جامعه

تولید عسل در بوکان ۲ برابر شد

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی بوکان گفت: میزان تولید عسل در زنبورستان‌های این شهرستان امسال با ۱۰۰ درصد افزایش نسبت به پارسال به بیش از ۱۴۰ تن رسیده است.
انور امینی‌خواه افزود: سال گذشته ۷۰ تُن عسل از زنبورستان‌های این شهرستان برداشت شده بود که امسال این مقدار به ۱۴۰ تن رسیده است.
وی با بیان اینکه برداشت عسل در طول سال ۲ بار انجام می‌شود، اضافه کرد: هم اکنون ۲۹۰ نفر در این شهرستان با ۱۷ هزار و ۴۰۲ کندوی زنبور عسل به زنبورداری مشغول هستند.
وی در خصوص صدور دفترچه برای زنبورداران اظهار داشت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۲۲ فقره دفترچه توسط تعاونی زنبورداران این شهرستان برای متقاضیان صادر شده است.
وی با بیان اینکه امسال ۱۰۱ تن شکر نیز بین زنبورداران این شهرستان توزیع شده است، اظهار داشت: شغل زنبورداری با توجه به سرمایه کم برای آغاز کار، برای تولید کننده سود زیادی دارد.
سرپرست جهاد کشاورزی بوکان میانگین تولید عسل در هر کندو را هشت کیلوگرم عنوان کرد و افزود: این میانگین در مقایسه با شاخص تولید امسال که پنج تا هفت کیلوگرم است، کاهش یافته که این کاهش به خاطر کمبود پوشش گیاهی و بیماری است.
وی گفت: با وجود مزایای فراوان عسل در سلامت بدن، این محصول جایگاه واقعی خود را در سفره‌های مردم پیدا نکرده و مسوولان باید در این زمینه فرهنگ‌سازی کنند.
۱۴۰ هزار هکتار مرتع در بوکان وجود دارد که ۳۰ هزار هکتار آن مراتع درجه یک با پوشش مناسب، ۷۰ هزار هکتار مراتع درجه ۲ با پوشش متوسط و بقیه مراتع درجه سه با پوشش ضعیف است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا