جامعه

سایه زیاده خواهی و دخالت های نماینده مجلس بر نهادهای آموزشی سقز

در هفته های اخیر به دلیل دخالت و زیاده خواهی های نماینده سقز و بانه در مجلس و فرماندار این شهرستان، انتخاب مدیریت برخی نهادهای فرهنگی و آموزشی در سقز مانند مدیریت آموزش و پرورش و دانشگاه پیام نور دچار مشکل شده اند.
به گزارش  پایگاه خبری زریان به نقل از کرد پرس، حدود یک ماه و نیم پیش بود که دکتر بهزاد احمدی به عنوان سرپرست دانشگاه پیام نور واحد سقز معرفی شد اما از روز اول کارشکنی های نماینده سقز و بانه و اطرافیان وی و به دنبال آن فرماندار سقز علیه این مدیر دانشگاهی شروع شد و علیرغم مقاومت اولیه رئیس پیام نور استان، در هفته های اخیر با جلسات و توافقاتی ضمنی که بین این مقامات صورت گرفته، سرپرست پیام نور سقز تحت فشارها، ناچارا استعفا داده و می رود که این واحد دانشگاهی با چالش مواجه و دستخوش تنش ها و معاملات جناحی قرار گیرد.

از سوی دیگر مدیریت آموزش و پرورش سقز که وسیع ترین نهاد اداری و آموزشی این شهرستان بوده، ماه هاست با سرپرست اداره شده و سهم خواهی های جناحی و انتخاباتی افراد سهم خواه از یک سو و ناهماهنگی فرماندار، نماینده مجلس و فرماندار سقز مانع از انتخاب مدیریت جدید این اداره شده و دوران پرتنشی را پشت سر می گذراند.

این دخالت ها و دل مشغولی های غیرضروری در حالیست که شهرستان سقز دستخوش مشکلات و چالش های متعددی بوده است، برای نمونه رکود خاصی بر طرح های عمرانی و زیربنایی سقز حاکم می باشد و بازارچه مرزی سقز علیرغم وعده ها مدیران انتخاباتی و انتخاباتی هنوز بازگشایی نشده است. حال با استعفا و حذف مدیری بومی تمامی مشکلات شهرستان حل شد!! و نماینده و فرماندار به دنبال برطرف کردن دیگر موانع انتخاباتی نماینده باشند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا