جامعه

تردد خودروهای عبوری از داخل شهر یکی از مهم ترین مشکلات ترافیک بوکان است

به گزارش پایگاه خبری زریان  : باباخان اسکندری فرماندار بوکان در جلسه شورای هماهنگی ترافیک شهرستان بوکان که با حضور اعضای این شورا در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، افزایش قابل توجه خودروهای شخصی در سالهای اخیر، تردد ماشین های عبوری از داخل شهر بوکان به دلیل نبود کنارگذر، کمبود پارکینگ های عمومی در مرکز تجاری شهر را از دلایل وجود ترافیک در سطح شهر بوکان اعلام کرد و بیان داشت: امیدواریم با تلاشهای نماینده شهرستان و سایر مسئولین و بهره برداری از کنارگذر بوکان شاهد کاهش گره های ترافیکی در سطح شهر باشیم.
وی ادامه داد: در کنار انجام اقداماتی همچون اصلاح هندسی گره های ترافیکی، بایستی در آینده با تقویت سیستم های حمل و نقل عمومی و محدودیت ورود خودروهای شخصی به مرکز تجاری شهر در راستای کاهش مشکل ترافیکی آن گام برداریم.


سرپرست فرمانداری شهرستان بوکان افزود: انجام مواردی همچون نصب چراغهای راهنمایی و رانندگی در برخی از تقاطع ها، اصلاح نقاط حادثه خیز راههای ارتباطی برون شهری، پیگیری برای تکمیل مجتمع صنوف آلاینده ژینگه پاریز و همچنین تشکیل کمیته ترافیک توسط شورای اسلامی شهر را از راهکارهای کاهش مشکلات ترافیکی در این شهرستان می باشد.
رشید میرحسامی شهردار بوکان در این نشست اظهار داشت: ورود تمامی خودروهای عبوری از شهرستان به مرکز شهر و تردد آنان باعث ایجاد ترافیک در برخی از ساعات روز شده و همچنین تخریب آسفالت معابر شهری را بدنبال دارد.
میرحسامی افزود: در سال ۱۳۹۰ با اجرای طرح مانیتورینگ هوشمند و ارسال تمامی تخلفات سطح شهر به درب منزل رانندگان متخلف، گامی پر رنگ بسوی کاهش تخلفات رانندگی بود.
او تصریح کرد: نصب چراغ راهنمایی و دوربین های ثبت تخلف در برخی از معابر پرتردد، جابجایی تیرهای برق موجود در عرض معابر و اصلاح هندسی تقاطع های پر ترافیک از جمله راهکارهای حل مشکل ترافیک این شهرستان است.
همچنین «حاج انور حبیب زاده» نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی، در این جلسه نبود برنامه و راهکار را علت وضعیت ترافیکی امروز بوکان دانست و در سخنانی کوتاه بر اتخاذ راهکارهای علمی و کارشناسی برای حل مشکلات ترافیکی تاکید کرد و خواستار ایجاد یک کارگروه ویژه در این خصوص شد.
شایان ذکر است که «علی زاهد» دادستان عمومی و انقلاب بوکان در این نشست از نگاه مردم به مسئله ترافیک در بوکان پرداخت و گفت: در نبود زیر ساختهای لازم شهروندان مجبور به پارک دوبل و… میشوند باید با برنامه ریزیهای بلند مدت به حل مسائل ترافیکی پرداخت.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا