خبرهای سیاسی

ساز ناکوک‌ نماینده نقده و‌ اشنویه در سمفونی پیشرفت استان/ نماینده مهاباد واکنش نشان داد

آذربایجان غربی با ترکیب جمعیتی گوناگون و چندرنگ، در دهه‌های گذشته میزبان تاخت‌و‌تاز و عرض اندام جریاناتی بوده که با استفاده از تحریکات و تنش‌های قومی درصدد معرفی یا دستکم جبران ضعف‌های خود بوده‌اند. جنگ هشت‌ساله ایران و عراق، سواستفاده‌های قومیتی و نامهربانی‌های دولت‌های پیشین، سدی محکم در راه پیشرفت و توسعه استان آذربایجان غربی بوده‌اند.

محرومیت‌های فراگیر، جایگاه نازل استان‌ در جدول برخورداری از سرانه آموزشی و درمانی، عدم برخورداری محورهای مواصلاتی از استانداردهای لازم، عدم حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی (همزمان با پتانسیل عظیم همسایگی با سه کشور) و موارد گوناگون دیگر، گواهی بر این مدعاست.

در چند سال اخیر، قاطبه افکار‌ عمومی استان، دریافته‌اند که وصول پیشرفت، عمران، توسعه و آبادانی جز از مسیر پذیرش یکدیگر و همزیستی مسالمت‌آمیز میسر نخواهد بود. به همین دلیل، دست بیشتر افراد و جریاناتی که اغلب با هدف‌های سیاسی و‌اقتصادی بر طبل تفرقه، انشقاق و تنش‌های قومیتی، می‌نواختند، به وسیله مردم استان قطع شد.

حال که پس از مدت‌ها، تلاش نخبگان و عموم مردم آذربایجان غربی در مسیر مبارزه با جریانات فتنه‌گر که هدفشان دستیابی به مقاصد شوم و ایجاد ناامنی و ناآرامی در استان بود، در حال به ثمر نشستن است و دولت نیز پروژه محرومیت‌زدایی از سیمای استان را کلید زده، نماینده نقده و اشنویه در اقدامی، تیر در چله دشمنان همزیستی استان می‌گذارد.

امروز مطلبی با عنوان «اعتراض شدید علی زنجانی حسنلوئی» در کانال تلگرامی این نماینده مجلس منتشر شد که گویا آقای زنجانی طی تماس تلفنی با سید تقی سهرابی معاون حقوقی و امور مجلس صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، به عملکرد رسانه ملی نسبت به یک اشتباه ساده اعتراض شدیدی! داشته‌اند.

جریان از این قرار است که در ارتباط زنده صداوسیمای مرکز مهاباد با شبکه افق که همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی را در این شهر به تصویر می‌کشید، کارگردان به جای استفاده از واژه «مرکز مهاباد»، سهوا از واژه «استان مهاباد» استفاده کرده بود. آقای زنجانی نیز در یک واکنش سریع به صورت تلفنی اعتراض شدید خود را به گوش معاون حقوقی و امور مجلس صدا و سیما می‌رساند و این اقدام خود را به عنوان فعالیت، رسانه‌ایی می‌کند.

پس از رسانەای شدن این موضوع، جلال محمودزادە، نمایندە مهاباد در مجلس شورای اسلامی بە این اقدام نمایندە حوزە انتخابیە نقدە و اشنویە واکنش نشان داد.

بە گفتە وی اینگونە جریانسازی‌ها بازی کردن در زمین دشمنان وحدت و‌ همدلی مردم استان است و نتیجه‌ای جز ایجاد چنددستگی و جاماندن استان از قطار توسعه درپی نخواهد داشت.

محمودزاده در گفتگو‌ با هاژه اضافه کرد: آقای زنجانی از تاریخ ١٢ دیماه ١۴٠٠ لغایت ١٢ تیرماه ١۴٠١ به قید قرعه، به عنوان رییس مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی معرفی شده بودند و اکنون که مدت قانونی این مسوولیت به پایان رسیده، جای تعجب دارد که ایشان خود را رییس مجمع نمایندگان استان معرفی می‌کنند.

نماینده مهاباد گفت: نمایندگان به جای اظهارنظرهایی که تنها وحدت، همدلی و‌ یکرنگی‌ مردم استان را نشانه می‌روند، بهتر است به مسایلی بپردازند که در نتیجه آن، رفع محرومیت، رفاه‌، توسعه و‌ آبادانی را برای این مردم‌ رنج‌دیده به ارمغان داشته باشد.

با این همه، باید از آقای زنجانی پرسید که آیا این اقدام عوام‌فریبانه و پوپولیستی می‌تواند کارنامه خالی و پر از هیچ ایشان که اشتباها خود را رییس مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی معرفی می‌کند را پر کند؟ آیا آقای نماینده برای همین اشتباهات سهوی که بارها صداوسیما در قبال اهل سنت و مردم کورد نقده و اشنویه مرتکب شده، تلفن به دست گرفته‌اند؟ آیا برای ده‌ها خانواده‌ای که در چند‌ماهه اول سال جاری در محورهای غیراستاندارد نقده و اشنویه بر اثر تصادف داغدار شده‌اند، اینگونه اعتراض کردەاند؟ برای تعطیلی ده‌ها کارگاه و کارخانه سطح استان چطور؟ آیا نماینده نقده و اشنویه نمی‌داند که تاریخ مصرف این‌دست اقدامات که جز ایجاد تنش‌های قومی و برهم‌زدن همرنگی و همدلی مردم استان نتیجه‌ای دربر نخواهد داشت، به سر آمده؟

آقای نماینده! در این برهه حساس، که تمامی آحاد استان، اعم از مسوولین، نخبگان، روحانیون، اساتید دانشگاه و افکار عمومی در سمفونی محرومیت‌زدایی استان مشغول نواختن هستند، ساز خود را کوک کنید. تمام.

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا