اقتصادیجامعه

نماینده مجلس: روستاهای تکاب و شاهین دژ گرفتار بحران کم آبی/ حقوق دولتی معادن هنوز واریز نشده!

نماینده شاهین دژ در مجلس با بیان اینکه تعداد بسیار زیادی از روستاهای شاهین دژ و تکاب با مشکل جدی آب شرب مواجهند، گفت: علیرغم پیگیری های شدید هنوز این مشکلات حل نشده، همچنین علیرغم تغییر قانون معادن هنوز هم اقدامی در راستای وزیر حقوق دولتی و ارائه گزارش به مجلس انجام نگرفته است.
به گزارش  پایگاه خبری زریان، از خانه ملت؛ حسن همتی در صحن علنی مجلس گفت: اسفندماه سال گذشته بخشی از قانون معادن تغییر پیدا کرد، به گونه ای که مقرر شد ۱۵ درصد حقوق دولتی به خزانه معین استان واریز تا در شهرستانی که معدن در آن واقع شده، هزینه شود و همچنین هر سه ماه یکبار این گزارش به مجلس ارائه شود که متاسفانه تاکنون اقدامی در این خصوص انجام نشده است.

نماینده شاهین دژ و تکاب در مجلس یازدهم ادامه داد: تقویت نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی سپاه و ارتش به ایمان قدرت میدانی پشتوانه دیپلماسی باید مورد توجه قرار گیرد، پرسنل عزیز با تقدیم جان خود، ۲۴ ساعته از مرزهای مختلف و کیان ایران اسلامی حفاظت می کنند در حالی که از لحاظ حقوق و مزایا و معیشت، وضعیت مناسبی ندارند و با توجه به شرایط خاص تجمعی هم انجام نمی دهند.

او افزود: طبق دستور کتبی وزیر راه و شهرسازی و مصوبات جلسه با معاون ایشان، قرار بود ۲۰ کیلومتر از مسیر تکاب به شاهین دژ، ۱۰ کیلومتر از مسیر شاهین دژ و میاندوآب از طرف شاهین دژ، پیمان سپاری و شروع به کار شود، پل چخموره ظرف مدت یک ماه تکمیل شود و ۳ و نیم کیلومتر هم جاده آن آسفالت شود، ولی متاسفانه هنوز هیچ اقدامی در این رابطه انجام نشده و مردم به شدت پیگیر هستند.

همتی گفت: همچنین اقدامی درخصوص مسکن مهر شهرستان های شاهین دژ و تکاب انجام نشده و تعاونی رزمندگان تکاب هم علی رغم پیگیری های شدید، تعیین تکلیف نشده است.

نماینده مجلس یازدهم اضافه کرد: تعداد بسیار زیادی از روستاهای شاهین دژ و تکاب حتی روستاهای بالای ۳۰۰ خانوار با مشکل جدی آب شرب مواجهند، علی رغم پیگیری های شدید هنوز این مشکلات حل نشده، همچنین کشاورزان منطقه با وجود سد ساروق تکاب و زرینه رود شاهین دژ با مشکل کم آبی مواجهند که این مسئله به نحوه مدیریت آب بازمیگردد.

همتی گفت: ادامه خدمت برخی از مدیران بعد از ۳۵ سال در سطح استانی موجب بی انگیزگی مدیران دیگر و همچنین جوانان برای جذب و بکارگیری شده، البته مشاهده شده که تعدادی از این مدیران تا ۴۰ سال به استثناء بالاتر هم خدمت دارند. البته این شامل برخی استثنائات در سطح ملی نمی شود!

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا