جامعه

ماده ۵۶ به داده پروژه های ناتمامِ راه بوکان می رسد

نماینده بوکان در مجلس شورای اسلامی از موافقت سازمان برنامه و بودجه برای تامین اعتبارات کنار گذر بوکان از محل ماده ۵۶ خبر داد و گفت: قرار است اعتباراتی هم به جاده بوکان- میاندوآب اختصاص داده شود یا ماده ۵۶ برای آن نیز اجرا شود.
انور حبیب زاده در دیدار با میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ضمن اشاره به پیگیریهای خود در وزارت راه و شهرسازی برای مشارکت بانک ملی ایران در ساخت کنارگذر بوکان خواستار تسهیل و تسریع در این امر در قالب اجرای ماده ۵۶ شد.

میرکاظمی نیز با اشاره به پیشرفت فیزیکی خوب این پروژه در دو سال گذشته اعلام کرد: تامین مالی پروژه احداث کنار گذر بوکان از طریق مجوز ماده ۵۶ بلامانع است.

او همچنین درخصوص درخواست حبیب زاده برای تخصیص اعتبارات جهت اتمام پروژه جاده بوکان- میاندوآب نیز دستور داد که با توجه به پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی این پروژه برای اتمام آن یا اعتباراتی اختصاص داده شود یا ماده ۵۶ اجرا شود.

نماینده بوکان در ادامه این نشست اعتبارات اختصاص یافته به روکش آسفالت جاده روستاهای رحیم خان، نوبار، شهریکند را ناچیز خواند و خواستار تخصیص اعتبارات بیش تر شد لذا میرکاظمی به سازمان برنامه و بودجه آذربایجان غربی دستور داد به اجرای این پروژه کمک مالی کند.

تخصیص اعتبارات به بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی بوکان که دارای کد اجرایی است، احیای اعتبارات ردیف های بودجه تحت عنوان آبخیزداری و راه های روستایی بوکان در بودجه ۱۴۰۱ و اجرای کامل قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان بهداشت و درمان شهرستان بوکان از دیگر درخواست‌های نماینده بوکان در دیدار با رئیس سازمان برنامه و بودجه بود.

به گزارش کردپرس، بیش از یک دهه است که دو بانده کردن مسیر میاندوآب – بوکان به طول ۵٧ کیلومتر شروع شده، در این سال ها شهرستان میاندوآب تا سال ٩٢، حدود ٢٠ کیلومتر حوزه استحفاظی خود را به یک بزرگراه چهار بانده تبدیل کرد و آن را به زیر ترافیک برد. اما بوکان چهار سال بعد از میاندوآب تنها موفق شد ١٠ کیلومتر از حوزه استحفاظی خود را تا اول شهر سیمینه از سمت میاندوآب به زیر بار ترافیک ببرد.

محوری که به دلیل ترانزیتی بودن ترافیک سنگینی را تجربه می کند و از سال ها پیش همچنان در دست احداث است و تا کنون آمار تصادفات جاده ایی در این محور بسیار بالا بوده و از آن به عنوان قتلگاه هم نام می برند. این پروژه با ١۶ میلیارد تومان بدهی، بیش از یک دهه است در انتظار تکمیل و افتتاح به سر می برد، اما وزارت راه و شهرسازی ١۴ سال است که فقط بازدید می کند و وعده می دهد.

اجرای پروژه کنار گذر بوکان هم بیش از یک دهه است طول کشیده و هنوز تکمیل نشده است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا