جامعه

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی خبر داد؛ بهره برداری از ۲۰۲ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در آذربایجان غربی

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی از بهره برداری ۲۰۲ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در استان در سال جاری خبر داد.

سید محسن حمزه لو در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه کریدور بزرگراهی غرب کشور بزرگترین طرح راهسازی استان است، اظهار کرد: بیش از ۵۰۰ کیلومتر از این طرح در استان ما قرار دارد و نقشه راه توسعه و پیشرفت آذربایجان‌غربی حول محور اتمام کریدور بزرگراهی غرب کشور ترسیم شده و بر این مبنا باید از تمامی ظرفیت‌های موجود برای اتمام این پروژه راهسازی بهره برد.

وی یادآور شد: امسال ۲۰۲ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در آذربایجان‌غربی به بهره‌برداری می‌رسد و از ۲۰۲ کیلومتر راه و بزرگراه که امسال در آذربایجان‌غربی به بهره‌برداری می‌رسد، ۱۰۸ کیلومتر کریدور بزرگراهی و ۹۴ کیلومتر راه اصلی است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: در راستای توسعه شهر ارومیه نیز طرح‌های مطالعاتی ارتقای محورهای ارومیه – فرودگاه، ارومیه – مهاباد و ارومیه – سیلوانا در حال بررسی و پیشبرد است.

حمزه‌لو با اشاره به ظرفیت ریلی این استان، اضافه کرد: زیرساخت‌های ایستگاه باری در راه‌آهن ارومیه پیشرفت ۹۹ درصدی دارد و این امر فرصتی برای توسعه است.

وی اظهار کرد: آذربایجان‌غربی به دلیل موقعیت جغرافیایی و دارا بودن پنج پایانه مرزی نیازمند استفاده حداکثری از حمل‌ونقل ریلی است.

الحاق حدود ۱۰۰۰ هکتار از اراضی ارومیه در طرح جامع شهری

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: طرح جامع شهر ارومیه در شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران مطرح و مصوب شد و با این مصوبه الحاق حدود ۱۰۰۰ هکتار از اراضی حاشیه ارومیه تصویب شد.

سید محسن حمزه لو ادامه داد: مطالعات طرح جامع شهر ارومیه براساس ضوابط شهرسازی و معماری پس از بررسی تخصصی و کارشناسی انجام شده است.

وی با اشاره به مساله جمعیت، بیان کرد: آمار و اطلاعات ارائه شده از طریق نهادهای متولی ملاک جمع‌بندی در طرح جامع است و اساس ارائه آمار جمعیت شهری در استان‌ها بر عهده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است.

وی با بیان اهمیت ساماندهی ساخت و سازهای بدون مجوز در خارج از محدوده‌ی شهری گفت: لازم به ذکر است؛ با تصویب طرح جامع بسیاری از ساخت و سازهایی که پیش از این در خارج از محدوده‌ی شهری به صورت غیرمجاز انجام گرفته بود، ساماندهی می‌شود و همچنین بسیاری از اراضی، متعلق به شرکت‌های تعاونی بر اساس ضوابط و مقررات به محدوده‌ی شهری الحاق شد.

اختصاص ۱,۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای بازآفرینی شهری ارومیه

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی همچنین با اشاره به اینکه طرح‌های بازآفرینی شهری فرصتی برای توسعه شهر است، افزود: یک هزار و ٢٠٠ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری این استان برای امسال در نظر گرفته شده است.

حمزه لو در خصوص تراکم‌های ساختمانی نیز بیان کرد: مسائل مربوط به تراکم‌های ساختمانی در جلسات کمیسیون ماده ۵ بررسی می‌شود و در صورت صلاحدید اعضای حاضر در جلسه موضوعات مطرح شده تصویب یا رد می‌شود.

وی یادآور شد: در خصوص هم‌افزایی مباحث شهری باید از ظرفیت کمیسیون ماده ۵ استفاده بهینه کرد و در این راستا جلسات به طور منظم و با حضور اعضا برگزار می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با اشاره به ارائه خدمات در شهر جدید گلمان، اظهار داشت: تمام هزینه‌های خدماتی قابل ارائه در این شهر، تأمین شده تا از بار مالی شهرداری ارومیه کاسته و خدمات مناسبی به ساکنان ارائه شود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا