جامعهگفتگو

گفتگوبا « ئه وین احمدی» ازبانوان نخبه و موفق بوکانی

تهیه و تنظیم: هاوری اسماعیلی

** خودتان را برای مخاطبین ما معرفی کنید.
« ئه وین احمدی» متولد سال ۱۳۷۳ در شهرستان بوکان، کارمند شرکت توسعه تجارت الکترونیک پوپک و دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه سراسری ارومیه می‌باشم و در حال حاضر دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی ورزشی دانشگاه علامه طباطبایی تهران هستم.

** انتخاب رشته تربیت بدنی علاقه یا اتفاقی بود؟
از دوران کودکی به دلیل علاقه زیادی که به ورزش و باشگاه داشتم به این سمت حرکت کردم و انتخاب این رشته ی زیبا و شیرین کاملا از روی علاقه ای بود که داشتم، می دانستم اگر تحصیل در این راه را انتخاب کنم موفق می شوم و هیچ وقت از تحصیل در این رشته در این شاخه که باب دل من بود و هست و همینطور غذای روح و روان من است پشیمان نیستم و نخواهم شد.

** در چه رشته های ورزشی فعالیت دارید؟
من از ۱۱ سالگی به صورت حرفه ای ورزش کاراته را شروع کردم و همچنین دارای مقام های سطح شهری و استانی هستم و همینطور در رشته بسکتبال به صورت نیمه حرفه ای و در رشته روی میز فعالیت داشته ام و عضو تیم بسکتبال دانشگاهی ارومیه بوده ام.

** در چه رشته ای به مربیگری پرداخته اید؟
بنده دارای مدرک مربیگری در رشته آمادگی جسمانی، ژیمناستیک و اسکواش و همینطور دارای مدرک ماساژ ورزشی از فدراسیون پزشکی هستم و در حال حاضر به مربیگری در شاخه ورزش آمادگی جسمانی و ماسور در سالن های مختلف سطح شهرستان تهران مشغول به خدمت هستم.

** به نظر شما بانوان تا چه اندازه در ورزش و میادین ورزشی موفق بوده اند؟
خوشبختانه نسبت به سال های اخیر حضور بانوان در سالن های ورزشی برای دنبال کردن حرفه های ورزشی پررنگ تر شده است و این حضور گرم بیشتر در بعد ورزش همگانی و هم در بعد ورزش قهرمانی بوده که این امر موجب موفقیت های بیشتر ورزشکاران خانم شده است اگر چه هنوز با ایده آل فاصله زیادی است اما سرعت رشد خوبی دارد و امیدوارم این روند همچنان به بهترین شکل ممکن ادامه پیدا کند و سرعتش شدت بگیرد و همچنین شاهد موفقیت‌ های اطرافیان باشیم اما در مقایسه با کشور های دیگر با توجه به وجود محدودیت و کمبود امکانات در بسیاری از رشته های ورزشی به عنوان مثال شنا و ژیمناستیک پیشرفت چشمگیری نداشته اند اما شهرستان بوکان در زمینه فعالیت های ورزشی در سطوح بالایی قرار دارد و همچنین دارای قهرمانان زیادی در رشته ورزشی های مختلف است.

** علت انتخاب روانشناسی ورزشی برای دوره کارشناسی ارشد وتحصیل در دانشگاه علامه طباطبایی به عنوان یکی از دانشگاه های طراز اول چه بوده است، بفرمایید؟
روانشناسی ورزش مطالعه علمی افراد و رفتار های آن ها در زمینه ورزش، تمرین و کاربرد علمی این دانش است…
روانشناسی ورزشی دارای ۲ هدف است:
۱) چگونه عوامل روانشناختی عملکرد حرکتی شخص را متاثر می کند؟
۲)دانستن این که چگونه مشارکت در ورزش و تمرین بر رشد روانی شخص آثر می گذارد؟
در ورزش علاوه بر فاکتور های جسمانی، فاکتور های روانی بسیار تاثیرگذار هستند، به همین منظور بنده همیشه به فاکتور های روانی لازم برای ورزش فکر می کردم که چگونه ممکن است به یک ورزشگاه کمک کرد که با ارتقا مهارت های روانشناختی به حداکثر توانایی های خودش در آن رشته ورزشی دست پیدا کند. به همین دلیل من بسته به علاقه ای که به این رشته داشته ام روانشناسی ورزشی را برای ادامه تحصیل انتخاب کرده ام درحال حاضر این رشته فقط در ۴ دانشگاه معتبر کشور در مقطع کارشناسی ارشد تدریس می شود، رشته ای نسبتا جدید، بسیار جذاب و متنوع با سایر گرایش های تربیت بدنی است.
** در پایان اگر سخن خاصی دارید بفرمایید؟
از این که وقت با ارزشتان را در اختیار بنده گذاشتید ممنونم.
اداره ورزش و جوانان نقش بسیار پررنگی در سلامتی، شادابی و نشاط جامعه برعهده دارد بنده در انتهای سخنانم آرزوی موفقیت میکنم برای تمام ورزشکاران شهرستان بوکان امیدوارم با تلاش و پشتکار به تمام اهدافی که برای خودشان در ورزش در نظر گرفته اند برسند و مطمئنم دور از دسترس نیست چون قطعا با پشتکار و همت همه چیز امکان پذیر است..
شعار من این است که آدمی تو هر سن و سالی که باشد همیشه کار هایی را انجام بدهد که حال و احوال را به بهترین شکل تغییر می دهد، اجازه ندهیم سن به ما دیکته کند که چه کاری می کنیم و یا چه کاری نکنیم.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا