اقتصادیجامعه

هیچ‌گونه معدوم سازی جوجه در آذربایجان غربی انجام نشده است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در برخی استان‌ها به علت مازاد تولید، جوجه‌ها معدوم شده‌اند اما در آذربایجان‌غربی هیچ‌گونه معدوم‌سازی انجام نشده است.

به گزارش پایگاه خبری زریان اکبر کرامتی ، با اشاره به افزایش قیمت‌ نهاده‌های دامی و مشکلات دامداران اظهار کرد: در این رابطه نیز تامین تسهیلات کم‌بهره برای واحدها از طریق وزارتخانه آغاز شده چون هزینه‌های تولید افزایش یافته است.

وی گفت: در برخی استان‌ها به علت مازاد تولید، جوجه‌ها معدوم شده‌اند اما در آذربایجان‌غربی هیچ‌گونه معدوم‌سازی انجام نشده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به تولید مازاد گوشت مرغ در استان افزود: در این رابطه نیز برای اینکه تولیدکننده آسیب نبیند، خرید تضمینی آن به صورت مستمر انجام شده و تاکنون نیز ۳۹ تا ۴۰ تن مازاد تولید خریدار شده است و یک هزار و ۲۵۹تن نیز در سردخانه‌ها نگهداری می‌شود.

کرامتی با بیان اینکه، با توجه به مازاد تولید، جوجه‌ریزی در استان به میزان ۲۵ درصد کاهش یافته است گفت: مجوز صادرات مازاد تولید به اقلیم کردستان عراق صادر شده است.

وی در ادامه نیز با اشاره به اینکه چهار میلیون و ۲۰۰ راس دام در استان وجود دارد، تصریح کرد: در این رابطه نیز با توجه به اینکه کشت یونجه پرآب‌بر است مقرر شده تا گیاهان کم‌آب‌بر جایگزین یونجه شود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا