جامعهزندگی

باند فساد وکلا در بوکان متلاشی شد

روز چهارشنبه ۲۱ دی ماه ۱۴۰۱ براساس گزارشات رسیده از منابع موثق تا این لحظه که خبر منتشر شده است، تعداد ۹وکیل بوکانی(م.ا ، ط.ا، ن.ا، ب.ک، ح.س، ک.خ، آ.چ، ه.ب، پ.ق) و یک کارمند دادگستری بوکان دستگیر شده‌اند.

این منبع موثق که نخواست نامش فاش شود گفت: بدنبال این موج دستگیری‌ها، بیش از ۱۰ نفر دیگر از وکلا و رابطین باند فاسد فرار کرده‌اند و این افراد معلوم‌الحال تحت تعقیب و پیگرد قانونی قرار گرفته‌اند و به زودی دستگیر خواهند شد.

در ضمن دو برادر یکی از وکلا هم در این بین دستگیر شده‌ند و براساس گفته منابع موثق این افراد کارچاق‌کن بوده‌اند.

بر این اساس تاکنون ۱۲ نفر از باند فساد دستگیر شده‌اند.

این برای اولین بار است که این تعداد وکیل در سطح کشور دستگیر شده‌اند و انتظار می‌رود که دستگاه‌های نظارتی به‌زودی با تعدادی از کارچاق‌کن‌ها و واسطه‌های معلوم‌الحال که از اول صبح تا آخر وقت اداری دادگاه بوکان، مشغول کارچاق‌کنی هستند، نیز برخورد جدی نمایند.

قضات، کارمندان، ضابطان، وکلا و کارشناسان رسمی دادگستری که زنجیره تضمین‌کننده سلامت در جامعه هستند، باید از سلامت برخوردار بشناسند ولی متاسفانه در سال‌های اخیر حرف‌های زیادی از تخلفات گسترده در این حوزه در بین مردم دهن به دهن می‌شود و مردم به شدت از این موضوعات گلایه‌مند بودند.

برخورد با متخلفان در درون دستگاه قضایی باید از نوع سریع، قاطع و بدون اغماض باشد تا درس عبرتی برای کسانی باشد که خون مردم را در شیشه می‌کنند و می‌مکند.

این دستگیری‌ها موجی از شادی را در بین مردم بوکان به وجود آورده است و نگاه مردم به دستگاه قضایی در حال ترمیم شدن است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا