فرهنگ و هنر

کتابخانه عمومی نافچ شهرستان شهرکرد افتتاح شد

مدیرکل منابع نهاد کتابخانه های عمومی کشور در این آیین که به صورت برخط برگزار شد، با تبریک هفته کتاب و کتابخوانی گفت: این هفته فرصتی برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

سید باقر عبداللهی افزود: کتابداران به عنوان پرچمداران اصلی رسالت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی هستند و در این شرایط کرونایی نیز از کار خود دست نکشیده اند و با استفاده از ظرفیت فضای مجازی ،به ترویج این فرهنگ پرداخته اند.

وی اظهار داشت: کتابداران در این شرایط شیوع ویروس کرونا با استفاده از نرم افزارهای خاص در فضای مجازی در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و همچنین برگزاری دوره‌های کتابخوانی و نشستهای کتابخوانی مجازی فعالیت دارند.

مدیرکل نهاد کتابخانه عمومی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: این کتابخانه با کمک خیرین و همچنین اعتبارات نهادکتابخانه‌های عمومی استان فعال شده است.

فرهاد خلیل مقدم افزود: برای راه‌اندازی این کتابخانه سه میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است و بخشهای مختلف کودک ، دفاع مقدس و سالن مطالعه مجزا در این کتابخانه فعال است.

وی اظهار داشت: از مجموع ۵۴ باب کتابخانه عمومی فعال در استان ۹ باب کتابخانه عمومی در مناطق روستایی احداث شده است.

به گزارش ایرنا، در این آیین از فرمانداران شهرستان های شهرکرد، بروجن و فارسان به عنوان فرمانداران برتر در حوزه کتاب و کتابخوانی معرفی شدند و از خیران کتابخانه ساز و همچنین کتابداران و کتابخوانان فعال شهرستان تجلیل شد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا