جامعه

بیمارستان ۲۵۰ تختی بوکان در مرحله خاکبرداری با کمبود بودجه مواجه شد!

بعد از کلنگ زنی بیمارستان جدید بوکان، در حالی که پروژه تنها ۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، مدیر عامل شرکت توسعه و تجهیز مراکز بهداشتی درمانی وزارت بهداشت می گوید: خاکبرداری بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی بوکان انجام شده ولی متاسفانه در حال حاضر برای احداث سازه با کمبود بودجه مواجه هستیم.


به گزارش پایگاه خبری زریان، سال ٩٧ کلنگ احداث بیمارستان ٢٠٠تختی جدید بوکان با حضور وزیر وقت بهداشت و درمان را بر زمین زده شد و در آن مراسم وزیر اظهار امیدواری کرد که «علیرغم وضعیت درآمدی خاص دولت این پروژه هر چه سریعتر به سرانجام برسد و بوکان هم به یکی از قطب های پزشکی، درمانی در منطقه تبدیل شود».
اما جالب تر آنکه این پروژه یک بار در سال ٧۵ توسط رییس جمهور وقت کلنگ‌زنی شده بود! ولی متأسفانه در این سال ها اقدامی جهت احداث آن صورت نگرفت تا اینکه ٢٢ سال بعد برای دومین بار کلنگ زنی شد.
همچنین بیمارستان دوم بوکان در ابتدا ١٠٠ تخت‌خوابی بود ولی با قول وزیر وقت بهداشت در مراسم کلنگ زنی دوم، مقرر شد نقشه‌ها و عملیات ساخت براساس بیمارستان ٢٠٠ تخت‌خوابی صورت گیرد تا با ساخت این بیمارستان، تعداد تخت‌های بیمارستانی شهرستان بوکان به ۴۵٠تخت افزایش یابد و سرانه تخت بیمارستانی بوکان به حد استاندارد برسد.
از سال ٩٧ تا کنون هم بیمارستان هنوز در مرحله واگذاری به پیمانکار قرار دارد! و با گذشته ٢۶ سال از کلنگ زنی اولیه هنوز اقدامی خاص برای این پروژه درمانی انجام نشده و اکنون خبر از کمبود بودجه هم در کار است.
این بیمارستان در حال حاضر روی کاغذ به ۲۵۰ تختخواب ارتقا یافته و به گفته مشاور طرح زیباترین بیمارستان در غرب کشور خواهد بود که در ۲۵ هزار مترمربع (واقع در محوطه بیمارستان فعلی) با کارفرمایی شرکت مادر تخصصی توسعه و تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی کشور وابسته به وزارت بهداشت و درمان و با ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار ساخته می شود.
تیر ماه سال گذشته وزارت بهداشت ودرمان بیان کرد: «در روزهای آینده ساخت بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی بوکان پیمان سپاری می شود و در روز ۱۴ تیرماه پیمانکار اقدام به تجهیز کارگاه می کند» اما با گذشت یک سال هنوز هم مراحل واگذاری به پیمانکار ادامه دارد!
خرداد ماه ١۴٠١، رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: «بر اساس قرارداد عقد شده با پیمانکار اسکلت بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی باید تا سال ۱۴۰۲ به اتمام برسد و مشارکت بانکها در ساخت این بیمارستان در قالب ماده ۵۶ را راهکار تسریع در این پروژه است»
نماینده بوکان در مجلس هم از اختصاص ۳۵ میلیارد تومان اعتبار ملی به این پروژه در بودجه ۱۴۰۱ خبر داد و افزود: «اعمال ماده ۵۶ در خصوص بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی بوکان از اولویت‌های کاری است».
حبیب زاده پیشتر نیز در دیدار با وزیر بهداشت ضمن اشاره به اعتبارات اختصاص داده شده به پروژه ساخت بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی بوکان در بودجه ۱۴۰۱، خواستار تخصیص اعتباراتی دیگر از سوی وزارت بهداشت و درمان شده بود.
اخیرا در جلسه شورای اداری شهرستان بوکان که با حضور استاندار آذربایجان غربی و رئیس و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس، و مدیر عامل شرکت توسعه و تجهیز مراکز بهداشتی درمانی وزارت بهداشت و سایر مسئولان برگزار شده بود، به موضوع کمبود بودجه این پروژه درمانی چندین ساله اشاره شد.
احمری مدیر عامل شرکت توسعه و تجهیز مراکز بهداشتی درمانی وزارت بهداشت با اشاره به وضعیت پروژه احداث بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی جدید اظهار کرد: خاکبرداری بیمارستان ۲۵۰ تخت خوابی بوکان انجام شده ولی متاسفانه برای احداث سازه با کمبود بودجه مواجه هستیم و تخصیص اعتبار برای تسریع در روند اجرایی پروژه لازم و ضروری است که می طلبد با تخصیص ویژه اعتبارات، پروژه زوتر به سر انجام برسد.
محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز در واکنش به کمبود اعتبار پروژه گفت: تخصیص اعتبار توسط سازمان برنامه و بودجه پیگیری می شود و از محل اعتباراتی که در اختیار داریم بحث منابع برای بیمارستان ۲۵۰ تخت خوابی تعیین تکلیف خواهد شد.
معاون اقتصادی و هماهنگی برنامه و بوجه سازمان برنامه و بودجه کشور هم در خصوص اعتبار سازمان برنامه و بودجه گفت: هماهنگی های لازم در خصوص منابع مالی با وزارت مربوطه برای تخصیص بخشی از اعتبارات ظرف یک هفته انجام خواهد شد.
حال باید دید جلسه شورای اداری بوکان که با حضور اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس برگزار شده بود، می تواند کمکی برای رفع کمبود بودجه بیمارستان ٢۵٠ تخت و خوابی این شهرستان که سال پایان آن توسط پیمانکار پروژه ١۴٠۵ عنوان شده است و اکنون تنها ۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، بعد از ٢۶ سال سرانجام در موعد مقرر به بهره برداری خواهد رسید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا