جامعه

رئیس آتش نشانی بوکان: انباشت مواد محترقه علت انفجار منزل مسکونی در بوکان بود

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوکان گفت: انفجار ناشی از مواد محترقه علت تخریب یک واحد مسکونی در بوکان است که موجب فوت ۶ شهروند شد.

به گزارش  پایگاه خبری زریان، رسول معروفی در این زمینه اظهار کرد: پس از بررسی کارشناسان و آواربرداری مشخص شد که حادثه تخریب واحد مسکونی در این شهر ناشی از انفجار مواد محترقه انباشت شده در این واحد بوده است.

وی ادامه داد: آواربرداری این واحد مسکونی با استفاده از یک دستگاه بیل مکانیکی، یک دستگاه لودر و سه دستگاه کمپرسی از شب گذشته شروع شده و امروز به پایان می‌رسد.

معروفی افزود: بر اثر شدت انفجار این حادثه دیوارهای چند واحد مسکونی در همجوار ساختمان محل انفجار هم آسیب دیده که به دلیل شدت آسیب یک واحد مسکونی با دستور مسؤولان تخلیه شده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوکان گفت: با تلاش مأموران آتش نشانی اجساد ۶ نفر شامل ۲ کودک، ۲ مرد و ۲ زن که همگی اعضای یک خانواده بودند از زیر آوار بیرون آورده شده و سه مجروح این حادثه نیز برای مداوا به مراکز درمانی اعزام شدند.

وی اضافه کرد: یکی از مأموران آتش نشانی نیز هنگام آوار برداری از ناحیه سر دچار مصدومیت شد که بلافاصله از سوی امدادگران برای مداوا به بیمارستان شهیدقلی‌پور بوکان اعزام شد.

معروفی یادآور شد: پس از وقوع این حادثه، ۱۵ نفر از نیروهای آتش نشانی از چهار ایستگاه به محل اعزام شده و تعدادی از نیروهای ذخیره نیز برای کمک به امدادگران فراخوانده شدند.

شامگاه گذشته حادثه انفجار در یک منزل مسکونی در کوچه بهار خیابان ورزش بوکان روبه‌روی میدان فوتبال وحدت این شهر روی داد که در ابتدا گفته شد این حادثه بر اثر انفجار گاز شهری است اما در نهایت مشخص شد که ناشی از انفجار مواد محترقه دست ساز بوده است.

شرکت گاز آذربایجان غربی نیز در اطلاعیه‌ای ضمن ابراز تسلیت به خانواده جان باختگان حادثه بوکان اعلام کرد این انفجار ناشی از نشت گاز طبیعی نبوده است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا