جامعه

۱۶۵ اثر تاریخی در تکاب ثبت شد

نماینده مردم میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی گفت:تکاب دارای ۱۶۵ اثر تاریخی ثبت شده و اثر ثبت جهانی شده تخت سلیمان است
به گزارش پایگاه خبری زریان : همایون هاشمی با اشاره به جزییات دیدارش با علی‌اصغر مونسان، سرپرست وزارت تازه تاسیس شده میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار کرد: در این جلسه سرپرست این وزارت دستور داد تا نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تکاب به اداره ارتقاء یابد.
وی افزود: نمایندگی به لحاظ رتبه از اداره پایین‌تر بوده و از امکانات، اختیارات، اعتبارات و پرسنل کمتری برخوردار است و در واقع نمایندگی بیشتر به عنوان رابط عمل می‌کند ولی اداره اختیارات بیشتری دارد.
نماینده مردم میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب با بیان اینکه تکاب دارای ۱۶۵ اثر تاریخی ثبت شده و اثر ثبت جهانی شده تخت سلیمان است، ادامه داد: برای این منظور وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید توجه جدی به این شهرستان داشته باشد.
وی با ابراز تاسف از اینکه در تکاب تاکنون اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری وجود نداشته است، تصریح کرد: امید است با تشکیل این اداره ظرفیت‌های گردشگری تکاب به خوبی معرفی شده و زمینه توسعه و ایجاد اشتغال در این شهرستان در زمینه گردشگری فراهم شود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا