخش ورزش هم توجه کنند.

کیوان رحمان پور
خیابان شهید بهشتی ( خیابان سقز) به خاطر وجود عمده فروشان دارای ترافیک سنگینی است. خصوصا اینکه هر روز و هر ساعت کامیونهای حامل بار در این مسیر تردد می کنند. از مسئولین امر خواهشی که دارم این است فکری به حال کاهش ترافیک در این خیابان بکنند.

جمال رحیم نژاد
طلاق به یک بحران بزرگ اجتماعی در جامعه تبدیل شده است. چرا به این مقوله توجه نمی کنیم. ریشه بسیاری از مشکلات جامعه ما مسائل مربوط به طلاق است. آمار طلاق هر روز بیشتر می شود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا