جامعه

متلاشی شدن باند کلاهبرداری اسکیمری در آذربایجان‌غربی

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌غربی از دستگیری اعضای باند کلاهبرداری به روش اسکیمر خبر داد و گفت : افراد خاطی توانسته بودند مبلغی در حدود ۶۰۰ میلیون ریال از این طریق به سرقت ببرند.
سرهنگ اکبر نصرتی، رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌غربی، در خصوص جزئیات این خبر گفت: با مراجعه تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه از حساب بانکی آنان مبالغی برداشت شده است، در حالیکه کارت بانکی در اختیار خودشان می‌باشد، موضوع به طور جد در دستور کار قرار گرفت.

او ادامه داد: با بررسی‌های فنی و کارشناسی صورت گرفته مشخص شد شاکیان پرونده با مراجعه به دکه‌ای که به صورت صوری برای ارائه خدمات به شهروندان دایر شده بود، مراجعه و در هنگام خرید و استفاده از دستگاه pos اطلاعات حساب‌های بانکی آنان به سرقت رفته است.

سرهنگ نصرتی گفت: به دلیل حساسیت موضوع و پیشگیری از کلاهبرداری گسترده در سطح استان، موضوع به صورت شبانه‌روزی پیگیری و در نهایت با اقدامات فنی، متهمین شناسایی شدند.

رئیس پلیس‌ فتا استان آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه از متهمین تعدادی تجهیزات الکترونیکی و کارت‌های بانکی جعلی کشف شد، افزود: افراد خاطی توانسته بودند مبلغی در حدود ۶۰۰ میلیون ریال از این طریق به سرقت ببرند.

او با بیان اینکه تغییر دوره‌ای رمز کارت‌های بانکی عاملی در جهت پیشگیری از سرقت حساب‌های بانکی است، گفت: به هیچ عنوان اطلاعات کارت بانکی خود را در اختیار دیگران قرار نداده و در هنگام استفاده از دستگاه‌های کارت خوان خود شخصا رمز عبور را وارد کنید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا