اقتصادیجامعه

کلاهبرداری با عنوان جمع‌آوری نذورات ویژه ماه مبارک رمضان در کردستان/شهروندان به محتوا و فرستنده پیامک‌ها دقت داشته باشند

رئیس پلیس فتا استان کردستان از ترفند جدید مجرمان سایبری با عنوان جمع‌آوری نذورات ویژه ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: شهروندان تحت هیچ شرایطی به این پیامک‌ها توجهی نکنند.
به گزارش پایگاه خبری زریان سرهنگ مهدی دانش‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم درسنندج از کلاهبرداری با شگرد جمع‌آوری نذورات در استان کردستان خبر داد و اظهار داشت: مجرمان سایبری در ماه مبارک رمضان با انتشار پیام‌هایی مانند جمع‌آوری نذورات برای نیازمندان در قالب نذری و افطاری، کاربران را به درگاه‌های جعلی و فیشینگ هدایت کرده و اقدام به سرقت از حساب بانکی آن‌ها می‌کنند.

وی همچنین از کلاهبرداری با سواستفاده از نام موسسات خیریه خبر داد و افزود: در ماه مبارک رمضان مجرمان سایبری با طراحی سایت‌های تبلیغاتی و یا در شبکه‌های اجتماعی در قالب طرح کمک به خانواده‌های نیازمند و بی‌سرپرست اقدام به تشویق و ترغیب کاربران به همکاری و هدایت آن‌ها به درگاه‌های بانکی جعلی (فیشینگ) و برداشت غیر مجاز از حساب می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان کردستان تصریح کرد: شهروندان جهت انجام هرگونه کمک خیرانه، به مؤسسات دارای مجوز رسمی از مبادی ذی‌صلاح مراجعه کرده و از همکاری با افراد غیر خودداری کنند.

وی با اشاره به کلاهبرداری با ترفند اینترنت هدیه در استان گفت: کاربران به هیچ وجه به لینک‌های ارسالی در کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی با عنوان ثبت‌نام و دریافت اینترنت رایگان توجه نکنند چراکه بیشتر این لینک ها جعلی است.

دانش‌پور تأکید کرد: شهروندان روی لینک‌های ناشناس کلیک و برای دیگران ارسال نکرده و در اینگونه قرعه کشی‌ها شرکت نکنند.

وی به شهروندانی که پیامک‌های جعلی ابلاغیه قضایی را دریافت می‌کنند، یادآور شد: تحت هیچ شرایطی به این پیامک‌ها توجهی نکنید چراکه این پیامک تنها برای افرادی که در گذشته در دفاتر خدمات قضایی ثبت‌نام کرده‌اند، ارسال می‌شود؛ پیامک ابلاغ قضایی فاقد لینک بوده از این رو در صورت دریافت پیامک حاوی لینک به هیچ عنوان لینک آن را باز نکنید.

رئیس پلیس فتا استان کردستان با اعلام اینکه پیامک ابلاغ قضایی تنها و منحصراً از سرشماره ADLIRAN برای شهروندان ارسال می‌شود، هشدار داد: در صورتی که در پیامک دریافتی از شهروندان درخواست دانلود یا نصب یک برنامه یا اپلیکیشن موبایلی شد، به هیچ عنوان بر روی لینک آن کلیک نکرده و برنامه‌ای را نصب نکنند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا