جامعه

واکنش‌‌ تند علمای برجسته اهل‌سنت به اهانت فیلم «عنکبوت مقدس» به ساحت امام رضا(ع)

علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان به اهانت فیلم «عنکبوت مقدس» به ساحت امام رضا(ع) واکنش نشان داده و این اقدام را توهینی بزرگ به خداوند، پیامبر گرامی اسلام(ص) و دین اسلام می‌دانند.
به گزارش  پایگاه خبری زریان به نقل از خبرگزاری تسنیم در سنندج، علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان پس از توهین فیلم «عنکبوت مقدس» به ساحت هشتمین اختر تابناک آسمان ولایت، حضرت علی ابن موسی الرضا(ع)، در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار این رسانه به این موضوع واکنش تند نشان دادند و خواستار جلوگیری از فعالیت چنین افراد شدند.

ماموستا فایق رستمی، نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اهانت فیلم «عنکبوت مقدس» به ساحت امام رضا(ع) را از دیدگاه اهل سنت به شدت محکوم می‌کنیم، اظهار داشت: این اقدام باعث جریحه‌دار شدن قلب همه مسلمانان به ویژه مسلمانان شیعه و سنی کردستان شده است.

وی با بیان اینکه اولیا دوست خداوند و توهین به آنان اصلاً قابل قبول نیست، گفت: کسانی که به اهل‌بیت(ع)؛ امام رضا(ع) توهین کرده‌اند، در حقیقت به پروردگار، رسول اکرم(ص) و اسلام اهانت کرده‌اند چراکه وقتی قرآن را بخوانید متوجه خواهید شد که این کتاب آسمانی پر از محبت به اولیا و دوستان پروردگار است.

امام جمعه سنندج تصریح کرد: گرچه جایگاه امام رضا(ع) با چنین اقدامات مذبوحانه‌ سازندگان این فیلم که همان پیروی از خط و راه دشمنان است، از بین نمی‌رود اما نباید هیچ‌گاه اجازه چنین اقداماتی به هیچ فرد و گروهی داده شود، از متولیان صدا و سیما انتظار می‌رود با این افراد به شدت برخورد شود.

وی با اشاره به فرموده قرآن افزود: کسانی که دل دوستان و مخلوقات پروردگار را برنجانند، با خداوند اعلام جنگ کرده است، بنابراین هر نوع توهین به اهل‌بیت(ع) و امام رضا(ع) محکوم بوده و این مشخص است که راه و روش مسلمانان نیست.

ماموستا رستمی با یادآوری اینکه مسلمانان شیعه و سنی احترام خاصی برای امام رضا(ع) قائل‌اند، عنوان کرد: یکی از مسائل تقرب و وحدت محبت به اهل‌بیت و دوستان پروردگار است، امیدواریم نه تنها این افراد بلکه همه جامعه بشریت به خود آمده و از خواب غفلت بیدار شوند و بدانند که چنین اهانت‌هایی از دیدگاه اسلام محکوم است.

اهانت فیلم «عنکبوت مقدس» به ساحت امام رضا(ع) را محکوم می‌کنیم

ماموستا محمد امین راستی، عالم برجسته اهل‌سنت نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در واکنش تند به اهانت فیلم «عنکبوت مقدس» به ساحت امام رضا(ع) اظهار کرد: از زمین تا آسمان، از آسمان تا زمین این اقدام ناپسند را محکوم می‌کنیم و خواستار برخورد جدی با عوامل این دسیسه خبیث و دشمنانه هستیم.

وی با سرودن شعری در وصف امام رضا(ع) ارادت خود را به ساحت مقدس ایشان ابراز کرد و گفت: این بارگاه کیست کز عرش برتر است، وز نور گنبدش همه عالم منور است؛ اهانت به این بزرگوار را توهین به خدا، پیامبر گرامی اسلام(ص) و دین می‌دانیم.

امام جمعه موقت سنندج با بیان اینکه محبت و جایگاه امام رضا (ع) در قلوب همه مردم ایران به ویژه کردستانی‌هاست، تصریح کرد: امام رضا (ع) همواره مورد احترام و علاقه ایرانیان بوده و فضایل اخلاقی و رفتاری ایشان نه تنها شیعیان بلکه اهل سنت و پیروان سایر مذاهب را نیز شیفته خود کرده است.

ماموستا راستی با ذکر اینکه امام رضا(ع) نه تنها در دوران عمر با برکتش بلکه اکنون بارگاه منورش نیز همواره حلقه وصل و وحدت میان اقوام و مذاهب مختلف است، تأکید کرد: باید با کسانی که این فیلم توهین‌آمیز را ساخته‌اند، برخورد سخت و پشمان‌کننده‌ای شود.

تعلل در برخورد با عوامل فیلم عنکبوت اصلاً جایز نیست

ماموستا عبدالرحمن خدایی، عالم برجسته اهل‌سنت نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با بیان اینکه اهانت فیلم «عنکبوت مقدس» به ساحت امام رضا(ع) از دیدگاه همه مسلمانان محکوم است، اظهار داشت: اهل‌سنت از چنین افرادهایی که باعث رنجش دل مردم می‌شوند، نفرین دارند.

وی با بیان اینکه همه ما مسلمانان شیعه و سنی به امام رضا(ع) و بارگاه منور رضوی افتخار می‌کنیم، گفت: با گسترش محبوبیت امام رض (ع) در میان مردم کشور، دشمنان که همین عوامل فیلم عنکبوت نیز از راه آنان پیروی کرده، احساس خطر می‌کنند و دشمنی خود را با چنین اقداماتی نشان می‌دهند.

امام جمعه شهرستان مرزی بانه با ذکر اینکه تعلل در برخورد با عوامل فیلم عنکبوت اصلاً جایز نیست، تصریح کرد: باید این افراد از اقدام خود خجالت بکشند و از همه مسلمانان شیعه و سنی که این روزها ناراحتند، عذرخواهی کنند.

اهانت عوامل فیلم «عنکبوت» به ساحت امام رضا(ع) گناهی کبیره محسوب می‌شود

ماموستا مصطفی شیرزادی، عالم برجسته اهل‌سنت نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اهانت فیلم «عنکبوت مقدس» به ساحت امام رضا(ع) را محکوم کرد و اظهار داشت: اهل‌سنت شیفته اهل‌بیت(ع) هستند و چنین توهیناتی را اصلاً قبول نخواهند کرد، در استان کردستان هفته و ماه نیست که مردم این دیار اسم دختران و پسران تازه متولدشده خود را با نام خانواده پیامبر(ص) نام‌گذاری نکنند.

وی با بیان اینکه امام رضا(ع) اسوه حسنه، مهربانی، بخشش و اخلاق از جایگاه والایی برخوردار است، گفت: اهانت عوامل فیلم «عنکبوت مقدس» به ساحت امام رضا(ع) گناهی کبیره محسوب می‌شود وهمه ما ایمان‌داران این اقدام را به شدت محکوم می‌کنیم.

امام جمعه شهرستان مرزی مریوان با تأکید بر اینکه هر کس و گروهی که به اهل بیت(ع)، ائمه اطهار، مجتهدین؛ امام رضا(ع) توهین کنند در روز قیامت با فرعون و هامان حشر خواهند شد، تصریح کرد: شیعه و سنی از این جریان مبرا بوده و این عمل شنیعو قبیح را به شدت محکوم می‌کنیم.

ماموستا شیرزادی گفت: عوامل فیلم «عنکبوت مقدس» به جای اهانت به ساحت امام رضا(ع)، اگر عقل سالم داشته و می‌توانند خود و خانواده‌اشان را اصلاح کنند نه اینکه توهین کنند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا