سایر

سئو سایت

سئو چیست؟ سئو همان چیزی است که باعث می شود دیجی کالا یا سایر برندها در هنگام جستجوی عبارت سئو سایت در گوگل از بین چندین هزار سایت فروش این محصول در اولین نتایج ظاهر شود.

این همان چیزی است که مشخص می کند وقتی عبارات و کلمات مختلف را در موتورهای جستجو مانند گوگل جستجو می کنید، کدام سایت اولین نتیجه است، کدام یک در رتبه دوم و کدام وب سایت در صفحه ۱۰ قرار دارد!

در این مقاله به زبان ساده شما را با مفهوم سئو آشنا می کنم، معنای آن را توضیح می دهم و به شما می گویم که انواع سئو چیست؟ چگونه می توان از آن استفاده کرد و چقدر برای موفقیت تجارت مهم است! این مقاله و من را دنبال کنید:

سئو سایت و خدمات سئو

سئو از بهینه سازی موتورهای جستجو گرفته شده و به معنای «بهینه سازی برای موتورهای جستجو» است. در سئو سئو با توجه به دانش و تجربه خود، فاکتورهای لازم برای بهینه سازی سایت را پیاده سازی می کند و سعی می کند هر صفحه از آن رتبه بهتری در نتایج جستجو «برای کلمات مرتبط» داشته باشد.

به عنوان مثال، ما دائماً در تلاش هستیم تا سئو سایت محمد جانبلاغی را بهبود بخشیم و روی کلماتی مانند:

سئو چیست؟
اصول سئو چیست؟
سئو مارکتینگ چیست؟
مشاوره سئو
آموزش سئو،
اصول سئو
دوره آموزشی سئو،
آموزش افزایش سرعت سایت
و…
به اولین نتایج گوگل برسید و به مخاطب برسید. خوب، تا اینجا ما فهمیدیم که سئو چیست، اما دانستن اینکه چگونه سایت را بهینه کنیم یک داستان طولانی است…

در فایل صوتی زیر به طور مفصل در مورد سئو صحبت کردیم، پیشنهاد می کنیم قبل از خواندن ادامه مطلب به این پادکست گوش دهید:

پخش کننده صوتی

ساعت ۰۰:۰۰
ساعت ۰۰:۰۰

از دکمه های بالا و پایین برای افزایش یا کاهش صدا استفاده کنید.
اما قبل از شروع داستان، اجازه دهید کمی در مورد معنای سئو صحبت کنیم:

منظور از سئو و کاربرد آن چیست؟

فکر می‌کنم با نگاه کردن به یک سناریو می‌توانیم اهمیت سئو را بهتر درک کنیم:

یک فروشگاه کوچک تلفن همراه را در بخشی از شهر خود در نظر بگیرید. این فروشگاه در ماه چند مشتری دارد؟ به عنوان مثال ۵۰۰ مشتری. چند نفر از آنها خریدار می شوند؟ شاید ماهیانه ۵۰ تا ۱۰۰ نفر از این فروشگاه گوشی موبایل بخرند.

اما حالا بیایید بررسی کنیم: یک فروشگاه آنلاین موبایلی که از SEO استفاده می کند به چند فروش ماهانه کمک می کند؟ اگر این فروشگاه آنلاین در چند رتبه اول گوگل برای عبارت «خرید از طریق موبایل» باشد، احتمالاً از بین ۱۰ هزار نفری که ماهانه آن عبارت را جستجو می کنند، ۳ تا ۴ هزار نفر را به وب سایت خود دعوت می کند.

اگر او فقط ۳ درصد از این تعداد را به خریداران محصول تبدیل کند، در حال حاضر فروش بیشتری نسبت به آن فروشگاه فیزیکی دارد. اما داستان به همین جا ختم نمی شود زیرا این فروشگاه آنلاین به عبارتی سئو در گوگل است. یعنی تعداد زیادی از کاربران با جستجوی عبارات:

خرید موبایل سامسونگ
خرید موبایل ارزان،
راهنمای خرید موبایل،
گوشی موبایل بخر
و…
به این وب سایت مراجعه کنید و برخی از آنها خریدار و حتی گاهی مشتری تکراری می شوند. به نظر شما جالب نیست که گاهی اوقات یک فروشگاه اینترنتی تلفن همراه فروش بیشتری نسبت به کل آرکید دارد که همه فروشگاه ها در آن تلفن همراه می فروشند؟!

این قدرت و اهمیت سئو است که می تواند یک کسب و کار را وارونه کند. وب سایتی مانند دیجی کالا از همین قدرت سئو استفاده می کند و ماهانه بیش از ده ها میلیارد تومان فروش دارد. استفاده از سئو برای قرار دادن مخاطبان و مشتریان علاقه مند به محصولات و خدمات شما در کمترین زمان ممکن در مقابل فروشگاه اینترنتی شماست. البته اینکه چه تعداد از این مشتریان را به خریدار تبدیل می کنید به عوامل دیگری مانند ظاهر گرافیکی سایت، خدمات مشتری و غیره بستگی دارد.

سئو سایت

چرا سئو؟
اما چرا سئو:

سئوی سایت هر روز شما را در مقابل ده ها و صدها مخاطب علاقه مند قرار می دهد.
موفقیت در سئو شما را از رقبای خود متمایز می کند.
هزینه ای که برای سئو می پردازید اغلب مقرون به صرفه تر از هزینه تبلیغات ارگانیک و اینترنتی است.
به لطف افزایش مخاطبان سایت، برند شما بیش از پیش مشهور می شود.
با توجه به اینکه مردم ایران رتبه الکسا را ​​به عنوان روشی برای اعتمادسازی می بینند، سئو رتبه الکسای شما را پایین می آورد و اعتماد مخاطبان شما را افزایش می دهد.
سئو تعداد طرفداران محصولات و خدمات شما را افزایش می دهد. منظور ما از طرفداران مشتریانی است که همیشه از سایت شما خرید می کنند.
نام و نام خانوادگی (الزامی)
شماره تماس (الزامی)
درخواست پیام
درخواست پروژه سئو

آژانس سئو سایت محمد جانبلاغی با سال ها تجربه در سئو سایت های فارسی و انگلیسی بهترین استراتژی را برای ارتقای کسب و کار شما با کمک تیم متخصص خود ارائه می دهد.

اگر شما یکی از مشاغل هستید، فروش شما در حال کاهش است یا افزایش نمی یابد. با پر کردن فرم حضوری از ما مشاوره بگیرید.

عوامل تاثیرگذار در سئو چیست؟ اصول سئو

اصول سئو
۲۰۰ عامل مختلف روی سئو سایت شما تاثیر می گذارد!!

اما نترسید… شما از فردا برنامه ای روزانه برای اعمال ۲۰۰ فاکتور سئو در وب سایت خود نخواهید داشت و تمام وقت خود را صرف آن می کنید. بیشتر این عوامل باید اجرا شوند

این عوامل تاثیرگذار در سئو را برای شما توضیح خواهم داد. این عوامل به ۳ دسته تقسیم می شوند:

سئوی فنی سایت، (سئوی فنی)
سئوی داخلی سایت (در سئوی صفحه)
سئوی خارجی سایت. (سئوی خارج از صفحه)

سئو فنی چیست؟

سئوی فنی یا فنی سئو همانطور که از نامش پیداست بیشتر به نکات فنی سایت مربوط می شود. دانستن این بخش گاهی بسیاری از وب مسترهای جدید و متخصصان سئو را می ترساند، در حالی که در واقع هیچ چیز ترسناکی در آن وجود ندارد. سئوی فنی بیشتر بر روی نکات تخصصی سایت تمرکز دارد. مثلا:

نقشه سایت
نقشه سایت یک فایل MXL است که از یک سری کدهای برنامه تشکیل شده است. اصولاً این فایل حاوی آدرس تمامی صفحات سایت شما می باشد تا زمانی که ربات های موتورهای جستجو مانند گوگل از سایت بازدید می کنند با کمک آن بهتر بتوانند صفحات شما را شناسایی کنند.

ساخت نقشه سایت در وب سایت های وردپرسی با کمک افزونه هایی مانند yoast seo انجام می شود و نیازی به انجام فعالیت خاصی برای آن ندارید، پس نگران نام ترسناک آن نباشید! اگر به اطلاعات بیشتری نیاز دارید، مقاله نقشه سایت janbalaghi.com را ببینید.

سرعت سایت
اگر سرعت سایت شما پایین است باید کمی نگران سئوی آن باشید یا حتی بترسید!! موتورهای جستجو به سرعت وب سایت شما بسیار حساس هستند و اگر متوجه شوند که استاندارد پایین است، سعی می کنند وب سایت های مطمئن تری را در نتایج جایگزین کنند.

برای بهینه سازی سرعت سایت خود می توانید از آموزش های آنلاین رایگان مانند مقاله ما در مورد افزایش سرعت سایت استفاده کنید نه از آموزش های رایگان و حتی خدمات وب سایت.

نقشه سایت
طرحواره ها مجموعه ای از کدهای برنامه نویسی هستند که در بین کدهای موجود سایت شما قرار می گیرند تا به ربات های گوگل و سایر موتورهای جستجو اطلاعات بیشتری در مورد جزئیات سایت بدهند. به عنوان مثال، به آنها اطلاع دهید که محصول فروشگاه شما یک کتاب است یا اینکه متنی که اکنون منتشر می کنید باید به عنوان مقاله شناخته شود.

قبلا در مقاله What is Schema اطلاعاتی در مورد این مفهوم ارائه شده بود و سپس در مقاله آموزش طرحواره وردپرس یاد گرفتم که چگونه بدون نیاز به دانش تخصصی و با کمک افزونه ها این کدها را به وب سایت خود اضافه کنید. توجه داشته باشید که اضافه نکردن کدهای طرحواره به سایت مشکل خاصی برای سئو سایت ایجاد نمی کند.

برخلاف تصور بسیاری از افراد، سئوی فنی بخش ترسناک سئو است، اگر از یک سیستم مدیریت محتوای کاربردی مانند وردپرس استفاده کنید و چند پلاگین مناسب را در آن نصب کنید، اصلاً لازم نیست نگران آن باشید.

سئو داخلی چیست؟
سئو داخلی چیست؟
بیشتر بهینه سازی سایت مربوط به سئو داخلی است. اگر یک وب مستر مبتدی با اصول سئو داخلی آشنا باشد و تکنیک های خاصی را از آن یاد بگیرد، می تواند بهینه سازی این قسمت بزرگ از سایت را به خوبی انجام دهد.

در دوره ۵۰ ساعته SEO janbalaghi.com با تمام فاکتورهای سئو، نحوه پیاده سازی و حتی تکنیک های خاص آن به طور کامل آشنا شدیم. اگر به دوره سئو ۰ تا ۱۰۰ علاقه دارید، این یک انتخاب خوب است. در زیر به مهم ترین عوامل موثر بر سئو سایت می پردازیم:

تحقیق کلمات کلیدی
یکی از اساسی ترین مراحل سئوی ورودی و حتی شروع کل فرآیند سئو، موضوع مهم تحقیق کلمات کلیدی است. این فرآیند تعیین است:

کدام کلمات کلیدی مرتبط با صنعت شما هستند؟
کدام کلمات باید با هم و در یک صفحه سئو شوند؟
کدام کلمات مرتبط اصلا برای ما مفید نیستند،
و…
این نکات در مقاله تحقیق کلمه کلیدی به طور جامع توضیح داده شد. اگر علاقه مند به یادگیری آن هستید، مقاله ذکر شده را بررسی کنید.

تولید محتوا و سئو
پس از رعایت فاکتورهای ثابت سئو می توان گفت که حدود ۳۰ درصد موفقیت شما مربوط به تولید محتوای مفید است. شما باید بتوانید برای کاربر محتوایی ایجاد کنید که او را جذب و جذب کند.

فرقی نمی کند که قصد شما از تولید محتوا آموزش یا فروش یک محصول و … باشد، در هر صورت محتوایی که ایجاد می کنید باید به کاربر کمک کند. کمک به خرید محصول با اطمینان، کمک به یادگیری مفهوم و…

این محتوایی است که کلمه کلیدی شما را در نتایج جستجو سئو می کند و مخاطبان زیادی را به وب سایت شما جذب می کند. البته در این بین باید مراقب باشید که از نقش مهم سئوی محتوا غافل نشوید.

محتوای جذاب نمی تواند جایگاه خود را در نتایج پیدا کند و مخاطب را به سمت وب سایت شما سوق دهد تا زمانی که نتیجه سئوی خوبی به دست نیاورد. اگر اطلاعات کمی در مورد سئو محتوا دارید، مقاله آموزش رایگان سئو محتوا را که به صورت جامع و ویدئویی گردآوری شده است، بررسی کنید.

لینک داخلی
لینک های داخلی در صفحات سایت شما به کاربر این امکان را می دهد که قسمت های مختلف وب سایت را ببیند و زمان بیشتری را در بین مطالب، محصولات و غیره آن بگذراند. علاوه بر افزایش علاقه کاربر به شما،

به عنوان مثال سایت بک لینکو یکی از سایت های خارجی معتبر در زمینه آموزش سئو می باشد. اکنون که در این مقاله به این سایت لینک داده ام، اعتبار آن را تایید کرده است و گوگل نیز در حال اقدام برای ارائه نتایج مرتبط به آن است.

البته در وب فارسی به ندرت وب سایت ها به یکدیگر لینک می دهند! پس راه حل در این مورد چیست؟ این موضوع را در قسمت های بعدی مقاله به شما آموزش خواهم داد.

سیگنال اجتماعی
دقیقاً از همان نقطه نظری که در بخش قبل گفته شد، گوگل دوست دارد در مورد سایت شما به عنوان یک وب سایت قابل اعتماد در شبکه های اجتماعی صحبت کند.

اینجاست که به سیگنال های رسانه های اجتماعی مانند لایک، نظرات، اشتراک گذاری و غیره می رود تا بررسی کند که آیا اعتبار شما واقعی است یا خیر. اطلاعات مهمی در مورد این مشکل و تکنیک های پیاده سازی آن در مقاله Social Signal ارائه کرده ام.

نام تجاری
در نهایت، به گفته گوگل، اگر شما یک وب سایت معتبر هستید، کاربران باید به برند شما علاقه مند باشند. اما چگونه این علاقه برند را درک می کنید؟ از رفتارشون!

به عنوان مثال، اگر شخصی نام برند شما را جستجو کند و وارد سایت شما شود، لینک سایت شما را در مرورگر خود وارد کند یا حتی از طریق شبکه های اجتماعی وارد سایت شما شود… همه اینها نشان دهنده اعتماد بالا به شما و برند شما و گوگل است. همچنین با توجه به آمار شما، برای بهبود رتبه شما عمل می کند.

خب تا اینجا با مهم ترین عوامل تاثیرگذار در سئو آشنا شدیم، قبل از اینکه وارد مبحث جدیدی به نام سئو کلاه سیاه و سئو کلاه سفید شویم، ببینیم موتورهای جستجو از نظر سئو چگونه عمل می کنند.

ویژگی سئو! سئو چگونه کار می کند؟
سئو چگونه کار می کند؟
اگر قبلاً این سؤال را از یک ربات Google پرسیده باشید. شما این پاسخ را دریافت خواهید کرد:

(یک سری اصول از پیش تعیین شده داریم مثلا محتوای شما با توجه به نکات ذکر شده بهینه باشد یا سرعت سایت شما بهتر از x ثانیه باشد یا هزار بک لینک از سایت های سطح وب داشته باشید هر چه می خواهید اصول استاندارد ما به هم نزدیکتر است و شما بهتر از رقبای خود هستید، ما همچنین رتبه های بهتری را برای سایت شما در نظر می گیریم!)

اما اگر امروز دوباره همین سوال را بپرسید، پاسخ کمی متفاوت خواهد بود:

امروزه کاربران برای ما ملاک هستند!یعنی اگر وب سایت شما تمام استانداردهای ما را رعایت کند، محتوای سئو داشته باشد، چندین هزار لینک با کیفیت داشته باشد و سرعت سایت شما خوب باشد، اما کاربران از شما ناراضی باشند، ما نخواهیم کرد. حق را بده!!))

همانطور که از متن بالا فهمیدیم، در گذشته گوگل فقط به این موضوع توجه می کرد که کدام سایت ها به استانداردهای تعیین شده نزدیکتر هستند؟ اما پس از یادگیری و اجرای روش های دور زدن و تقلب گوگل توسط مدیران وب سایت ها، اوضاع کمی متفاوت شد!

زمانی تمام وب سایت هایی که به صفحات اول گوگل رسیدند جزو وب سایت های بی مصرف و بی کیفیتی بودند که قصد داشتند با فریب گوگل، تبلیغات خود را ارائه دهند و محصولات خود را به مشتریان بفروشند. این مشکل به تدریج قدرت گوگل را در نظر کاربران کاهش داد تا اینکه این بار راه حل جدیدی ارائه شد:

بررسی رفتار کاربر!
گوگل متوجه شده است که با کمک ربات ها در بسیاری از موارد نمی تواند با تقلب در سئو مقابله کند، اما از طرف دیگر افراد می توانند تعیین کنند که کدام سایت به جای محتوای با کیفیت، محتوای نامناسب ارائه می دهد.

یعنی می توانید با استفاده از یک سری تکنیک های حرفه ای گوگل را فریب دهید و به جای محتوای مفید با محتوای تبلیغاتی به صفحه اول برسید. اما زمانی که کاربری وارد سایت شما می شود و بلافاصله پس از مشاهده محتوای نامناسب آن را ترک می کند، نشان از کیفیت پایین وب سایت شما دارد.

علاوه بر این، اگر سایر کاربران رفتار مشابهی از خود نشان دهند، مانند خروج سریع سایت، جستجوی مجدد کلمه کلیدی که برای ورود به سایت شما استفاده کرده اند و غیره، گوگل با اطمینان رتبه شما را پایین می آورد و سایت های دیگر را جایگزین شما می کند.

اگر علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع هستید، مقاله مربوط به نرخ پرش را مطالعه کنید. دقیقاً به همین دلیل است که در قسمت آموزش سئو داخلی گفتیم که لینک سازی داخلی بر سئوی سایت شما تأثیر می گذارد. اساساً این پیوندها با افزایش زمان ماندن کاربران در سایت، رتبه شما را بهبود می بخشد.

در نهایت می توان موارد زیر را نتیجه گرفت:

مانند گذشته دیگر نمی توان با بررسی رفتار موتورهای جستجو و سئوی سایت برای آن ها به اولین نتایج رسید. امروز اول از همه باید به تجربه کاربری توجه کنید، مطمئن شوید که از فعالیت سایت شما راضی هستند و مطالب شما را می پسندند، سپس به عنوان اولویت دوم به سئوی دقیق سایت فکر کنید.

نقش الگوریتم های گوگل در بازاریابی سئو
نقش الگوریتم های گوگل
ممکن است عباراتی در مورد نقش الگوریتم های گوگل در صحبت های متخصص سئو یا در بین مقالات آموزشی سئو شنیده باشید. گوگل یک موتور جستجوی هوشمند است که حول یک هسته الگوریتمی مرکزی ساخته شده است. این هسته

ما پاسخ سوال “سئو چیست؟” را دریافت کردیم و بینش خوبی در مورد آن یافتیم. در ادامه و به عنوان قسمت آخر مقاله به انواع سئو در رابطه با رفتار سئو اشاره می کنم!

سئو کلاه های رنگارنگ!
سئو کلاه های رنگارنگ!
اگر فیلم های وسترن را تماشا می کنید، احتمالاً می دانید که همیشه یک کلاه سیاه روی سر شخصیت منفی و یک کلاه سفید روی سر شخصیت مثبت وجود دارد. این موضوع و استعاره امروزه به دنیای وب گسترش یافته است.

به عنوان مثال، در بین هکرهای اینترنتی، هکرهایی که وب سایت ها را فقط برای آزمایش آن ها هک می کنند، راه هایی برای نفوذ پیدا می کنند و سپس به مدیر سایت گزارش می دهند، هکر کلاه سفید نامیده می شوند. در مقابل، هکرهایی که این کار را با هدف سرقت و اخاذی انجام می دهند، هکر کلاه سیاه نامیده می شوند. حالا این کلاه های رنگارنگ روی سر متخصصان سئو به چشم می خورد! در زیر برای شما توضیح خواهم داد:

سئو کلاه سفید
سئو کلاه سفید قانونی ترین نوع سئو است. به این ترتیب ما دقیقا طبق قوانین و دستورالعمل های تعیین شده توسط موتورهای جستجو مانند گوگل رفتار می کنیم. اصولا این نوع سئو زمان زیادی می برد اما از طرفی ریسک کمتری را به همراه دارد و نتایج به دست آمده با کمک آن پایدارتر است.

سئو سایت به صورت کاملا سفید و قانونی واقعا وقت گیر است و گاهی بازخورد خوبی ندارد. برای بررسی اصول اولیه این روش سئو و یادگیری چند تکنیک، مقاله سئو کلاه سفید سئو سایت محمد جانبلاغی را بررسی کنید.

سئو کلاه سیاه
نقطه مقابل سئو کلاه سفید سئو کلاه سیاه است. در این روش سئوکار به جای انتظار سعی می کند با استفاده از یک سری تکنیک های حرفه ای و غیرقانونی سئو موتورهای جستجو را فریب دهد و به سرعت به نتایج برتر صعود کند.

احتمالا چیزی در حدود ۵۰ تکنیک سئو سیاه وجود دارد. در مقاله آموزش سئو کلاه سیاه ۲۵ تکنیک منقضی شده به اضافه ۷ تکنیک را آموزش دادم که هنوز بازخورد مثبت دارند.

سئو کلاه خاکستری
در نهایت روش محبوب همه بهینه سازهای سئو، سئو کلاه خاکستری است. در این روش سئو، آنقدر کار سفید انجام نمی دهیم که چند سال از وقت ما را بگیرد و آنقدر سیاه کار نمی کنیم که موتور جستجو ما را جریمه کند. ما از ترکیبی از روش های سئو قانونی و غیرقانونی استفاده می کنیم و به سمت سئو شدن در نتایج گوگل به موقع و پایدار پیش می رویم. هسته اصلی دوره janbalaghi.com آموزش سئو کلاه سفید به همراه تکنیک های سئو کلاه خاکستری است.

س: آیا سئو تنها راه کسب رتبه اول در گوگل است؟
نه! راه دیگری برای رسیدن به رتبه اول در گوگل وجود دارد و نام آن گوگل ادوردز است. در این راه حل، مخاطب با ایجاد حساب کاربری گوگل و ورود به سیستم تبلیغات، کلمات کلیدی خود را انتخاب می کند و پس از رسیدن هر کلمه کلیدی به صفحه اول، به ازای هر کلیک کاربر در سایت خود، مبلغی را به گوگل پرداخت می کند.

تبلیغات گوگل
این قیمت با توجه به سختی کلمه کلیدی تعیین می شود. یعنی روی کلمه ای سخت و به شدت رقابتی مثل طراحی سایت گاهی مدیر سایت باید تا ۱۵ هزار تومان برای هر کلیک پرداخت کند! از طرفی ممکن است کلمه کلیدی شما آنقدر راحت باشد که برای هر کلیک کمتر از هزار تومان بپردازید.

توجه داشته باشید که راه اندازی تبلیغات گوگل نیاز به دانش تخصصی دارد و بدون دانش قبلی امکان پذیر نیست. به عنوان مثال از جمله مشکلاتی که می تواند در این راستا برای یک فرد بدون آگاهی ایجاد شود، مسدود شدن کل حساب کاربری به دلیل تحریم سایت های ایرانی و مسدود شدن بودجه تبلیغاتی آن توسط گوگل است.

اما از طرفی اگر این دانش را داشته باشید نه تنها با این مشکلات مواجه نمی شوید بلکه حتی می توانید با گوگل برای کاهش هزینه پرداخت و گرفتن تخفیف مذاکره کنید!!

در این زمینه ما یک دوره جامع تبلیغات گوگل ادوردز را در سئو سایت محمد جانبلاغی ایجاد کرده ایم که می تواند تمام نیازهای شما را برطرف کند. علاوه بر این می توانید خدمات تبلیغاتی گوگل خود را به مجموعه ما ارسال کنید تا به بهترین شکل ممکن آنها را پیاده سازی کنیم.

پس از این همه، چگونه می توانم سایت خود را در صفحه اول قرار دهم؟
خوب، شما از قبل می دانید سئو چیست، اما بیایید ببینیم چه راه هایی برای قرار دادن سایت خود در صفحه اول در پیش روی شماست؟

۱_ همکاری با سئو
اولین راه حل این است که به سراغ یک سئوکار بروید و به آنها پول بدهید تا سایت شما در صفحه اول گوگل برای کلمات مورد نظر قرار بگیرد. فرآیند اصلی کار با سئو به شرح زیر است:

پس از بررسی سایت شما، سئو چند کلمه مهم تجاری را برای شما ارسال می کند و شما انتخاب می کنید که از کدام کلمات استفاده کنید تا به صفحه اول گوگل برسید. برای مثال شما ۳۰ کلمه را انتخاب می کنید. سپس قراردادی تنظیم می‌شود و سئوکار قول می‌دهد که سایت شما را در عرض ۶ ماه یا بیشتر در صفحه اول ۲۰ کلمه از آن قرار دهد. اکنون چند نکته و سؤال مهم وجود دارد:

هزینه سئو چقدر است؟
هیچ قیمت ثابتی برای خدمات سئو وجود ندارد زیرا همه چیز در سئو رقابتی است. یعنی اگر سایت شما در زمینه گردشگری و فروش بلیط فعال است و می خواهید به صفحه اول کلمات کلیدی بسیار رقابتی مانند خرید بلیط هواپیما یا تور مشهد برسید، احتمالا باید بیش از ۵۰ میلیون تومان در ماه هزینه کنید.

توسط Freelance و  janbalaghi.com SEO ارائه شده است. بنابراین در اینجا شما باید بین ریسک و هزینه یکی را انتخاب کنید.

قبل از همکاری به چه نکاتی توجه کنیم؟
مهم ترین نکته قبل از انتخاب سئو یا شرکتی برای سپردن پروژه برای سایت شما، نمونه کار است! در واقع قبل از عقد هر قراردادی با طرف مقابل، حتما باید نمونه کار آنها را ببینید و مطمئن شوید که این افراد صلاحیت های لازم برای همکاری را دارند یا خیر. علاوه بر این، حتی پیشنهاد می کنم اگر شخص یا شرکتی سایتی را به عنوان نمونه کار خود به شما معرفی کرد، با صاحب سایت تماس بگیرید و علاوه بر تایید صحت این گفته، از تجربه کار با آن شرکت بپرسید. یا شخص سئو.

همچنین حتما قرارداد محکم و کامل بنویسید و قبل از امضای قرارداد به طرف مقابل پولی پرداخت نکنید. به یاد داشته باشید که در بخشی از این قرارداد طرف مقابل باید ذکر کند که در صورت عدم انجام تعهدات (سئوی کلمات مورد نظر) باید تمام یا بخشی از هزینه ها را به شما برگرداند.

از چه کلماتی باید بترسیم؟
میخوام ۲ جمله رو بهتون معرفی کنم که به محض شنیدن از دهن یه سئوکار باید رابطه تون رو با اون تموم کنید!

جمله اول: شما را به لینک ۱ از کلمات مورد نظر می بریم! راستش را بخواهید، حتی قدیمی ترین و با تجربه ترین متخصصان سئو در سطح وب فارسی و انگلیسی قول نمی دهند که سایت شما را به لینک ۱ ببرند. نه اینکه لینک ۱ در دسترس نیست، اتفاقاً در همه پروژه های ما و سایر شرکت های سایت وجود ندارد. به لینک ۱ در بسیاری از کلمات می رسد. اما وقتی سئو قول می دهد که شما را به اولین لینک همه کلمات برساند، باید مشکوک باشید زیرا با توجه به فضای رقابتی، امکان راه اندازی سایر رقبا و غیره، چنین چیزی عملا غیرممکن است.

جمله دوم: کمتر از ۱ ماه دیگر به صفحه ۱ خواهیم رسید! ببینید همانطور که در بالا گفتم روش های سئو به نام سئو کلاه سیاه وجود دارد که گوگل به شدت با آنها مخالف است. البته مشکل اینجاست که هنوز تکنیک های کلاه سیاه وجود دارد، اما گوگل نتوانسته آنها را تشخیص دهد. متاسفانه برخی از متخصصان سئو این تکنیک ها را یاد گرفته اند و با کمک آنها سایت کارفرما را در مدت زمان کوتاهی در صفحه ۱ قرار می دهند. نکته مهمی که باید بدانید این است که اکثر این تکنیک‌ها، از آنجایی که شما را به سرعت به صفحه ۱ می‌رسانند، رتبه شما را نیز به سرعت کاهش می‌دهند. از طرف دیگر، اگر سئوی شما را اساسا انجام دهند، ماه ها و حتی سال ها پس از اتمام پروژه در صفحه ۱ خواهید ماند.

۲_ مطالعه سئو
برای یادگیری سئو، اما راه دوم سئو سایت این است که خودتان کار را انجام دهید و این مهارت را یاد بگیرید. درست مانند بسیاری از صاحبان مشاغل اینترنتی. اگر چنین قصدی دارید، ۲ راه پیش رو دارید:

آموزش رایگان
یادگیری رایگان اغلب با استفاده از منابع رایگان در وب به زبان فارسی و انگلیسی انجام می شود. به عنوان مثال، سایت هایی که دوره های کوتاه مدت رایگان یا ویدیوهای یوتیوب را برگزار می کنند. صادقانه بگوییم، تبدیل شدن به یک متخصص سئو از طریق منابع رایگان اولاً زمان بر و در مرحله دوم دشوار است. زیرا هیچ یک از این منابع اصول مهم سئو مانند استراتژی بک لینک، تکنیک های کلاه خاکستری و غیره را به شما آموزش نمی دهند. اما اینطور نیست که از این طریق چیزی یاد نگیرید و نتوانید با استفاده از آموخته های خود سایت را بهینه کنید.

نکته: به نظر من اگر تصمیم شما برای تحصیل رایگان جدی است، حداقل به کلاس های آموزشی بروید.

_ شرکت در دوره
راه حل دوم شرکت در دوره های آموزشی است. این دوره ها به صورت تخصصی و کامل همه چیز را در مورد سئو به شما آموزش می دهد و عملا شما را به یک متخصص سئو تبدیل می کند. اگر به این مسیر علاقه دارید مطالعه مقاله مقایسه دوره های سئو فارسی را فراموش نکنید تا از بین دوره های برگزار شده در ایران بهترین را انتخاب کرده و در آن شرکت کنید.

آخرین کلمه

در این مقاله سعی کردم مفهوم سئو را به زبان ساده و به بهترین شکل ممکن به شما آموزش دهم و توضیح دهم که چیست. اگر هنوز سوالی در مورد سئو و سایر جزئیات دارید، سوال خود را در قسمت نظرات مطرح کنید و در اسرع وقت پاسخ خواهم داد. امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. پیشنهاد می کنم مقاله دیگر ما در مورد اینکه SEM چیست و چه تفاوتی با سئو دارد را مطالعه کنید.

چند سوال متداول:

منظور از سئو و کاربرد آن چیست؟

این قدرت و اهمیت سئو است که می تواند یک کسب و کار را وارونه کند. وب سایتی مانند دیجی کالا از همین قدرت سئو استفاده می کند و ماهانه بیش از ده ها میلیارد تومان فروش دارد.

آیا سئو تنها راه کسب رتبه اول در گوگل است؟

نه! راه دیگری برای رسیدن به رتبه اول در گوگل وجود دارد و نام آن گوگل ادوردز است. در این راه حل، مخاطب با ایجاد حساب کاربری گوگل و ورود به سیستم تبلیغات، کلمات کلیدی خود را انتخاب می کند و پس از رسیدن هر کلمه کلیدی به صفحه اول، به ازای هر کلیک کاربر در سایت خود، مبلغی را به گوگل پرداخت می کند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا