تابلوسازی رضا
فناوری و اطلاعات

مقاومت عجیب مدیران‌خودرو برای تحویل تیگوهای ‌‌پلاک‌شده

چند تن از خریداران خودروی شرکت مدیران خودرو در تماس با خبرگزاری زریان گفته اند که با وجود اینکه این شرکت وجه کامل خودرو را از آنها دریافت کرده است، اما کارت و گواهینامه خودرو حتی بیمه نامه نیز صادر شده است، اما برای تحویل اهمیتی ندارد. خودرو، باعث نگرانی و سرگردانی مشتریان می شود.

یکی از خریداران به زریان گفت: در اولین دور عرضه خودرو از طریق سامانه یکپارچه در اسفند ماه ۱۴۰۱، برای خرید تیگو ۸ پرومکس ثبت نام کردیم و برای تحویل خودرو در نوبت قرار گرفتیم. امسال خودروساز پیامک داد، برای دریافت وجه به نمایندگی مراجعه کردیم و پس از دریافت پیامک به نمایندگی مراجعه کردیم و مبلغ ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای خرید خودرو پرداخت کردیم. بعد از این مراحل به ما گفتند ماشین ظرف یک ماه تحویل می شود. اما برخلاف انتظار بیش از ۳ ماه از پرداخت هزینه می گذرد و خودرو هنوز تحویل نشده است.

نکته قابل تامل دیگر در خصوص روند غیرقانونی شرکت مدیریت خودرو این است که مشتریان مدارک، کارت خودرو و بیمه نامه خودرو دریافت کرده اند که هنوز دریافت نکرده اند.یکی از متقاضیان مدیر خودرو با بیان این مطلب به فارس گفت: چند روز پس از پرداخت هزینه خودرو (تیگو ۸ پرو مکس) از طریق پیامک متوجه شدم خودروی من صادر شده و کارت بیمه نیامده است. همچنین بعد از گذشت چند روز با اینکه هنوز ماشین را تحویل نگرفته ام اما همچنان برگه سبز ماشین را از طریق پست دریافت کردم.

به گفته مشتری مهماندار خودرو، با توجه به این اتفاقات با نمایندگی مرکزی مهماندار خودرو تماس گرفتم و علت را جویا شدم.

به گفته این خریدار خودرو، از سوی نماینده شرکت مدیریت خودرو به وی اعلام شده که هنوز مجوز گمرکی برای ورود خودروها به کشور صادر نشده است، بنابراین فعلا امکان تحویل خودرو به مشتریان وجود ندارد.

* رگولاتورهای خودرو در برابر اجرای تصمیم کمیسیون رقابت مقاومت می کنند

این خریدار با بیان اینکه مشخص است مشکل اصلی عدم تحویل خودروساز قیمت خودرو است، گفت: پیامک در اواخر فروردین ماه امسال ارسال شد که حدود ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان ودیعه به وی واریز کردیم. . اکانت خودروساز..اواسط اردیبهشت ماه کمیسیون رقابت قیمت خودرو مونتاژ شده را اعلام کرد و قیمت مصوب کمیسیون رقابت یک میلیارد تومان کمتر از قیمت کارخانه ای خودرو بود که خودروسازان همزمان قیمت خود را اعلام کردند. مخالف قیمت مصوب اما علیرغم انتقاداتی که وجود دارد مبنی بر اینکه قیمت از سوی وزارت حراست مجبور است خودرو را با قیمت مصوب عرضه کند، با این شرایط نه تنها خودرو را تحویل نگرفتیم، بلکه پول بیش از سه ماه. واریز به حساب خودروساز بدون اطلاع از زمان تحویل خودرو توسط خودروساز.

در حالی که همین خودروساز همان خودرو را به مشتریانی که مستقیماً به نمایندگی مراجعه می‌کنند را حدود ۳ میلیارد تومان می‌فروشد و تحویل می‌دهد، بنابراین به نظر می‌رسد خودروساز مشکلی برای تحویل خودرو ندارد، اما حاضر به اجرای مصوبه نیست، کمیسیون رقابتی ندارد. زیرا بر اساس مصوبه ۲۶ اردیبهشت، قیمت خودرو حدود ۱ میلیارد تومان از قیمت کارخانه کاهش می یابد و بر اساس مصوبه، خودروساز باید خودرو را به مشتری تحویل دهد و یک میلیارد تومان را به مشتری برگرداند. مشتری* چرا DMV پلاک خریدار را گروگان می گیرد؟

مشتری مهماندار خودرو گفت: موضوع مهمتر در حال حاضر این است که وقتی خودرویی برای دریافت کارت، بیمه نامه و پلاک اقدام می کند، خودرو از قبل در کشور ما حضور خارجی داشته و پلاک نیز به یک پلاک تبدیل شده است. داخلی.فروشنده به ما گفت صبر کنیم تا ماشین بیرون بیاید. این منطقی نیست، سوال من این است که چرا خودرویی با پلاک به نام خریدار توسط نیروی انتظامی خریداری می شود و بیمه آن صادر می شود و چرا در انبار شرکت مدیریت خودرو مانده است؟ حال دو نکته قابل ذکر است، یکی اینکه مدت بیمه یک ساله این خودرو در شرف اتمام است، و دوم اینکه من مالک، در صورت تخلف از این خودرو در واقع مقصر هستم، هرچند که من تخلف نکرده ام. هنوز ماشین را دریافت کرده است

* صدور پلاک و بیمه نامه خودروهایی که هنوز ترخیص نشده اند / تیگو ۸ همچنان در منطقه آزاد بم به فروش می رسد.

پس از تماس خریدار مهماندار خودرو با خبرنگار زریان برای پیگیری موضوع، خبرنگار فارس سوالی را از روابط عمومی مهماندار خودرو پرسید و از مونتاژکار توضیح خواست اما چندین روز بدون پاسخ گذشت. این رابطه توسط خودروساز ارائه نشده است.خبرنگار فارس در ادامه ردیابی دفاتر نمایندگی مدیران خودرو، یکی از نمایندگان فروش به این خبرنگار گفت: مجوز گمرکی این خودروها هنوز صادر نشده است، بنابراین پیمانکاران اجازه ورود به این مکان را ندارند. ماشین.

نماینده فروش مدیر خودرو در خصوص اینکه برای خودروهای مونتاژ داخل چه نوع مجوز واردات باید از گمرک اخذ شود، گفت: کارخانه تیگو ۸ پرومکس در منطقه آزاد بم قرار دارد بنابراین خودرو باید مجوز گمرکی دریافت کند. زمان صدور این مجوزها با موانعی همراه بوده است، اما اخیراً برطرف شده است و خودروها از اوایل هفته آینده در اختیار مشتریان قرار خواهند گرفت.

به گزارش زریان، کمیسیون رقابت پس از اعتراف به انحصاری بودن بازار خودروهای مونتاژی، امسال برای اولین بار در قیمت گذاری خودروهای مونتاژی دخالت کرد به طوری که در اواسط اردیبهشت ماه قیمت ۱۷ خودرو مونتاژی را تصویب و ابلاغ کرد. امسال.

در مصوبه اول قیمت خودروهای مونتاژ شده ۱۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان کمتر از قیمت کارخانه ای این خودروها بود که این قیمت ها مورد انتقاد خودروسازان قرار گرفت.با وجود اینکه وزارت ایمنی با تشکیل جلسه ای از خودروسازان خواست تا قیمت های مصوب کمیسیون رقابت را اجرا کنند، اما هیچ یک از مونتاژکنندگان خودرو با این قیمت ها خودرو عرضه نکردند.

اخیرا در ۲۶ تیرماه شورای رقابت برای دومین بار در خصوص قیمت گذاری خودروهای مونتاژ شده اقدام و در ۲۷ تیرماه مصوبه ای را ابلاغ کرد و در این مصوبه برای اولین بار قیمت برخی خودروها اعلام شد و قیمت خودروها برخی خودروها نیز برای اولین بار معرفی شدند. ماشین همچنین وضوح را مقایسه می کند، اولی افزایش یافته است. .

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا