اقتصادی

استاندار: زنجیره تولید در واحدهای بزرگ آذربایجان غربی تکمیل شود

استاندار آذربایجان غربی گفت: با توسعه واحدهای تولیدی و تکمیل زنجیره های تولید، علاوه بر ایجاد فرصت های اشتغال جدید در استان، ارزش افزوده محصولات تولیدی در آذربایجان غربی افزایش و از خام فروشی تولیدات جلوگیری خواهد شد.
به گزارش زریان، محمدصادق معتمدیان در برنامه کاری “یکشنبه های تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین” در بازدید از شرکت دانش بنیان صنعتی توسعه ایمن الکترونیک باختران و شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان غربی، با اشاره به ظرفیت های استان در حوزه های مختلف و لزوم فراهم کردن زمینه لازم برای حضور سرمایه گذاران در آذربایجان غربی گفت: روند سرمایه گذاری در استان باید روانسازی شده و تمامی امکانات مورد نیاز سرمایه گذاران در آذربایجان غربی از جمله زمین و مجوزها در سریعترین زمان باید تامین شود.

استاندار آذربایجان غربی تهیه بانک اطلاعاتی را جهت فراهم سازی زمینه مستعد سرمایه گذاری در استان و ایجاد لکه های سرمایه گذاری با تامین تمام امکانات و زیرساخت های سرمایه گذاری، ضروری دانسته و گفت: سرمایه گذار برای حضور و سرمایه گذاری در استان، نباید هیچ دغدغه ای داشته باشد.

او در بخش دیگری از سخنان خود، خواستار تکمیل زنجیره تولید در واحدهای بزرگ در استان شده و افزود: با توسعه واحدهای تولیدی و تکمیل زنجیره های تولید، علاوه بر ایجاد فرصت های اشتغال جدید در استان، ارزش افزوده محصولات تولیدی در آذربایجان غربی افزایش و از خام فروشی تولیدات جلوگیری خواهد شد.

در ادامه معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اولویت های اقتصادی سالجاری استان گفت: در راستای تحقق بخشیدن به منویات مقام معظم رهبری، حمایت از شرکت های دانش بنیان در اولویت یکشنبه های تولید قرار دارد.

نادر صادقی تصریح کرد: حمایت و رشد و توسعه شرکت های دانش بنیان و نیز افزایش سطح اشتغال واحدهای تولیدی دو راهبرد اصلی استان در سال جاری است.هفته قبل یک واحد و امروز نیز یک شرکت دانش بنیان دیگر مورد بازدید کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید قرار گرفت و ضمن بررسی مسائل و مشکلات این شرکت ها و نیز واحدهای تولیدی مصوبات لازم برای شتاب بخشی به روند فعالیت های آنان به تصویب رسید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به جایگاه شرکت های دانش بنیان در اشتغال زایی گفت: استان از ظرفیت های خوبی در این زمینه برخوردار است و با حمایت های لازم به طور قطع نقش آفرینی شرکت های دانش بنیان در اشتغال زایی بسیار برجسته تر خواهد بود. ‌‌

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا