جامعه

رئیس سازمان هواشناسی کشور: پاییزی کم بارش در پیش است/لزوم تغییر در مدیریت منابع

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه پاییز کم بارش در پیش است، برلزوم برنامه ریزی و تغییر در روند مدیریت منابع ومصارف آب در کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری زریان به نقل از  مهر، سحر تاجبخش ظهر چهارشنبه در آئین تودیع و معارفه مدیرکل هواشناسی آذربایجان غربی افزود: موضوعاتی چون زیرساخت‌ها و آگاهی بخشی از مسائلی هستند که باید همه مسئولان و مردم با هدف کاسته شدن از تلفات و خسارات مخاطرات هواشناسی همراه هم باشند.

وی با بیان اینکه هیچ مخاطره‌ای در کشور نبوده که اخطاریه هواشناسی در این زمینه صادر نشده باشد، ادامه داد: باید با برنامه ریزی لازم مدیریت منابع مصرف آب در کشور تغییر کند و برای جمع آوری آب‌های شیرین کشور برنامه ریزی کنیم.

تاجبخش همچنین از کاهش میزان بارندگی‌ها در کل کشور و نیز کاهش بارش‌ها در فصل پاییز خبر داد و گفت: بر اساس داده‌های هواشناسی میزان بارش در ادامه فصل پاییز چندان مطلوب نخواهد بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پیش‌بینی مخاطرات جوی ناشی از بارش‌های رگباری و طوفان‌های تندری نیز در این شرایط با توجه به روند تغییر اقلیم سخت‌تر شده است بنابراین باید آمادگی لازم را برای مدیریت همه جانبه در رویارویی با مخاطرات جوی و اقلیمی داشته باشیم.

رستم نژاد مدیرکل فنی استانداری آذربایجان غربی هم در این مراسم برنقش اساسی هواشناسی در کشاورزی استان تاکید کرد.

در این مراسم اسماعیل سیمایی به عنوان مدیرکل جدید هواشناسی آذربایجان عربی معرفی واز زحمات حبیب عبدلی قدردانی شد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا